Anonym bruker Skrevet 13. september 2017 #1 Skrevet 13. september 2017 På min barselgruppe er det en del jenter som kjenner hverandre fra før mens jeg absolutt ingenting med dem å gjøre bortsett fra at vi har babyer. Jeg orker rett og slett dette. Det blir for mye greier. Men er eneste "venner" jeg har siden jeg er tilflyttet. Vil de se rart på meg dersom jeg "melder meg ut"? Og hvordan skal jeg si det? Må komme med noe unnskyldning for å ikke være med mer, men vet ikke hva. Får sikkert spørsmål om hvorfor jeg vil melde meg ut osv, men for å være helt ærlig så vil jeg ikke omgås dem. Det holder med å si hei og prate litt hvis vi treffes ute på gaten men ikke noe mer. Er det bekymringsfullt? Vil de sende bekymringsmelding til barnevernet dersom jeg trekker meg ut? Masse rare spørsmål her, men trenger litt råd her! Anonymkode: ddd7f...8b7
SuperFries Skrevet 13. september 2017 #2 Skrevet 13. september 2017 Hehe, barnevernet? Første barn for deg? Du står totalt fritt til å forlate gruppen. Barselgruppe er frivillig, et tilbud til være sammen med likesinnede i den fasen av livet hvor man går mest uten andre voksne. Men du gjør som du vil. Ingen sier noe på om du forlater gruppen. Bare si at det ikke passer deg.
Anonym bruker Skrevet 13. september 2017 #3 Skrevet 13. september 2017 Du kan være sammen med hvem du vil, men om du tenker å bo der videre vil dette også være foreldrene til de din unge går i bhg og på skolen med og blir venner med siden. Trenger ikke være bestevenner med alle, men normal høfflighet er lurt. Anonymkode: 973f2...95b
Anonym bruker Skrevet 13. september 2017 #4 Skrevet 13. september 2017 Hvor ofte møtes gruppa da? Jeg hadde heller ikke så mye til felles med alle sammen, men vi møttes vel hver 4. til 6. uke så det var ikke akkurat så tidkrevende greier og gikk greit å gjennomføre. Her jeg bor setter helsestasjonen sammen barselgruppe etter hvor vi bor, så de jeg var i gruppe med første leveår er jo også på foreldremøtene nå som ungene går på skolen. Veldig greit å kjenne hverandre litt. Anonymkode: 1230f...431
Anonym bruker Skrevet 13. september 2017 #5 Skrevet 13. september 2017 Jeg trives bare ikke der. Jeg kjenner ingen så godt. Og er redd de vil tro det er noe galt med meg hvis jeg velger å ikke møtes mer. Men det er som dere sier, jeg bør ha en viss kontakt med dem med tanke på ungen min som skal vokse opp og gå i barnehage med deres barn. Dere har rett i det. De møtes ganske ofte og er med på alt mulig, jeg merker jeg har veldig lite lyst til å møte dem så ofte. Jeg vet ikke om vi blir boende heller så lenge heller. Mannen min har søkt jobb andre plasser, i storby. Så er litt usikker Anonymkode: ddd7f...8b7
Anonym bruker Skrevet 13. september 2017 #6 Skrevet 13. september 2017 Jeg hadde det som deg. Masse jenter som hadde tusen ting felles, og som ikke snakket med meg. Jeg var som luft for dem. Meldte meg derfor smått om senn ut, og det var definitivt det rette. Anonymkode: b641e...813
Anonym bruker Skrevet 13. september 2017 #7 Skrevet 13. september 2017 De jentene snakker ikke til meg heller. Jeg er som luft, de bryr seg ikke føler jeg. Føler meg ikke involvert på noen måter. De snakker kun med hverandre og ikke med meg, noen ganger føler jeg meg avvist. Så er igrunn derfor jeg ikke ønsker å være med der lenger. Føler de ikke liker meg. Kan de melde meg til barnevernet fordi de ikke liker meg? Bare for å bli kvitt meg liksom? Anonymkode: ddd7f...8b7
Anonym bruker Skrevet 13. september 2017 #8 Skrevet 13. september 2017 Bare si at det ikke passer på et par avtaler, og så fases det fort ut. Spesielt hvis de har kjempe kontakt seg i mellom, da glemmer de deg fort (noe som her er en bra ting ) Melde deg til barnevernet?! På hvilket grunnlag? Altså barnevernet er overbelastet, og må ta seg av saker hvor barn blir alvorlig skadet, sultet, voldtatt... Om noen ringer fordi de syntes at ei på barselgruppa "er litt snål" så skjer det ingen verdens ting. Selv venter jeg nr 2 nå. Kommer til å møte opp på første barseltreff på hs, og thats it. Det er sikkert kjekke damer der, men jeg har nok venner og nok med familien og alt hjemme. Det er lov å velges hvem man omgås Anonymkode: fe3f9...0de
Evablaum Skrevet 13. september 2017 #10 Skrevet 13. september 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Bare si at det ikke passer på et par avtaler, og så fases det fort ut. Spesielt hvis de har kjempe kontakt seg i mellom, da glemmer de deg fort (noe som her er en bra ting ) Melde deg til barnevernet?! På hvilket grunnlag? Altså barnevernet er overbelastet, og må ta seg av saker hvor barn blir alvorlig skadet, sultet, voldtatt... Om noen ringer fordi de syntes at ei på barselgruppa "er litt snål" så skjer det ingen verdens ting. Selv venter jeg nr 2 nå. Kommer til å møte opp på første barseltreff på hs, og thats it. Det er sikkert kjekke damer der, men jeg har nok venner og nok med familien og alt hjemme. Det er lov å velges hvem man omgås Anonymkode: fe3f9...0de Hvorfor møte opp på første treff i det hele tatt!?
