Gå til innhold

Kinkig situasjon, hva ville dere gjort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er skilt og har en datter på 11 år med min eks-mann. Vi har begge nye samboere, og har vært sammen med disse i flere år. Nå har vi nettopp fått vite at eks-mannen min og hans samboer skal ha baby. Det er veldig hyggelig, men rett før vi fikk vite dette hadde vi også bestemt oss for å få et barn sammen, og begynt som prøvere. Nå lurer vi på om det blir for mye for eldstedatteren å få to nye halvsøsken såpass tett. Tidsmessig passer det veldig bra nå, og jeg begynner å bli eldre (37 år), så det er ikke ønskelig å vente for lenge. Alt annet ligger også til rette for at dette hadde vært et godt tidspunkt. På sett og vis kan der jo være greit å ha jevnaldrende søsken også, vi bor i nærheten av hverandre og ser hverandre ofte. Hva ville dere gjort?

Anonymkode: 458fd...786

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jevnaldrende søsken?

Anonymkode: 0dd39...542

Skrevet

Hadde ikke tatt hensyn til x-mannens planer i allefall :) 

Litt morro men når jeg var 11år (og min mor 38) fikk jeg en lillebror hos min pappa og nye kone i Oktober, og en lillesøster hos min mor og nye mann i mars :) Det var kjempe stas. De var alle flinke til å inkludere meg og gi meg ansvar, samtidig skjerme meg fra verste "maset", så det var ikke snev av sjalusi som jeg kan huske. 

Anonymkode: 45dee...dda

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jevnaldrende søsken?

Ja, at halvsøsknene er jevnaldrende. Det blir eventuelt bare noen måneder mellom dem, født i samme år. Dersom det klaffer raskt, da, det vet man jo aldri.

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ja, at halvsøsknene er jevnaldrende. Det blir eventuelt bare noen måneder mellom dem, født i samme år. Dersom det klaffer raskt, da, det vet man jo aldri.

Hvem skal det være stas for, 11 åringen? Hvorfor?

Skrevet

Di blir ho ikke søsken på noe vis di 2 minste.

Anonymkode: 3d426...d8d

Skrevet

Min datter (som nå er 14) var 10 år da jeg og stemor fikk barn med 2 mnd mellomrom. Hun syntes det var/er kjempestas :) 

Anonymkode: d14c9...119

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hvem skal det være stas for, 11 åringen? Hvorfor?

Jeg skrev ikke at det var stas, jeg skrev at det på sett og vis kunne vært greit. Som i at disse da også kan besøke hverandre, leke med hverandre, kanskje gå i samme barnehage. Det tenker jeg jo er hyggelig, det var det jeg mente.

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Di blir ho ikke søsken på noe vis di 2 minste.

Anonymkode: 3d426...d8d

Det er jeg fullstendig klar over, jeg mener selvfølgelig halvsøsknene til storesøster. De er begge søsken av eldstejenta, men ikke søsken til hverandre. Men de er likevel jevnaldrende.

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Min datter (som nå er 14) var 10 år da jeg og stemor fikk barn med 2 mnd mellomrom. Hun syntes det var/er kjempestas :) 

Anonymkode: d14c9...119

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hadde ikke tatt hensyn til x-mannens planer i allefall :) 

Litt morro men når jeg var 11år (og min mor 38) fikk jeg en lillebror hos min pappa og nye kone i Oktober, og en lillesøster hos min mor og nye mann i mars :) Det var kjempe stas. De var alle flinke til å inkludere meg og gi meg ansvar, samtidig skjerme meg fra verste "maset", så det var ikke snev av sjalusi som jeg kan huske. 

Anonymkode: 45dee...dda

Tusen takk for svar, så hyggelig å høre. :)

Skrevet

Det er jo ikke sikkert du blir gravid engang, på en stund. 

Anonymkode: b7b53...db3

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo ikke sikkert du blir gravid engang, på en stund. 

Anonymkode: b7b53...db3

Nei, det er jo ikke sikkert. Men føler jeg må ta det inn i beregningen at det kan gå raskt. :)

Skrevet

Det gikk helt fint for oss. Meg og min eks fikk barn med nye samboere nesten samme dag. Bare et par dager som skiller bursdagene deres. Vår felles datter var 10 år når hun fikk småsøsken. 

Anonymkode: 2580c...57c

Skrevet

Jeg tenker at det er bare å kjøre på. Jeg fikk nr 2 nå i vinter og datteren min blir 12 år snart. Hun synes det er stor stas med et småsøsken hjemme. Hun har to yngre søsken hos far.  

Anonymkode: 5e2c3...b28

Skrevet

Jeg tenker at det spiller ingen rolle om de nye små er 2 mnd forskjell i alder eller 2 år.  De blir jevnaldrende uansett. 😊

Hos oss gikk søstern min i klasse med det som skulle bli stesøster. De var bestevenner, og vips en dag var mamma utro og ble sammen med faren til denne bestevenninnen.  De klarte faktisk å være venner / stesøsken , selv om situasjonen var vanskelig. 

Anonymkode: 18dc1...496

Skrevet

Jeg kjenner en som syntes det var helt topp og få halvsøsken på hver sin kant på samme alder. Han elsket å ha besøk av begge samtidig da han flyttet hjemmefra blant annet. (De havnet i samme klasse og ble gode venner.) Eneste som ble litt problematisk var da begge skulle konfirmeres på samme dag. Han hadde fått egen familie da, så de endte opp med å dele seg.

Anonymkode: dcf2d...ad5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...