Anonym bruker Skrevet 13. september 2017 #1 Skrevet 13. september 2017 Jeg og min mann har 1 barn og nå sier han at vi ikke skal ha flere. Nok er nok. Vi begge er imot abort. Han vil ikke snitte seg, jeg bruker ikke prevensjon. Har sagt til han at jeg begynner ikke på prevensjon. Vi har ubeskyttet sex hele tiden. Hva skal jeg tenke? Må jo spørre han en dag.. Men.. Hva tror du? Anonymkode: 37e20...313
the amazing spidermamma Skrevet 13. september 2017 #2 Skrevet 13. september 2017 Jeg tror at det blir et barn til.
Anonym bruker Skrevet 13. september 2017 #3 Skrevet 13. september 2017 Høres ut som det blir et barn til gitt. Anonymkode: bacd6...245
Anonym bruker Skrevet 13. september 2017 #4 Skrevet 13. september 2017 Jeg tenker at det ikke vil gå veldig lenge får du skriver en tråd her inne og forklarer at mannen manipulerer og truer deg for å få deg til å ta en abort du ikke ønsker. Ev. at du skriver en fortvilt tråd fordi du har tatt abort "mot din vilje". Jeg tror mannen din er slik at han tror at siden han har sagt at det ikke blir flere barn, så får du bare finne deg i å ta abort hvis du blir gravid, da tror jeg ikke at hans motstand mot abort stikker særlig dypt likevel. En uansvarlig mann som er lite tiltrekkende. Han bare informerer deg om hvordan han vil ha det, ikke noen diskusjon. Og så nekter han selv å ta ansvar for egne meninger og handlinger. Svært lite tiltrekkende egenskaper og ikke det jeg vil kalle en mann. Og så tenker jeg at dere tydeligvis har ganske store kommunikasjonsproblemer i forholdet. Skal dere holde sammen - kom dere i parterapi jo før jo heller! Anonymkode: 3ca52...4d9
Anonym bruker Skrevet 13. september 2017 #5 Skrevet 13. september 2017 Da han sa han ikke vil ha flere kunne du spurt hva han vil gjøre for å unngå graviditet når dere ikke beskytter dere. Er jo total ignorering av problemet dette. Eller er han dum som ikke skjønner hvordan man lager barn? Anonymkode: 27734...ae6
Anonym bruker Skrevet 13. september 2017 #6 Skrevet 13. september 2017 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Da han sa han ikke vil ha flere kunne du spurt hva han vil gjøre for å unngå graviditet når dere ikke beskytter dere. Er jo total ignorering av problemet dette. Eller er han dum som ikke skjønner hvordan man lager barn? Anonymkode: 27734...ae6 Jeg har sagt at hvis han ikke vil ha barn så får han snitte seg. Han ønsker ikke det. Jeg har og sagt at det kommer nok flere barn altså. Då sier han... neida.. Anonymkode: 37e20...313
Anonym bruker Skrevet 13. september 2017 #7 Skrevet 13. september 2017 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg tenker at det ikke vil gå veldig lenge får du skriver en tråd her inne og forklarer at mannen manipulerer og truer deg for å få deg til å ta en abort du ikke ønsker. Ev. at du skriver en fortvilt tråd fordi du har tatt abort "mot din vilje". Jeg tror mannen din er slik at han tror at siden han har sagt at det ikke blir flere barn, så får du bare finne deg i å ta abort hvis du blir gravid, da tror jeg ikke at hans motstand mot abort stikker særlig dypt likevel. En uansvarlig mann som er lite tiltrekkende. Han bare informerer deg om hvordan han vil ha det, ikke noen diskusjon. Og så nekter han selv å ta ansvar for egne meninger og handlinger. Svært lite tiltrekkende egenskaper og ikke det jeg vil kalle en mann. Og så tenker jeg at dere tydeligvis har ganske store kommunikasjonsproblemer i forholdet. Skal dere holde sammen - kom dere i parterapi jo før jo heller! Anonymkode: 3ca52...4d9 Han er veldig imot abort. Så er ikke godt å forstå seg på Anonymkode: 37e20...313
Anonym bruker Skrevet 13. september 2017 #8 Skrevet 13. september 2017 Du må jo tenke akuratt hva du vil. Jeg tenker at du og mannen burde kommunisere skikkelig før dere fortsetter å ha sex. Også tenker jeg at det der er ikke en mann etter min smak. Jeg ville mistet litt av respekten for en mann, hvis han uttrykkte tydelig at han ikke vile ha flere barn, for så å gå hen å ha sex uten å bruke prevensjon. Det får meg til å tenke at enten så vet han ikke helt hva han vil, eller så mangler han noe mellom øra når det gjelder konsekvenstenkning. Anonymkode: f60ec...be8
Anonym bruker Skrevet 13. september 2017 #9 Skrevet 13. september 2017 Da ville jeg spurt mannen veldig klart og tydelig hva han tenker om flere barn. Og ikke godta "neida" som svar. Hvis han sier at flere barn ikke er aktuelt, så spør hvordan han tenker å unngå graviditet, OG hvordan han vil reagere når du faktisk blir gravid (pga ubeskyttet sex). Snakk ordentlig om disse tingene nå, ikke når du begynner å lure på hvor mensen blir av. Anonymkode: 8bec0...739