Anonym bruker Skrevet 13. september 2017 #11 Skrevet 13. september 2017 3 minutter siden, Evablaum skrev: Hvorfor møte opp på første treff i det hele tatt!? Fordi jeg trodde at jeg ville trives der, men etter ett par uker forstod jeg at jeg egentlig ikke ønsker å være der mer Anonymkode: ddd7f...8b7
Evablaum Skrevet 13. september 2017 #12 Skrevet 13. september 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Fordi jeg trodde at jeg ville trives der, men etter ett par uker forstod jeg at jeg egentlig ikke ønsker å være der mer Anonymkode: ddd7f...8b7 Hvorfor skal du møte opp på ett treff nå, hvorfor ikke bare droppe det?
Anonym bruker Skrevet 13. september 2017 #13 Skrevet 13. september 2017 4 minutter siden, Evablaum skrev: Hvorfor møte opp på første treff i det hele tatt!? Det er ikke jeg som svarte deg først der, det er HI tror jeg... Fordi på første treffet sist, på helsestasjonen, så var det en del info om tilbud i nærområdet Bl.a (babysvømming etc) og noe utdeling av ting/prøver/møte med helsesøstrene. (I felleskap) Det er 5år siden sist, så sikkert kommet noe nytt. -hun som sa hun skulle på første treff og thats it- Anonymkode: fe3f9...0de
Evablaum Skrevet 13. september 2017 #14 Skrevet 13. september 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Det er ikke jeg som svarte deg først der, det er HI tror jeg... Fordi på første treffet sist, på helsestasjonen, så var det en del info om tilbud i nærområdet Bl.a (babysvømming etc) og noe utdeling av ting/prøver/møte med helsesøstrene. (I felleskap) Det er 5år siden sist, så sikkert kommet noe nytt. -hun som sa hun skulle på første treff og thats it- Anonymkode: fe3f9...0de ...slik å forstå...
Anonym bruker Skrevet 13. september 2017 #15 Skrevet 13. september 2017 Vet ikke hvorfor jeg tenkte på barnevernet, men de virker veldig "perfekte". At baby skal ha sosialisering og treffe andre babyer og dersom jeg ikke er med på å treffes så er det på en måte omsorgssvikt og de vil derfor ringe barnevernet og si at jeg er asosial og vil ikke møte dem. Anonymkode: ddd7f...8b7
Anonym bruker Skrevet 14. september 2017 #16 Skrevet 14. september 2017 Mannen fikk jobben!! Vi kommer til å flytte. Så glad jeg ble. Mener ingenting vondt mot enkelte i den gruppen som jeg er i, men trives man ikke så trives man ikke. Anonymkode: ddd7f...8b7
Anonym bruker Skrevet 14. september 2017 #17 Skrevet 14. september 2017 15 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg trives bare ikke der. Jeg kjenner ingen så godt. Og er redd de vil tro det er noe galt med meg hvis jeg velger å ikke møtes mer. Men det er som dere sier, jeg bør ha en viss kontakt med dem med tanke på ungen min som skal vokse opp og gå i barnehage med deres barn. Dere har rett i det. De møtes ganske ofte og er med på alt mulig, jeg merker jeg har veldig lite lyst til å møte dem så ofte. Jeg vet ikke om vi blir boende heller så lenge heller. Mannen min har søkt jobb andre plasser, i storby. Så er litt usikker Anonymkode: ddd7f...8b7 Du trenger IKKE være venn med eller ha kontakt med dem. Heller ikke med foreldrene til andre barn i barnehagen. Det er bare tull. Viktigere å skaffe seg venner man faktisk liker. Anonymkode: bfb71...c4f
Anonym bruker Skrevet 14. september 2017 #18 Skrevet 14. september 2017 15 timer siden, Anonym bruker skrev: De jentene snakker ikke til meg heller. Jeg er som luft, de bryr seg ikke føler jeg. Føler meg ikke involvert på noen måter. De snakker kun med hverandre og ikke med meg, noen ganger føler jeg meg avvist. Så er igrunn derfor jeg ikke ønsker å være med der lenger. Føler de ikke liker meg. Kan de melde meg til barnevernet fordi de ikke liker meg? Bare for å bli kvitt meg liksom? Anonymkode: ddd7f...8b7 Barnevernet ? Fordi man ikke vil gå trilleturer og snakke om bleier? Ta det med ro. Det fins jo tusenvis som deg! ❤😊 Anonymkode: 159ec...b11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå