Gå til innhold

Viljesterkt barn


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har en gutt på 1,5 år som er veldig viljesterk. Ta noe så enkelt som å bruke smekke. Han hater det! Så gjennom hele måltid prøver han å få den av han drar og sliter i den og hiver seg fra side til side som en gal. Noen av smekkene får han av, og han er så sterk at det er faktisk kjempevanskelig å holde hendene hans unna for å få den på igjen. Det fører til at alle måltidenen blir et mareritt de dagene han har bestemt seg for å ikke bruke smekke. Jeg har ikke tenkt han skal få vinne denne kampen, men jeg blir sååå sliten av at måltidene bare blir hyling og roping!

noen som har tips?

Anonymkode: 6f818...31a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har en gutt på 2 1/2 år og har vært i samme situasjonen fra han var rundt 1 år. I bhg sier de at de aldri har møtt et barn med så sterk viljestyrke. Heldige meg;) Vi har strevd i alle situasjoner: Legging, bleieskift, mat, lek, inn i bilen, når vi skal til bhg, hjem fra bhg. Ja sånn ca alt som skjer iløpet av en dag. Mine tips:

1. La husarbeid og alt annet ligge (alt må ikke være på stell hele tiden). Jeg ble så utslitt at jeg ble sykmeldt pga bare skriking. (min stod i bru når han ble sint).. Så ro ned på andre ting så du har energi til å stå i de vanskelige situasjonen. Pass på at du ikke sliter deg ut. 

2. Det går over til slutt. Det er "bare" en periode. Vær glad for at det bare er måltidene dere strever med.

3. Bruk ord. "mamma vet at du ikke liker å ha på deg smekke. Men når vi skal spise mat da må vi ha på smekke".

Ellers har jeg nok ikke så mange andre råd. Enn masse medfølelse <3 :)

Anonymkode: a6eab...d2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...