Anonym bruker Skrevet 13. september 2017 #1 Skrevet 13. september 2017 Ei dame som lurte på hvem sitt ansvar det var å lære flyktningbarn at det ikke var OK å bråke i egen hage med fotball og trampoline. De måtte jo forstå at hun som nabo var kronisk syk og trengte søvn. Hun avsluttet innlegget med at norske barn bare var koselige å høre på. Hva hadde dere svart til dette? Anonymkode: 678ca...eb7
sug lut Skrevet 13. september 2017 #2 Skrevet 13. september 2017 At jeg håpet naboene skaffet seg trompet snart. Norsk trompet.
Anonym bruker Skrevet 13. september 2017 #3 Skrevet 13. september 2017 At kanskje nabobarna merket at den norske naboen var ei sur gammel røy? Anonymkode: 8b133...a8e
Anonym bruker Skrevet 13. september 2017 #4 Skrevet 13. september 2017 Jeg er ikke enig i det hun sier eller måten det blir sagt på. Men jeg kan forstå noe av tankegangen. Vi sier som oftest fra til barna om de blir for høylytte, at de skal vise hensyn ovenfor andre i nærheten. Det hender ofte jeg ser det ikke blir gjort med mange andre. Gikk foran to eldre menn på kjøpesenter forleden. De snakket ikke norsk og snakket som om de ønsket hele senteret skulle høre dem. Kjente det provoserte meg såpass at jeg måtte gå inn på en tilfeldig butikk slik at jeg slapp å høre på de mens jeg gikk videre. Om alle skal gaule høyt og snakke høyest blir det forferdelig slitsomt å ferdes over alt. Mener likevel at damen kanskje kunne ordlagt seg på en annen måte for å be barna vise litt hensyn. Anonymkode: d162c...681
Anonym bruker Skrevet 13. september 2017 #5 Skrevet 13. september 2017 Skjønner henne litt. Har jobbet med flyktninger og det kan være en stor forskjell i barneoppdragelse. Mange jeg har hatt samtale med lar barna være barn uten å regulere noe særlig før de kommer i 12-13 årsalderen. Til gjengjeld kan det bli veldig strengt når de først begynner. Har hatt mange damer på kontoret med både fire og fem barn som hopper i sofaen, hyler og roper og roter i veska mi under samtalen uten at mor har sagt noe på det. I noen land er det faktisk helt vanlig. Anonymkode: 3a682...f5d
Anonym bruker Skrevet 13. september 2017 #6 Skrevet 13. september 2017 Vi har fått 3 nabobarn som ikke eier forstand på mitt og ditt, hva som er lov å ikke lov. Mora deres giftet seg med naboene. Ser aldri foreldrene og de ungene er ikke tamme. Nytter ikke å snakke til dem heller. Anonymkode: 2d9ed...0a5
Anonym bruker Skrevet 13. september 2017 #7 Skrevet 13. september 2017 Det er ikke bråk på kveldene, men ja man hører at de er ute på ettermiddagen og hopper/spiller. Men det var helst det med at norske barn bare er koselig å høre på jeg reagerte på. Hi Anonymkode: 678ca...eb7
Anonym bruker Skrevet 13. september 2017 #8 Skrevet 13. september 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er ikke bråk på kveldene, men ja man hører at de er ute på ettermiddagen og hopper/spiller. Men det var helst det med at norske barn bare er koselig å høre på jeg reagerte på. Hi Anonymkode: 678ca...eb7 Hun skriver jo ikke at norske barn er bare koselig å høre på. Problemet er, i denne situasjonen, at det er noen flyktningbarn som er i overkant aktive i hennes komfortsone😂 Anonymkode: 63f2c...be2
Anonym bruker Skrevet 13. september 2017 #9 Skrevet 13. september 2017 Det er faktisk stor forskjell på norske barn og mange utenlandske barn når det kommer til dette temaet. Enkelte utenlandske barn får lov til å være ute og leke til langt på kvelden, uten tilsyn eller oppdragelse. Min søster bor på Tøyen i Oslo, hele kvelden og til midnatt hører man høye skrik og bråk fra bakgården hvor bl.a. arabiske, pakistanske og somaliske barn leker ute, uten tilsyn. Anonymkode: 8d881...0ca
Anonym bruker Skrevet 13. september 2017 #10 Skrevet 13. september 2017 39 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hun skriver jo ikke at norske barn er bare koselig å høre på. Problemet er, i denne situasjonen, at det er noen flyktningbarn som er i overkant aktive i hennes komfortsone😂 Anonymkode: 63f2c...be2 Jo, hun skrev det i slutten av innlegget sitt. Ordrett. "Norske barn er det bare koselig å høre på" Anonymkode: 678ca...eb7
Anonym bruker Skrevet 13. september 2017 #11 Skrevet 13. september 2017 Skjønner henne godt jeg, mange utenlandske unger eier ikke folkeskikk eller oppdragelse. Guttene spesielt, for de er over mor på rangstigen i heimen siden hun er kvinne. Så de kan være direkte ufyselige. Høylytte, frekke, voldelige (får jo juling selv og ser at mor får deg en smekk når far er misfornøyd, så de tror det er akseptert) Flott ungdom vi får om 10 år ja. Anonymkode: 582e1...b3e
Fotballflue Skrevet 13. september 2017 #12 Skrevet 13. september 2017 Jeg blir målløs av svarene her! Rasistiske hurper dominerer DIB..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå