Anonym bruker Skrevet 13. september 2017 #1 Skrevet 13. september 2017 Legger dere alle foreldresamtale, legetime, tannlege osv. til tider dere ikke jobber? Tiden er kommer for foreldresamtale igjen, og jeg må jo forholdet meg til når læreren kaller inn. Arbeidsgiver forlanger at jeg krever å få samtalen utanom arbeidstid, men da kan ikke læreren... Anonymkode: f2300...d74
Anonym bruker Skrevet 13. september 2017 #2 Skrevet 13. september 2017 27 minutter siden, Anonym bruker skrev: Legger dere alle foreldresamtale, legetime, tannlege osv. til tider dere ikke jobber? Tiden er kommer for foreldresamtale igjen, og jeg må jo forholdet meg til når læreren kaller inn. Arbeidsgiver forlanger at jeg krever å få samtalen utanom arbeidstid, men da kan ikke læreren... Anonymkode: f2300...d74 Da kan du prøve å bytte med noen i klassen som har tid på et tidspunkt du ikke jobber. Eller kanskje far kan gå? Anonymkode: f58bf...f39
Anonym bruker Skrevet 13. september 2017 #3 Skrevet 13. september 2017 Ja, jeg prøver å legge det utenom arbeidstid. Prøver å få byttet om det havner i arbeidstida. Anonymkode: c8b20...4b2
Anonym bruker Skrevet 13. september 2017 #4 Skrevet 13. september 2017 Jeg har fri en dag i uken for å få kabalen til å gå opp hjemme, og prøver å legge sånt til fridagen min. Men f.eks. gruppe på helsestasjonen, foreldresamtaler og spesialisttimer kan ikke alltid flyttes. Da blir sjefen min sur, men det får hun bare være. Jeg har like rett til fri som andre. Anonymkode: 96f63...510
Anonym bruker Skrevet 13. september 2017 #5 Skrevet 13. september 2017 Ja, det gjør jeg. Har aldri hatt problemer med å få det hos lærerne til barna heller, så lenge det er innenfor lærerens arbeidstid (før 16 på ettermiddagen) finner hun alltids en dag. En gang var jeg på konferansetime i spisefri på skolen, læreren hadde en undervisningsfri time etterpå så hun måtte ikke spise akkurat da. Anonymkode: 1340c...c11
Anonym bruker Skrevet 13. september 2017 #6 Skrevet 13. september 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg har fri en dag i uken for å få kabalen til å gå opp hjemme, og prøver å legge sånt til fridagen min. Men f.eks. gruppe på helsestasjonen, foreldresamtaler og spesialisttimer kan ikke alltid flyttes. Da blir sjefen min sur, men det får hun bare være. Jeg har like rett til fri som andre. Anonymkode: 96f63...510 Husk at du skal ha en attest og referanser. Gruppe på helsestasjonen er viktigere enn jobb? Du har dårlig arbeidsmoral. Anonymkode: fc7cb...667
Mamma_til_2 Skrevet 13. september 2017 #7 Skrevet 13. september 2017 Jeg gjør mitt beste for og gå byttet vakt eller byttet timer/ møter etc. Får tannlege, fastlege, astmalege etc enten tidlig ca kl08.00 slik at jeg kan starte på jobb kl 10.00 og ta seinvakt, eller etter klokken 14.00 slik at jeg kan ta tidlig vakt. Møter på skole prøver jeg og bytte med andre foreldre eller så avspaserer jeg den tiden det tar.
