Gå til innhold

Frusterert, han sprer løgner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kunne ha beskrevet vårt forhold i detaljer men det blir for langt. Mange år siden jeg gjorde det slutt, samarbeidet rundt barna har ikke gått bra dessverre. 

Fikk høre fra min datter at faren hennes sier at han var glad for å komme seg ut av vårt forhold da han ble psykisk mishandlet ! 

At det går an å vri på sannheten slik og ha samvittighet til å spre en slik løgn rundt seg ! Og så til vår datter :(

Hvordan håndterer man slikt? La det gå eller konfrontere han ? Tror ikke det vil hjelpe men føler meg så urettferdig behandlet. 

Egentlig stikk motsatt, men han er så flink å opprettholde en fin fasade at de fleste vil kanskje tro han. Heldigvis ikke vår datter men grøsser av tanken at han forteller folk løgner, de skulle bare visst hvem han egentlig er og hvor mange år jeg har brukt å bygge meg opp fra grunnen etter åresvis med nedriving, silent treatment, kritikk og manipulering. Og jeg holdt det skjult fra alle, angrer på det nå.

Anonymkode: f4c78...edb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fortstår godt at du er frustrert! Hvor gammel er din datter (barna)?

Jeg tror at det å konfrontere ham direkte ikke vil ha noen hensikt, trolig vil han bare bruke det du sier og lage nye løgnhistorier. Men jeg ville tatt det på familievernkontoret hvis du får ham med deg dit. Du trenger ikke si for mye på forhånd hvorfor du mener dere bør dit, prøv å få ham med fordi du er bekymret for barna ang. litt forskjellig som har skjedd i det siste.

Kanskje du til og med kan bestille deg time til familievernkontoret alene først, be om råd om hvordan du tar opp dette med ham for å beskytte barna dine. De har møtt slike som han før, så de har nok erfaring med det, også når du forhåpentligvis får ham med til familievernkontoret.

Ellers anbefaler jeg at du får snakket med en fagperson om hvordan du skal forholde deg til slikt fremover. Han vet nok utmerket godt hvem som har mishandlet hvem psykisk, og nå er han tydeligvis veldig oppmerksom på det, har trolig lest seg opp på det, og da risikerer du at han fortsetter å komme med slike løgner. Da er det greit å ha diskutert det med noen for å være forberedt på hvordan du skal møte det hvis det kommer. Det kan også gjøre at du føler litt mer kontroll over situasjonen og da er det også mindre sjanse for at du lar deg bryte ned av ham nå. Forferdelig vanskelig når det også går utover barna dine, men se om du kan ta ett skritt tilbake og se veldig saklig på det "åja, nå tror han at han skal greie å psyke meg ned igjen, nå vil han forsøke å manipulere meg igjen - han begynner å bli veldig gjennomsiktig i metodene sine. Bare en dårlig far og en taper manipulerer barna sine med slike løgner, men han forstår det tydeligvis ikke selv. Det er han som vil tape på sikt." Og så minner du deg selv på at han ikke har noen makt over deg lenger!

Snakk med noen. Om du ikke har fortalt din familie og/eller din nærmeste venninne om hvordan du egentlig hadde det i ekteskapet med ham, så gjør det nå. Du trenger noen som kan støtte deg hvis han fortsetter dette spillet sitt.

Vurder også å diskutere med fagpersoner om hvordan du skal takle dette mtp. barna dine, om det kan være en idé at også de får noen å snakke med om forholdet til far/dere foreldre.

Klem <3

Anonymkode: 40e47...243

Skrevet

Husk sannheten kommer alltid frem til slutt, men prat om det med familie og venner for da ser de lettere når han lyver.

Anonymkode: 0c95e...c97

Skrevet

Å trekke barna inn i deres konflikt er omsorgssvikt. Jeg syns du bør ta en time på FVK med eksen din, og fortelle han i klartekst at sånn oppførsel egentlig er nummeret før han får en bekymringsmelding på seg. Han bør gå til veiledning eller ta et foreldrekurs.

Anonymkode: 452f9...635

Skrevet

HI her, 

I dag fortalte datteren min at faren har sagt: hvorfor må du til mamma hele tiden? 

Virker som han prøver å overtale henne til å flytte til han. Hun er tenåring og kan bestemme selv. 

Blir så oppgitt av denne mannen !

Denne super pappaen som har gitt faen i vår sønn i 2 år nå, long story som jeg orker ikke å fortelle igjen. 

Familievern kontor hjelper ikke på han her, eller vårt samarbeid. For det trengs 2 personer som er villige til å samarbeide, og det vil ikke han her så da skjer ingenting.

Måtte bare blåse ut litt, kan ikke akkurat snakke om alle hans påfunn i vårt nærmiljø.

Skrevet

Sasyøig vis følte han det som om han ble mishandlet selv om du oppfattet det annerledes. At du hadde det vondt muliggjør ikke at han også hadde det vondt.

Anonymkode: c6c89...313

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

HI her, 

I dag fortalte datteren min at faren har sagt: hvorfor må du til mamma hele tiden? 

Virker som han prøver å overtale henne til å flytte til han. Hun er tenåring og kan bestemme selv. 

Blir så oppgitt av denne mannen !

Denne super pappaen som har gitt faen i vår sønn i 2 år nå, long story som jeg orker ikke å fortelle igjen. 

Familievern kontor hjelper ikke på han her, eller vårt samarbeid. For det trengs 2 personer som er villige til å samarbeide, og det vil ikke han her så da skjer ingenting.

Måtte bare blåse ut litt, kan ikke akkurat snakke om alle hans påfunn i vårt nærmiljø.

Siden han er så manipulerende så mener jeg at du bør søke faghjelp selv, få råd om hvordan du best kan takle dette for å støtte datteren din - og sønnen. Mulig de kan trenge å snakke med fagpersoner.

Bestill deg uansett en time til familevernkontoret og diskuter saken der alene. Jeg er enig med hun over at det at mannen holder på som han gjør egentlig kvalifiserer for en bekymringsmelding - både pga. datteren og pga. sønnen.

Og en ting til, du trenger ikke snakke med "alle" om hvordan han holder på, men du bør fortelle det til noen av dine nærmeste slik at de forstår litt mer og kan støtte både deg og barna bedre. Du trenger ikke legge ut til alle mulige om alt han gjør, men du trenger heller ikke skjule ting. Finn en balanse i det. Snakk med fvk for din egen del og vurder å skaffe barna dine profesjonell hjelp og en ev. bekymringsmelding.

Anonymkode: 40e47...243

Skrevet

Ville konfrontert han på tomannshånd og fått han til å innrømme det ene og det andre. Ta opptak så du har bevis på hvilken manipulere drittsekk han er.

Anonymkode: c894a...64e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...