Gå til innhold

Cola zero, "sunt" eller lureri?

Anbefalte innlegg

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Med lureri mener jeg at folk lures til at tro at det er sunt siden det ikke inneholder raffinert sukker. Ofte ender det da med at cola zero drikkes mer av fordi at "det er jo et bra alternativ". 

Dette handler ikke om hvorvidt man blir overvektig eller ei. Man kan være slank og ha feilreguleringer i kroppen. Slankhet er ikke nødvendigvis ensbetydende med sunnhet. Det er ikke kaloriene som forteller om et produkt er sunt eller ikke. Kalorier forteller ikke noe om næringsinnhold eller kvalitet. 

HI

Anonymkode: 4033b...7d5

Cola zero inneholder koffein og mye andre ting, så selvom den ikke har hvidt sukker kan den aldri bli sunn. Det gir i mine øyne ikke anledning til å drikke mer enn man ville gjort om det var vanlig brus.

Anonymkode: aa614...bd8

Videoannonse
Annonse
Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I min verden, altså blant mine venner og i min storfamilie, drikker vil brus til maten på fredag og lørdag. Søndag til torsdag drikker vi vann.

Vi spiser ikke en god biffmiddag på en lørdag med vann til, det kjenner jeg ingen som gjør tror jeg. Alle steder vi har vært invitert på middag har vi fått brus (og evt vin/øl)

Anonymkode: bdad6...9a4

Om man har gjester er det i mine øyne en spesiell anledning, så da hadde jeg også servert noe i tillegg til vann. Men er vi bare oss/nærmeste familie da er det vann på bordet om det ikke er bursdag eller noe.

Anonymkode: aa614...bd8

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Noen laster skal man da ha!

Anonymkode: 1e6d1...662

Ja, alle har sine laster, men å drikke cola zero opp mot 4 ganger i uka er å overdrive. 

Skrevet
46 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I min verden, altså blant mine venner og i min storfamilie, drikker vil brus til maten på fredag og lørdag. Søndag til torsdag drikker vi vann.

Vi spiser ikke en god biffmiddag på en lørdag med vann til, det kjenner jeg ingen som gjør tror jeg. Alle steder vi har vært invitert på middag har vi fått brus (og evt vin/øl)

Anonymkode: bdad6...9a4

Brus til biff høres grusomt ut!!

Anonymkode: fbc22...482

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Brus til biff høres grusomt ut!!

Anonymkode: fbc22...482

Jeg har ikke drukket brus siden 2009 😊 Synes ikke det er godt. Vann eller Farris derimot 😀 

Skrevet

Usunt, og det fordi det ikke inneholder kcal, derfor er det"lov" å drikke mye av det. 

Nettopp derfor har jeg blitt overvektig. Begynnte å drikke sukkerfri brus først, deretter mere og mere. 

Begynnte å drikke det til måltider, og til kos. 

Problemet er bare at kullsyreholdig drikke har større volum enn uten kulsyre. Så når jeg drikker det sammen med mat, utvides magesekken gradvis litt og litt..og over tid, blir magesekken større, og en får plass til litt mere.

søtstoffet gjør at en får lyst på noe, og en spiser mere. 

Jeg brukte sukkerfri brus som min kos. Drakk mengder av det...

overvekta kom snikende. Så jeg spiste mere enn mine venninner, spiste og spiste..

plutselig står jeg der, overvektig. Slanker meg, vekta fyker opp igjen, og litt til. Slanker meg igjen, samme skjer. Brus drikkes istore mengder.. 

og plutselig har jeg sjønnt det, men for seint. Vekta er tresifra, og slankinga fungerer ikke lengre.. 

flau, lei meg, frusterert, enda mere flau over at jeg har tillatt meg å bli sånn.. 

desperat etter å gå ned i vekt. Flau, føler meg som verdens styggeste, så flau, holder meg hjemme istedet for å bli med på sosiale ting, dette oga  ekta mi. Kutter treningsstudio, pga vekta mi. Flau flau flau...

så jeg sier bare en ting, hold dere unna daglig inntak av  brus, den fucker til kroppen din....

Anonymkode: 287f7...301

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...