Gå til innhold

Kjønnsdiskriminering?


Anbefalte innlegg

Skrevet

8 damer og 10 menn. 7 stillinger som skal fordeles blant disse 18 personer. Alle er like kvalifiserte til jobbene. Stillingene går til 7 av de 10 menn.

Har damene noen grunn til å tvile på om tildelingen er skjedd på bakgrunn av kjønn? Jeg mener statistisk sett er det veldig usannsynnlig at alle stillingene skulle ha gått til et kjønn når alle er like kvalifiserte.

Hva tenker dere?

Anonymkode: 3ff29...55f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det offentlige stillinger så bør du jo kunne finne ut av det. Er det privat gjør de egentlig hva de vil og skylder på "egnethet" hvis de vil diskriminere uten å bli tatt for det.

Enig med deg i at det virker usannsynlig at syv av mennene er mer kvalifisert enn alle damene.

Hvilken type jobb er dette?

Anonymkode: 7bd85...2f5

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det offentlige stillinger så bør du jo kunne finne ut av det. Er det privat gjør de egentlig hva de vil og skylder på "egnethet" hvis de vil diskriminere uten å bli tatt for det.

Enig med deg i at det virker usannsynlig at syv av mennene er mer kvalifisert enn alle damene.

Hvilken type jobb er dette?

Anonymkode: 7bd85...2f5

Er privat bedrift hvor alle får samme grunntrening til å kunne utfører jobben. Men desverre er bedriften mannsdominert og det ser ut som de vil fortsette denne "tradisjon"

Anonymkode: 3ff29...55f

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Er privat bedrift hvor alle får samme grunntrening til å kunne utfører jobben. Men desverre er bedriften mannsdominert og det ser ut som de vil fortsette denne "tradisjon"

Anonymkode: 3ff29...55f

Koble inn fagforeningen, det kan dere forsøke.

Jeg ville nok bare søkt annen jobb og kommet meg unna en slik bedrift.

Anonymkode: 7bd85...2f5

Skrevet
23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er privat bedrift hvor alle får samme grunntrening til å kunne utfører jobben. Men desverre er bedriften mannsdominert og det ser ut som de vil fortsette denne "tradisjon"

Anonymkode: 3ff29...55f

Er dere flere, så kan dere eventuelt klage det inn til likestillings- og diskrimineringsnemda. Da vil bedriften måtte dokumentere at det er lite sannsynlig at kjønn har vært en faktor ved utvelgelsen.

Anonymkode: da06c...0c0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...