sug lut Skrevet 13. september 2017 #10 Skrevet 13. september 2017 (endret) Herre. Det fødes en hvert minutt. Endret 13. september 2017 av sug lut
Anonym bruker Skrevet 13. september 2017 #11 Skrevet 13. september 2017 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Han er veldig imot abort. Så er ikke godt å forstå seg på Anonymkode: 37e20...313 Slik som dere kommuniserer så tenker jeg at du bør sørge for å ikke bli gravid flere ganger med denne mannen. Dere snakker jo ikke sammen, dere bare såvidt skraper i overflaten på det dere burde snakket om. Når du sier det blir flere barn så lenge dere har ubeskyttet sex og han sier "neida", da lar du det bare være med det - og spør oss hva han mener??? Ikke lag flere barn i et så dårlig forhold, for da lager dere bare skillsmissebarn eller barn som lever opp i et usunt hjem! Om han ikke tar ansvar så må i hvert fall du ta ansvar. Vil du ha flere barn, velg en mann du kan kommunisere med og før du møter neste mann - lær deg mer om kommunikasjon selv også, lær deg å stå opp for deg selv, ikke finn deg i hva som helst. Anonymkode: 3ca52...4d9
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2017 #12 Skrevet 23. oktober 2017 Heisann. Hi her igjen. En liten oppdatering. Har snakket med han gang på gang. Han vil fremdeles ikke snitte seg, han vil heller ikke at jeg skal bruke prevensjon. Jeg spør : vil du ha flere da? Får ikke svar. Han sier vi har nok barn nå. Han vil heller ikke selge baby utstyret som vi har. Vi begge er imot abort. Han blir sint når jeg ønsker et klart svar. Syns det er vanskelig å tolke dette. Hva tenker du? Hvorfor ikke si ja eller nei? Anonymkode: 37e20...313
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2017 #13 Skrevet 23. oktober 2017 Han virker jo litt ute av kontakt med virkeligheten.. Anonymkode: bb8fb...3ae
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2017 #14 Skrevet 23. oktober 2017 26 minutter siden, Anonym bruker skrev: Han virker jo litt ute av kontakt med virkeligheten.. Anonymkode: bb8fb...3ae Hva skal jeg gjøre? Anonymkode: 37e20...313
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2017 #15 Skrevet 23. oktober 2017 Nå er jeg kanskje helt ute, men kanskje han egentlig prøver å fortelle deg noe annet? Er det noe han er bekymret for? Redd for skal skje? Er han veldig sliten? Bekymret for fremtiden? Han sier han ikke vil ha flere barn, men gir «mixed signals» siden han fremdeles ikke beskytter seg. Kan du spørre om noe annet? For eks, hvordan går det egentlig med deg? Trives du sammen med oss, er du bekymret for noe? Eller; jeg vil gjerne høre hva du tenker på når vi snakker om å få barn igjen. Jeg hører du sier at du ikke vil ha flere..og det respekterer jeg. Men kan du ikke si mer om det? Han kan bli sint eller frustrert om du spør slik, det gjør man ofte om man ikke helt har ord for det man tenker på, eller syns det er ubehagelig å bli konfrontert. Om han ikke er vant med å snakke om følelsene sine, kan det være ubehagelig, man kan bli sint/redd. Prøv likevel å ha forståelse for han, om du er en god lytter, kan du få mer forståelse for han. Om dere sammen finner ut av ting, blir dere bedre kjent med hverandre og har bedre kommunikasjon. Anonymkode: fafa2...286
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2017 #16 Skrevet 23. oktober 2017 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Nå er jeg kanskje helt ute, men kanskje han egentlig prøver å fortelle deg noe annet? Er det noe han er bekymret for? Redd for skal skje? Er han veldig sliten? Bekymret for fremtiden? Han sier han ikke vil ha flere barn, men gir «mixed signals» siden han fremdeles ikke beskytter seg. Kan du spørre om noe annet? For eks, hvordan går det egentlig med deg? Trives du sammen med oss, er du bekymret for noe? Eller; jeg vil gjerne høre hva du tenker på når vi snakker om å få barn igjen. Jeg hører du sier at du ikke vil ha flere..og det respekterer jeg. Men kan du ikke si mer om det? Han kan bli sint eller frustrert om du spør slik, det gjør man ofte om man ikke helt har ord for det man tenker på, eller syns det er ubehagelig å bli konfrontert. Om han ikke er vant med å snakke om følelsene sine, kan det være ubehagelig, man kan bli sint/redd. Prøv likevel å ha forståelse for han, om du er en god lytter, kan du få mer forståelse for han. Om dere sammen finner ut av ting, blir dere bedre kjent med hverandre og har bedre kommunikasjon. Anonymkode: fafa2...286 Tusen takk for svar Han sier hver dag at han har det veldig godt med oss. Kunne ikke hatt det bedre. Vi er gift og har det godt. Spurte han igjen i dag. Og han sa: ikke spør mer om det. Jeg blir sint 🤔🤔 Jeg sa at jeg blir nok gravid igjen altså. Han sa ingenting på det 🤔 Anonymkode: 37e20...313
