Anonym bruker Skrevet 15. september 2017 #1 Skrevet 15. september 2017 Trenger en "stabil inntekt", mer stabil enn arbeidsavklaringspenger som jeg har gått på i snart 6 år. Men jeg klarer egentlig ikke å jobbe, dvs jeg kan ikke ha noe med "mennesker" å gjøre, da særlig ikke kunder. Jeg sliter med posttraumatisk stresslidelse som forplanter seg videre i alt jeg gjør egentlig. Men jeg kunne forsøkt en jobb der jeg har lite menneskekontakt. Dvs et utvalg kolleger og sjef osv går fint. Men jeg trenger å arbeide alene, eller i det minste på egenhånd uten at noen står over meg og puster meg i nakken, eller at jeg trenger å være tett på folk. Jeg kunne jobbet som sekretær, å ta telefoner, notere, kopiere, fakse, scanne osv klarer jeg fint. Men å møte mennesker, som f.eks i kassa på en butikk, det hadde jeg ikke greit. Har forsøkt barnehage også, uten hell. Noen tips til hvor jeg kan søke? Sitter med "kniven på strupen" i forhold til bosituasjon så jeg må bare prøve noe for å kunne få husbanklån. De sa vi kan få det om jeg bytter ut AAP med jobb, spilte ingen rolle hvor høy inntekten min var, så lenge den matchet AAP, fikk jeg inntrykk av. Jeg har spurt 15 forskjellige kommuner og fått avslag fra alle. Enten fordi vi ikke bor der (låner kun ut til egne innbyggere) eller fordi jeg går på AAP Anonymkode: fafb5...378
Anonym bruker Skrevet 15. september 2017 #2 Skrevet 15. september 2017 Kan lagerarbeid være noe? Der jobber du jo stort sett selvstendig, men du vil jo ha kolleger rundt deg. Hvis du klarer å jobbe for eksempel 50% vil du fremdeles ha aap ved siden av. Regner med du ikke klarer å hoppe rett inn i en 100% stilling. Anonymkode: de270...0b2
Anonym bruker Skrevet 15. september 2017 #3 Skrevet 15. september 2017 Tror egentlig jeg vil AVbefale sekretærarbeid. Jeg har 24 års erfaring på det området, og det er generelt veldig stressende og man har folk hengende over seg helt dagen stort sett. Bor du i Oslo? Og har du kontakt med en "attføringsbedrift"? Anonymkode: 95f9d...31b
Anonym bruker Skrevet 15. september 2017 #4 Skrevet 15. september 2017 Klarer du å forholde deg til én person da? Altså, hvis du ikke har masse forskjellige kunder, eller kolleger, men forholder deg til en fast de timene du er på jobb? Anonymkode: 88302...33e
Anonym bruker Skrevet 15. september 2017 #5 Skrevet 15. september 2017 Sekretær, arkiv, lager, regnskap (krever vel utdannelse), håndverk som gullsmed, syerske, oversetter, "språkvask". Det kommer jo an på din bakgrunn, utdannelse, evner og interesser. Anonymkode: c4a84...da8
Anonym bruker Skrevet 15. september 2017 #6 Skrevet 15. september 2017 Jeg har sosial angst og jobber med telefonsalg, bare nevner det siden du skrev at du kan ta telefonen. Det går fint; vet at jeg ikke hadde klart å jobbe med salg i butikk men når det er ingen som kan se meg er det noe helt annet. Hva med natt-resepsjonist på hotell? Eller ta fagbrev i renhold, hvis utdanning er aktuelt har du jo mange alternativer. Anonymkode: 8b76d...d74
Anonym bruker Skrevet 15. september 2017 #7 Skrevet 15. september 2017 Lager eller kantine? Anonymkode: 71f6c...813
Anonym bruker Skrevet 15. september 2017 #8 Skrevet 15. september 2017 Arkivering! Jeg kommer og går når jeg vil på jobb så lenge jeg jobber alle timene jeg skal i løpet av en måned og så lenge jeg er der i kjernetiden. Ellers bestemmer jeg arbeidsoppgavene mine omtrent selv og bestemmer hvordan jeg vil legge opp dagen min. Jeg kan sitte 8 timer pr. dag om jeg vil eller jeg kan stå/gå 8 timer om jeg vil, eller jeg kan bytte på som det passer meg. Men det er prestasjonsavhengig da. Jeg har fastsatte mål jeg må nå pr. uke, men så lenge jeg klarer dette så er det ingen som legger seg opp i hvordan jeg prioriterer tiden min. Jeg behøver ikke snakke med noen i løpet av arbeidsdagen dersom jeg ikke vil (annet enn å hilse på kollegaer eller å spørre om hjelp hvis jeg trenger det). Anonymkode: 2effe...fe9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå