Gå til innhold

Har andre opplevd at ungdom svindler ungdom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har opplevd at deres barn er blitt svindlet av «venner»? Saken er den at mitt barn er nettopp blitt konfirmert og en del av gavene gikk inn på konto. Så oppdaget jeg at over 7000 var forsvunnet ut i løpet av helgen etter konfirmasjonen. Joda vi har varslet banken, sperret kortet og reklamert på transaksjonene og mandag anmelder vi forholdet.

H*n fikk dette kortet i februar og først tenkte jeg at det muligens kunne vært kopiert i sommer når vi var i utlandet, men så ser jeg at det har vært lignende transaksjoner, dog små beløp, før vi dro på ferie. Det som får meg til å tenke er at det er merkelig at det først er gjort forsøk på å få ut store beløp etter konfirmasjonen som om det kan være noen som hadde mistanke om at det nå kunne være penger på kortet.

Anonymkode: 83897...e5a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke ungdommer er såpass avanserte at de svindler på den måten. Det er jo vanlig at svindlere først tester med små beløp før de tar ut store.
Han har kanskje brukt kortet på netthandel, da er det lett å bli svindlet.

Hadde ikke mistenkt kompisene til barnet mitt som de første jeg kom på.

Anonymkode: 38c4a...9bb

Skrevet

Hva sier ungdomen din?

Anonymkode: 8cdbe...c7c

Skrevet

Jeg har egentlig ikke lyst til å gi h*n den ideen enda. Tenke å se hvordan det gikk med politiet først. H*n ble frastjålet 300 kroner på konfirmasjons-leir så jeg vet ikke hva jeg skal tro lenger. Det var bare så rart at de store uttakene startet etter konfirmasjonen, det har jo vært 1500-2000 på kortet andre ganger også. H*n har en stengt profil på Facebook så der kan man ikke ha funnet ut noe. 

Skrevet

Det har ikke slått deg at det kan være sønnen sin som tar ut disse pengene da? Mest sannsynlig så er det han som står for uttakene...

Anonymkode: 8f270...c50

Skrevet

banken/kontoutskrifen vil vel avslører hvor disse uttakene fysisk er gjort - da burde det være enkelt å se om det kan være korteieren eller helt noen andre som står bak

Anonymkode: be055...998

Skrevet
29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har egentlig ikke lyst til å gi h*n den ideen enda. Tenke å se hvordan det gikk med politiet først. H*n ble frastjålet 300 kroner på konfirmasjons-leir så jeg vet ikke hva jeg skal tro lenger. Det var bare så rart at de store uttakene startet etter konfirmasjonen, det har jo vært 1500-2000 på kortet andre ganger også. H*n har en stengt profil på Facebook så der kan man ikke ha funnet ut noe. 

?

Du kan da ikke annmelde det uten å snakke med tennåringen din først. Det er nok mest sannsynlig han selv som har brukt pengene.

Anonymkode: 8cdbe...c7c

Skrevet

Er du sinner på at det ikke er han selv som tar ut pengene?

Ellers er det ikke noe nytt at ungdom. Kan stjele. Det kan de fleste.

Anonymkode: 7dea0...bd2

Skrevet

Tips for fremtiden. Ikke ha konfirmasjonspenger/store beløp på den kontoen ungdommen har kort på.

Anonymkode: f831a...b17

Skrevet

Jeg oppdaget dette når jeg skulle overføre pengene til en sparekonto som h*n har. Nei det er ikke h*n som har gjort det for da var h*n sammen med meg og andre og dette ser ut som lumske greier på nettet. Jeg snakket så klart med h*n når jeg oppdaget det men vil ikke si noe om jeg misstenker at det kan være noen kjente. 

Skrevet
På ‎15‎.‎09‎.‎2017 den 20.54, Anonym bruker skrev:

Jeg oppdaget dette når jeg skulle overføre pengene til en sparekonto som h*n har. Nei det er ikke h*n som har gjort det for da var h*n sammen med meg og andre og dette ser ut som lumske greier på nettet. Jeg snakket så klart med h*n når jeg oppdaget det men vil ikke si noe om jeg misstenker at det kan være noen kjente. 

Jeg syns ikke noe om at du først og fremst mistenker noen av vennene hans. Det behøver slett i være noen som kjenner ham bare fordi de store beløpene ble tatt ut først etter konfirmasjonen. Dette høres for grovt ut til å være 14-15-åringer.
Jeg ble også svindlet for en tid tilbake, og da var det nettopp sånn det skjedde, at de først tok ut noenh små beløp for eretter å ta ut et stort når de har fått til å ta ut de små og sjekket at det fungerte.
Banken sa at dette var en vanlig metode.

Anonymkode: 38c4a...9bb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...