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2017 #17 Skrevet 23. oktober 2017 42 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tusen takk for svar Han sier hver dag at han har det veldig godt med oss. Kunne ikke hatt det bedre. Vi er gift og har det godt. Spurte han igjen i dag. Og han sa: ikke spør mer om det. Jeg blir sint 🤔🤔 Jeg sa at jeg blir nok gravid igjen altså. Han sa ingenting på det 🤔 Anonymkode: 37e20...313 Høres jo nesten ut som at han tenker litt at "skjer det, så skjer det", men at han ikke vil bekrefte det. Liker han overraskelser? Han må jo ha godtatt at dere kan bli med barn. Sånn tolker jeg det hvert fall. Eller har han fått beskjed at han ikke kan få flere? Anonymkode: 66193...527
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2017 #18 Skrevet 23. oktober 2017 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Høres jo nesten ut som at han tenker litt at "skjer det, så skjer det", men at han ikke vil bekrefte det. Liker han overraskelser? Han må jo ha godtatt at dere kan bli med barn. Sånn tolker jeg det hvert fall. Eller har han fått beskjed at han ikke kan få flere? Anonymkode: 66193...527 Han kan få barn. Du har et godt poeng. Må være noe sånt at han ikke vil innrømme det eller noe sånt 🤔 Anonymkode: 37e20...313
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2017 #19 Skrevet 23. oktober 2017 Så dårlig kommunikasjon som dere har bør dere ikke få flere barn uansett... Få ham med deg i parterapi for å lære dere å kommunisere bedre. Og inntil dere har ryddet opp i forholdet og begynt å kommunisere bedre - sørg for at han bruker kondom eller la være å ha sex. Ikke få flere barn inn i et slikt forhold, det er bare egoisme. Anonymkode: 3ca52...4d9
Mummy79 Skrevet 23. oktober 2017 #20 Skrevet 23. oktober 2017 Hvorfor vil ikke du begynne med prevensjon? Hva med kondom? Hvorfor velger du å ha ubeskyttet sex med en man som ikke vil at du skal bli gravid? Virker som dere begge har hver deres standpunkter og ikke innser at hvis ikke en av dere endrer mening så blir det graviditet snart og da er det litt forsent å snakke om det.
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2017 #21 Skrevet 23. oktober 2017 3 timer siden, Mummy79 skrev: Hvorfor vil ikke du begynne med prevensjon? Hva med kondom? Hvorfor velger du å ha ubeskyttet sex med en man som ikke vil at du skal bli gravid? Virker som dere begge har hver deres standpunkter og ikke innser at hvis ikke en av dere endrer mening så blir det graviditet snart og da er det litt forsent å snakke om det. Jeg ønsker jo barn. Det vet han. Abort er uaktuelt for oss.. så dette er rart Anonymkode: 37e20...313
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2017 #22 Skrevet 23. oktober 2017 Å herregud for en slitsom guttevalp. Han var et ansvar i dette forholdet og kan ikke forvente at du skal slå deg til ro med svadasvar. Jeg hadde sagt at om han ikke gidder å svare ordentlig snart så mister jeg respekten for ham. Kanskje han bærer på noe, kanskje han er usikker, kanskje blablabla.... du er ikke tankeleser, og han må faktisk kunne komme med relativt logiske, ryddige og forklarende svar på sånne spørsmål. Set trenger ikke være ja eller nei svar en gang. Men kryptiske, selvmotsigende tøv hadde jeg ikke hatt tålmodighet med. Anonymkode: 1b300...462
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2017 #23 Skrevet 23. oktober 2017 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg ønsker jo barn. Det vet han. Abort er uaktuelt for oss.. så dette er rart Anonymkode: 37e20...313 Å sette enda et barn inn i et så dårlig forhold er ikke ansvarlig. Hva tenker du/dere gjøre med det? Tar dere tak i det, eller vil dere rote til livene deres mer og enda verre livene til flere barn? Anonymkode: 3ca52...4d9
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2017 #24 Skrevet 24. oktober 2017 På 13.9.2017 den 22.01, Anonym bruker skrev: Han er veldig imot abort. Så er ikke godt å forstå seg på Anonymkode: 37e20...313 Da får dere bare la det skure å gå da 😊 fint at han er i mot abort. Det blir jo en baby på dere snart. Anonymkode: 13908...09b
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2017 #25 Skrevet 24. oktober 2017 Tror du må heller spørre deg selv: Vil jeg ha flere barn med denne mannegutten? Anonymkode: 5750d...792
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå