Gå til innhold

Hadde du ultralyd før OUL?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på hva som er det vanlige:) hadde jo vært greit med en før uke 12 tenker jeg mtp på å oppdage eventuelle avvik ol. 

Anonymkode: 8fc85...ba8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Første nei. 

Andre nå, og kommer til å minst to før oul fordi terminen er usikker og de ikke så noe første gangen. 

Anonymkode: 50b92...9ab

Skrevet

Jeg tok en privat ul før uke 12 bare for å høre hjerte og se et levende foster. I tillegg så har jeg i uke 12 og 16 ultralyd hos gynokolog pga egen sykdom.

Skrevet

Hadde ikke det i de 2 første svangerskapene mine. Hadde da  helt normale svangerskap, og hadde ingen grunn til å mistenke at det var noe galt. Resulterte i 2 flotte barn.

I mitt 3. svangerskap mistet jeg i uke 5. Hadde ikke ul før det.

I mitt 4. svangerskap hadde jeg tidlig ul i uke 6. Husker ikke hvorfor jeg fikk det. Jeg mente da at jeg var i uke 8. ul sa uke 6. mistet uka etterpå.

I mitt 5. svangerskap fikk jeg tidlig ul i uke 13. Hadde da følt en stund at noe var galt. Hadde da mistet i uke 9-10.

Regner med at jeg blir tettere fulgt opp i evt senere svangerskap.

Anonymkode: e8e2f...fa4

Skrevet

Ja, i uke 12 med nr 4. Ville sjekke hvor mange som var der. 

Anonymkode: 33926...3d0

Skrevet

Ja uke 8, uke 12, uke 14 og uke 16. 

Men det var grunnet sykdom.

Hvis jeg får flere barn, hvor jeg ikke er syk, vil jeg uansett ta en tidlig ultralyd. Synes det er lenge å vente til uke 18. 

Anonymkode: 98c5e...8ff

Skrevet

Jeg har dratt til København og tatt ultralyd og blodprøve   Husker ikke i hvilken uke ? 🤔 ca uke 12. Men fikk 7 ultralyd før o l.pga risiko med nr 2.

Anonymkode: cc0ae...cb3

Skrevet

Bare i trejde og siste svangerskap. Da tok jeg duotest pga alder.

Anonymkode: 2e5bb...8e7

Skrevet

Hadde ul i uke åtte, rutine etter prøverør med donor. 

Skrevet

Dette er mitt 4. svangerskap og har ikke hatt behov eller lyst til å ta tidlig UL noen ganger. Jeg har tenkt, og tenker, at så lenge jeg ikke blør eller har menssmerter så er alt greit. :)

Skrevet

Med de to første så tok fastlegen min innvendig ultralyd. Var vel 14 uker på vei med første og 5 uker med andre. Var bare for å sjekke at det var noe der, var legen som ville, ikke noe jeg ba om. Med tredje så fikk jeg tidlig ultralyd på sykehuset og det ble tatt blodprøver av meg. Var vel 13 uker på vei. Det fikk jeg siden ene barnet mitt har en utviklingshemning.

Anonymkode: c9cf1...29a

Skrevet

Ja, jeg hadde det i begge svangerskap. Litt hyggelig å bare se at det er liv der, så vi tok TUL i uke 7 og 9. Pga diverse plager, ble det nye ul mellom 12-17. Ordinær i uke 19.

Anonymkode: 270b0...4f1

Skrevet
40 minutter siden, Majka81 skrev:

Dette er mitt 4. svangerskap og har ikke hatt behov eller lyst til å ta tidlig UL noen ganger. Jeg har tenkt, og tenker, at så lenge jeg ikke blør eller har menssmerter så er alt greit. :)

Ikke nødvendigvis.. jeg hadde BO og kroppen trodde at den fremdeles var gravid. Så jeg hadde null symptomer på at noe var galt.

Anonymkode: cbe45...33f

Skrevet

Ja, jeg har hatt en ultralyd i uke 7 med begge grunnet det var rutine ved assistert befruktning for å bekrefte svangerskap. Hadde også en ultralyd i uke 15 grunnet blødning, men alt var bra.

Skrevet

Var på en i uke 9 for å se om det var én eller to inni der ;)

Jeg ble veldig syk, og tenkte kvalmen kom av at det var fler, eller at noe var galt. Ble bare dårligere og dårligere, så ble fra uke 11 fulgt opp med ultralyd annenhver uke og intravenøs næring flere ganger i uken.

Jeg holdt meg til den ene graviditeten, jeg ;)

Anonymkode: aa090...989

Skrevet

Nei. Hadde bare oul i begge svangerskap. 

Anonymkode: 4d461...555

Skrevet

Hadde en privat i uke 12 med nr.2.

Vi hadde da et vennepar som måtte avbryte svangerskapet i uke 22 etter OUL  :( 

Jeg ville sjekke så snart som mulig at alt var bra.

Anonymkode: 57b63...06e

Skrevet
På 15.9.2017 den 14.01, Anonym bruker skrev:

Ikke nødvendigvis.. jeg hadde BO og kroppen trodde at den fremdeles var gravid. Så jeg hadde null symptomer på at noe var galt.

Anonymkode: cbe45...33f

Ja, skjønner den. Kunne nok skje med meg og,  men jeg valgte å ikke tenke på risiko og heller stole på at kroppen ordner opp. Jeg har hørt uttallige eksempler på det motsatte, men velger allikevel å være ganske avslappet til det. Men det er meg, og folk er forskjellige (heldigvis)! :)

Skrevet

Hadde 4 ul før oul.. i uke, 8,12, 14 og 16! Dette på grunn av hematom! 

Anonymkode: dbe23...b4d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...