Gå til innhold

Stemte termindatoen med dato utregnet fra el og OUL?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp funnet ut at vi skal få en liten arvtager i mai. Men hvor godt stemmer termin til termindato som et utregnet fra eggløsning? Har tempet og brukt el tester så er ganske sikker på når el var

Anonymkode: f7807...64b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja :) Jeg vet pga el tester at jeg har el rundt dag 8 

Når de regnet ut menstermin ble det heeelt feil (de regner jo el dag 14), men når oul kom så ble jeg flyttet tilbake til datoen jeg hadde sett for meg utifra el testene :) 

Anonymkode: 9b9ec...463

Skrevet

Ja, jeg har alltid regnet ut fra siste mens og hver syklus har vært på rundt 28-32 dager. Slik sett stemte termindatoen med både menstermin og OUL. Begge gangene.

Anonymkode: ff5fc...696

Skrevet

Termin har blitt flyttet 2-7 dager lengre frem med mine tre. Da har jeg vært helt sikker på unnfangelse med to av dem (hadde ikke så ofte sex). Men de ser på når de forventer at babyen er "ferdig", alle svangerskap er ikke like lange. Men alle mine har blitt født etter termin også, så de var visst ikke ferdige likevel 😜

De aller færreste (6%?) føder på termin uansett,  så den må du ta med en klype salt.

Anonymkode: c7791...f5d

Skrevet

Jeg ble flyttet 9 dager tilbake med første og 8 dager med andre. I tillegg kom de begge 5 dager over oul. Da var jeg llitt nervøs.

Anonymkode: 16fac...9c0

Skrevet

Etter sist mens regnet jeg ut 6. juli. Var på tidlig UL i uke 13, mente ca. 8 juli. Kom til oul; termin ble regnet til 13. juli. Baby kom den 25. juli.

Juli-måneden ble veldig lang...

Anonymkode: 235c5...15b

Skrevet

Hos meg har det stemt godt hver gang. Med de to eldste ble jeg bae flyttet 1 dag fram.

Med yngste var jeg ikke sånn helt sikker på eggløsning. Ble flyttet 4 dager fram. Babyen ble født på menstermin(altså den termindato jeg selv regnet ut i forhold til antatt eggløsning).

Anonymkode: d906e...76a

Skrevet

Legen regnet ut termin 3.oktober, regnet ut fra siste mens. Ordinær ul sa 23.september som termindato. Barnet ble født 17.september 

Anonymkode: f82e1...f03

Skrevet

Det har stemt ganske bra med alle mine tre, bare vært et par dagers forskjell. To av dem kom rundt termin, mens første kom 2 uker før😊

Anonymkode: 6594b...56b

Skrevet

2 dagers forskjell utregnet fra menstermin (stabil mens).

fødte etter igangsettelse 14 dager over termindagen med første, og er fortsatt gravid med andre.

Anonymkode: 19f3a...b51

Skrevet

Sånn omtrent, 5 dager forskjell med første og 3 dager forskjell med andre. 

Skrevet

Regnet utifra siste mens og termindato har stemt og født begge på termindato også faktisk 👍🏻

Anonymkode: c63a9...014

Skrevet

Vet du nøyaktig når du hadde el så er den "riktigst". Den kan likevel bli endret på OUL. 

Jeg hadde kun sex en gang og vet derfor nøyaktig når jeg ble gravid. Ul i uke 11/12 viste den samme termin som jeg hadde regnet meg frem til. Siden det er tidlig ul (ca uke 12) som gir mest nøyaktighet med tanke på termin, så ble det den som ble satt som termin på papiret. HELDIGVIS. For da jeg kom på OUL regnet de fosteret ut til å være nesten 4 uker yngre. Dvs at jeg liksom fikk positiv test en stund før jeg faktisk ble gravid ;) Jeg gikk overtid og ble igangsatt på overtidskontrollen. Hadde de brukt OULterminutregning hadde barnet mitt ikke overlevd. 

Er det kun noen dagers forskjell så spiller det jo ikke noen stor rolle, men ved veldig prematur fødsel eller overtid kan det få mer alvorlige følger hvis terminspriket er for stort. 

Anonymkode: 38639...a31

Skrevet

Stemt ganske bra her, 2-4 dagers endring.

Men alle tre barna har kommet før termin, 13, 17 og 15 dager før. Legen på sykehuset sa at selv om gjennomsnittssvangerskapet varer i 40 uker er det noen som bruker lenger og noen som bruker kortere tid på å ruge frem et barn, jeg var nok av de som bruker ca 38 uker.

Anonymkode: 755c3...51b

Skrevet

Første: el-termin den 28, oul-termin den 24. Kom den 23. 

Andre gang: tvillinger, kom 3-4 uker fjør termin 😄😜

Anonymkode: 50d1d...7cf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...