Gå til innhold

Andre voksne som ser Astrid Lindgren?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Høres kanskje snodig ut, men jeg synes Astrid Lindgren sine filmer er så koselige. Jeg kan fint sitte å se disse gamle filmene og rett og slett kose meg. 

Anonymkode: 84625...fed

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Beste filmene som finnes. Emil, Madicken, Bakkebygrenda o.l Ergrer meg den dag i dag at Astrid Lindgren aldri fikk noen nobelspris for sitt arbeide!

Skrevet

Godt det er flere ;-)

Ja hun var en kunstner! Hun har klart å skape en verden som er fantastisk. 

Skrevet

Ja, absolutt.  Fantastiske både bøkene og filmene. Har også vært i Astrid Lindgren s verden i Sverige, og jeg tror kanskje jeg var den som koset meg mest, selv om barna også gjerne vil tilbake. 

Anonymkode: 6a4b8...c2b

Skrevet
21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, absolutt.  Fantastiske både bøkene og filmene. Har også vært i Astrid Lindgren s verden i Sverige, og jeg tror kanskje jeg var den som koset meg mest, selv om barna også gjerne vil tilbake. 

Så heldig du er :-) 

Har veldig lyst å besøke Astrid Lindgrens verden :-)

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Så heldig du er :-) 

Har veldig lyst å besøke Astrid Lindgrens verden :-)

Det bør du absolutt gjøre, vi dro dit når barna var nesten 10 og nesten 15. Var litt redd for at det skulle bli for barnslig for 15- åringen, men det virket ikke sånn. Vi var bare der i 1 dag, kom med en gang det åpnet, og var der til det stengte. Om vi skulle fått med oss alle forestillingene og showene, samt å kunne slappe litt av, så burde vi nok hatt 2 dager der, ble litt stress. Ikke alle forestillingene er annonsert heller, og mange går parallelt. Om vi skal dit igjen, så blir vi nok å ta 2 dager, i allefall om vi har med oss baby/lite barn i tillegg.

Skrevet

Ja, jeg elsker Astrid Lindgren!

Pippi filmene er fantastiske, med Mio min Mio og Ronja Røverdatter fikk jeg første smak på fantasysjangeren og Emil i Lønneberget og Barna i Bakkebygrenda er så nydelig og feelgood :)

Anonymkode: c07a5...01b

Skrevet

Elsker den dama av hele mitt ❤️!

Universene hun skapte var helt magiske. Hun hadde en fantastisk forståelse for mennesker generelt, og barn spesielt.

Hun var forut for sin tid. Hun fikk frem fordelene ved ADHD-barn som Pippi, godheten i spilloppmakere som Emil, det koselige samholdet i Bråkmakergata, feminismen i Ronja Røverdatter, barnas rettigheter i Mio min Mio, og håpet i døden i Brødrene Løvehjerte. 

I det hele tatt var hun opptatt av at barn skulle få være barn. 

Tenk hvordan hun har styrket barns tro på seg selv, deres fantasi og leseglede! 

Hun var et godt og klokt menneske ❤️❤️❤️

Anonymkode: 52792...915

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...