Gå til innhold

Ferie med skilt forelder med nye barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Innser at mange her nok kanskje ikke kjenner seg igjen i dette. Er nok litt yngre og har ikke barn :-) Men jeg kjente at jeg trengte et "nøytralt" sted å lufte noen tanker.

Moren og faren min fikk bare meg før de skilte seg. Far møtte en ny og fikk ti halvsøsken av meg med henne. De reiser veldig ofte på ferie og turer, uten å spørre om jeg vil være med. Jeg har tenkt at det kanskej er fordi de tenker at jeg ikke vil være med, men har gitt klart uttrykk for at jeg synes det hadde vært superkosellg! (Betaler for meg selv, så klart).

De har invitert bestefar på besøk for å planlegge en tur neste år, og har invitert meg til etter at de har planlagt turen. Altså er jeg ikke inkludert. Kjenner jeg blir litt lei meg. Men det er kanskej ikke naturlig at jeg skal bli inkludert? Det er 15 år mellom meg og eldste på 9. Jeg er også innmari familiekjær av meg! Bare så det er nevnt :-)

vil gjerne høre deres tanker!

Anonymkode: e87b9...a14

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette høres jo ikke greit ut. En ting er hvis de tror at du ikke vil være med, men når du har gitt klar beskjed om at du vil det, så er det jo bare dårlig gjort. 

Du kan jo enten ta en prat med dem om det, eller snakke med bestefaren din hvis du synes det blir lettere. 

Skrevet

Dette synes jeg du skal ta opp med din far, si at du gjerne vil være med, og at det er sårende å holdes utenfor. 

Anonymkode: b5a3a...19b

Skrevet

Selv om du er voksen så regner sikkert faren din deg som en av barna. Det er jo vanlig at barna ikke er med å bestemmer h ør man skal ol. Du er invitert med. Det betyr at de vil ha deg der.

Anonymkode: ffeb6...970

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Selv om du er voksen så regner sikkert faren din deg som en av barna. Det er jo vanlig at barna ikke er med å bestemmer h ør man skal ol. Du er invitert med. Det betyr at de vil ha deg der.

Anonymkode: ffeb6...970

Nei, jeg er ikke regnet med. Jeg prøvde å hinte til at jeg ville være med, men det ble bare skjøvet til side. Eller altså ikke snakket noe mer om. Så jeg tror de på en måte tenker at dette er bestefars tur, med han og kona, og at det ikke skal bli så mange med.

Anonymkode: e87b9...a14

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt. Skal din bestefar, far og stemor på tur, med 10 felles barn, uten deg? Det er jo litt ugreit, ja. Hva sier din mor, da? 

Anonymkode: 4fdbd...426

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...