Gå til innhold

Akupunktur og prøving?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaringer med akupunktur i forbindelse med prøving? Kan det rote til syklusen? Når i syklusen bør en prøve det?

Anonymkode: 5205b...49c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har prøvd akupunktur i forbindelse med prøverør og blitt gravid begge gangene. Har stor tro på det, men det er selvfølgelig individuelt. 

I en slik prosess begynner man med akupunktur etter menstruasjon og opp mot ny eggløsning. Hvordan det er i naturlig syklus er keg litt usikker på. 

Skrevet

Det har absolutt ingen effekt, men vil du ha noe å bruke pengene dine på, så sett i gang😉

Anonymkode: 4b81d...c1d

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det har absolutt ingen effekt, men vil du ha noe å bruke pengene dine på, så sett i gang😉

Det er ikke sant da. Homeopati har lite beviselig effekt, akupunktur er faktisk ikke det samme☺️

Skrevet
6 timer siden, Optatium skrev:

Jeg har prøvd akupunktur i forbindelse med prøverør og blitt gravid begge gangene. Har stor tro på det, men det er selvfølgelig individuelt. 

I en slik prosess begynner man med akupunktur etter menstruasjon og opp mot ny eggløsning. Hvordan det er i naturlig syklus er keg litt usikker på. 

Spennende! Har du også tatt prøverør uten akupunktur og ble du da gravid? Hvem gikk du hos for akupunktur? 

Hvor mange ganger gikk du til akupunktur før egguttak/innsett og fortsatte du etterpå? Skal ikke kuppe tråden, men vurderer akupunktur i forbindelse med IVF og habituell abort og er veldig interessert i å lese erfaringer og gjerne anbefalinger av akupunktør også (indre Østland/Osloområdet).

Anonymkode: 1a16c...9d5

Skrevet
4 timer siden, Optatium skrev:

Det er ikke sant da. Homeopati har lite beviselig effekt, akupunktur er faktisk ikke det samme☺️

Nåja

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Spennende! Har du også tatt prøverør uten akupunktur og ble du da gravid? Hvem gikk du hos for akupunktur? 

Hvor mange ganger gikk du til akupunktur før egguttak/innsett og fortsatte du etterpå? Skal ikke kuppe tråden, men vurderer akupunktur i forbindelse med IVF og habituell abort og er veldig interessert i å lese erfaringer og gjerne anbefalinger av akupunktør også (indre Østland/Osloområdet).

Anonymkode: 1a16c...9d5

Jeg har hatt fire forsøk, ble gravid på to av de. Har hatt akupunktur de to gangene jeg ble gravid. Tok akupunktur mellom 3-5 ganger før egguttak, det var det. Har også brukt akupunktur denne gangen, men nå vet jeg ikke hvordan det har gått enda. 

Har brukt ulike akupunktører, men Frøyaklinikken har et vekdig godt rykte. 

Skrevet

Takk for svar :)

Lykke til Optatium, håper det klaffer for deg :)

Anonymkode: 5205b...49c

Skrevet

Da jeg spurte en av legene på Hausken ang. akupunktur blåste han det vekk nesten før jeg hadde fullført setningen. Det hadde ingen beviselig effekt, mente han bestemt. Syntes det var rart siden det lå brosjyrer om akupunktur (blant mange andre brosjyrer vel å merke) på venterommet. Jeg har totalt vært gjennom 5 runder med ivf. På de to siste fikk jeg blodfortynnende, og endelig ble jeg gravid på siste forsøk. 

Anonymkode: 83930...58a

• 1 måned senere...
  • 3 uker senere...
Skrevet

Tråden er moderert for reklame.

MB, moderator

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...