Anonym bruker Skrevet 13. september 2017 #8 Skrevet 13. september 2017 28 minutter siden, Anonym bruker skrev: Husk at du skal ha en attest og referanser. Gruppe på helsestasjonen er viktigere enn jobb? Du har dårlig arbeidsmoral. Anonymkode: fc7cb...667 Eh, ja, barnet har rett på helsekontroller. Hvis ikke helsesøster er der på torsdager, så må jeg gå en annen dag. Jeg er jo mye mindre borte i arbeidstiden min enn dem som jobber fullt, og jeg får bare 80% lønn. Anonymkode: 96f63...510
Anonym bruker Skrevet 13. september 2017 #9 Skrevet 13. september 2017 I denne rekkefølgen 1. Prøver å legge det utenom arbeidstid. Dvs. avlyser/bytter dag eller bytter med andre foreldre ved f.eks foreldresamtaler. At vi er to foreldre som gjør ting lettere. Får ikke jeg kabalen til å gå opp, gjør kanskje han det Prøver å fordele mest mulig likt slik at ikke det er jeg (eller han) som må ta alt - for med fire barn hvor et trenger masse sykehusoppfølging kunne det blitt masse fravær uten planlegging! Det er ikke noe vi ønsker å påføre kolleger. 2. Prøver å få time så tidlig eller sent så mulig på dagen og bytter til meg sen/tidligvakt for å være minst mulig tid borte fra jobb. Bruker selvfølgelig avspasering på slike ting. Unntaket er spesialhelsetjenester. Da får jeg fri med lønn. Slike timer avlyser jeg aldri da man kan risikere å måtte vente i månedsvis på ny time eller at det er noe som haster. Anonymkode: c104f...155
Anonym bruker Skrevet 13. september 2017 #10 Skrevet 13. september 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Eh, ja, barnet har rett på helsekontroller. Hvis ikke helsesøster er der på torsdager, så må jeg gå en annen dag. Jeg er jo mye mindre borte i arbeidstiden min enn dem som jobber fullt, og jeg får bare 80% lønn. Anonymkode: 96f63...510 Gruppetime på helsestasjonen? Da er vel barnet så lite at en av dere har permisjon...? Anonymkode: c104f...155
Anonym bruker Skrevet 13. september 2017 #11 Skrevet 13. september 2017 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Arbeidsgiver forlanger at jeg krever å få samtalen utanom arbeidstid, men da kan ikke læreren... Hvis du har ulike vakter, så burde vel din fritid av og til falle inn under lærerens arbeidstid? Anonymkode: 2d619...719
Anonym bruker Skrevet 13. september 2017 #12 Skrevet 13. september 2017 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Gruppetime på helsestasjonen? Da er vel barnet så lite at en av dere har permisjon...? Anonymkode: c104f...155 Ja, det er kanskje sant? Eldste begynte i barnehage da han var 10 mnd, og jeg husker ikke om det var gruppe på 12 og 18 mnd kontroll. Men husker at det var et problem at hs ikke kunne når jeg hadde fri. Poenget er at av og til går det ikke opp, og da MÅ man jo gå litt tidlig eller komme litt sent, da. Ironien er at jeg er lærer, og vi pålegger jo foreldrene å komme i arbeidstiden. Får faktisk ikke lov, av tillitsvalgte, å sitte lengre enn til kl 17. Men rektoren min er altså ikke like smidig som hun krever at andre arbeidsgivere skal være. Anonymkode: 96f63...510
Anonym bruker Skrevet 13. september 2017 #13 Skrevet 13. september 2017 Vi har ikke krav på fri, og det forventes at slike ting legges utenom arbeidstid. Har et barn som blir mye fulgt opp av fysio, manuell terapeut, øyelege, ortoptist og litt annet. Alt dette klarer jeg stort sett å legge utenom arbeidstid. Eller så legger jeg det til slutten av dagen og avsparer 15-30 min. Anonymkode: 48e95...7f0
Anonym bruker Skrevet 13. september 2017 #14 Skrevet 13. september 2017 Ja, jeg har klart å få lagt foreldresamtaler til utenom arbeidstid, enten ved at jeg har sagt fra til lærer på forhånd hvilke dager jeg kan sent og tidlig, eller ved å bytte med andre foreldre. Legetimer har jeg gitt beskjed når jeg har bestilt timen når det passer. Har ordnet seg. Tannlegetime har jeg vel ikke hatt siden jeg begynte å jobbe turnus, men når jeg har måtte følge barna til tannlege, så har jeg gjort det både i og utenfor arbeidstid. Foreldremøter og juleavslutninger får jeg jo ikke alltid deltatt på, men juleavslutninger har jeg stortsett klart å få byttet bort vakta om jeg har hatt kveldsvakt. Har vel en gang hatt mulighet å dra i arbeidstiden, men da har tilfeldighetene gjort sånn at en eller flere brukere har vært borte. Anonymkode: bc642...f70
Anonym bruker Skrevet 13. september 2017 #15 Skrevet 13. september 2017 Da jeg jobbet 100% dagtid i kommunen gikk jeg på "alt" i arbeidstiden. Passet bare på at det passet i min egen kalender, og forsøkte å få begynnelsen eller slutten av dagen. Måtte aldri avspasere, fikk lønn for konferansetimer, lege, tannlege, helsesøster, møte i banken, fysioterapeut osv. Nå jobber jeg medleverturnus, med ei uke fri mellom hver vakt. Jeg forsøker å legge avtaler i fri-uker når jeg kan. Men innkalling til spesialist o.l. møter jeg på selv om det skjer i arbeidstiden. Anonymkode: 8397d...e6f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå