Anonym bruker Skrevet 15. september 2017 #1 Skrevet 15. september 2017 Har fått løpedilla. Har gode sko, men blir en del løping på asfalt. Jeg er redd for belastningsskader og lurer på hvor mye jeg kan løpe? Har hatt problemer med knærne tidligere og løper derfor aldri i nedoverbakke. Løper nå én times turer ca 4 ganger i uka. Anonymkode: a5507...07b
Anonym bruker Skrevet 15. september 2017 #2 Skrevet 15. september 2017 Du løper jo egentlig ganske mye, så tror du ville kjent noe til nå Anonymkode: 2f3e0...feb
Lommerusk Skrevet 15. september 2017 #3 Skrevet 15. september 2017 Tidligere slet jeg med senebetennelser i knær og akilles etter løping. Det som har hjulpet meg er å variere underlag og variere løpesko. Jeg har tre par jeg bytter litt på. I tillegg trener jeg forebyggende styrkeøvelser. Dette har holdt meg skadefri i 10 år nå.
Anonym bruker Skrevet 15. september 2017 #4 Skrevet 15. september 2017 Du burde nok prøve å få noen øktene dine på annet underlag enn asfalt. Anonymkode: 85b5f...b5a
Anonym bruker Skrevet 16. september 2017 #5 Skrevet 16. september 2017 Du klarer vel å kjenne på kroppen om det er bra for kroppen din? Anonymkode: df863...0f6
Anonym bruker Skrevet 16. september 2017 #6 Skrevet 16. september 2017 Hvordan er løpesettet ditt, da? Hvis du lander mykt på forfoten kan du løpe mye. Hvis du lander hardt på hælen bør du prøve å bytte løpesett. Anonymkode: c3a84...623
Anonym bruker Skrevet 16. september 2017 #7 Skrevet 16. september 2017 Lytt til kroppen. Jeg får ikke lov å løpe på asfalt da jeg har litt skader her og der. Jeg gjør det likevel. Får jeg ubehag (skjer innimellom) så avslutter jeg og går hjem. Så venter jeg noen uker før jeg gjør det igjen. Løper mest motbakker og løper rolig nedover. Hender jeg får litt ubehag på innside av knær. Da smører jeg med voltarol gel og det funker. Noe som overrasker meg er at når jeg løper med piggsko på vinterstid så har jeg ALDRI smerter. Selvom piggskoene jeg har er mye dårligere dempet enn sommerskoene. Da kan jeg løpe hver gang på asfalt uten noen smerter. Det finnes ingen fasit på hvor mye og ofte. Men ta bare alle signaler fra kroppen umiddelbart. Anonymkode: e2711...8ba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå