Anonym bruker Skrevet 16. september 2017 #1 Skrevet 16. september 2017 Jeg ønsker å gå fra samboer av forskjellige grunner. Vi har ett felles barn på 1 år og han jobber offshore med turnus, 2 uker ute og 4 uker hjemme. Hvordan er det smartest å dele opp samværet? Han er en bra pappa og ønsker ikke lite samvær med barnet. Men jeg tror han kommer til å forlange at barnet er med han uker i strekk når han er hjemme.. Anonymkode: 514ec...10d
Anonym bruker Skrevet 16. september 2017 #2 Skrevet 16. september 2017 For en ettåring er det anbefalt med et fast bosted og hyppig kortere samvær, så det er hva jeg ville prøvd å få til. Du må jo nødvendigvis være den hun er mest hos siden du har henne de to ukene han er vekk, men det er jo ingenting i veien for at hun er flere dager i uken hos han de ukene han er hjemme. Har en svoger som jobber på båt, to uker på og to uker av. Da sønnen hans var under skolealder hadde han sønnen fra tirsdag til torsdag den ene uka og fra fredag til søndag den andre uke de ukene han var hjemme. Her bor de et stykke fra hverandre så bare ettermiddagssamvær var litt vanskelig å få til, men det kan jo dere få til. Han kan f.eks hente tidlig i barnehagen og lage middag til henne og komme til deg med henne før sengetid noen dager også. Anonymkode: ebf85...f33
Anonym bruker Skrevet 16. september 2017 #3 Skrevet 16. september 2017 Så lenge barnet er så lite så bør samværets lengde begrenses. Les deg litt opp om samvær og så små barn og gjør deg opp en mening etter faglige anbefalinger før du tar det opp med ham. Husk at hverken du eller han bør "forlange" noe som helst, fokuset dere har må hele tiden være hva som er det beste for barnet. Om han har en jobb som gjør at han får mindre samvær, da må det enten bli slik, eller han må bytte jobb. Men den turnusen han har er jo ganske ok, han er jo hjemme fire uker. Jeg ville gått med "vanlig" samvær for så små barn de fire ukene han er hjemme, ingen kompensasjon fordi han er borte to uker. Det vil vel si at han har samvær på dagtid, og maks én overnatting i strekk. Flere overnattinger i strekk anbefales ikke før barnet er nærmere tre år. Les deg opp hva forskning sier om samvær og så små barn. Minn både deg selv og ham på at hovedfokus er hva som er best for barnet, og få faglig hjelp av f.eks. familievernkontoret om dere ikke blir enige. Anonymkode: 28877...c75
Anonym bruker Skrevet 16. september 2017 #4 Skrevet 16. september 2017 tusen takk😊 Anonymkode: 514ec...10d
Anonym bruker Skrevet 18. september 2017 #5 Skrevet 18. september 2017 hvorfor skal du ha han ? Anonymkode: 98007...4e2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå