Gå til innhold

Nav forvaltning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vanlig at de overprøver veileder sin anbefaling om vedtak? Gjelder aap utover maxgrensen.

Anonymkode: 0f7ad...1ae

Videoannonse
Annonse
Skrevet

slik jeg har forstått er det forvaltning som har siste ordet.

Anonymkode: dacdd...b2e

Skrevet

Ja, dessverre så gjør d det til stor frustrasjon for veileder....

Skrevet

Gjorde ikke det hos meg ihvertfall. 

Makstiden min gikk ut i februar, uføresøknad ble sendt i oktober.

Anonymkode: bc682...73d

Skrevet

Jeg skal ikke søke ufør. Har hatt arbeidspraksis. Og skal begynne på skole i januar. Er over maxtid. Aap går ut 30 sept. Var i møte med Nav i dag.

hi

Anonymkode: 0f7ad...1ae

Skrevet

Veileder skriver en innstilling. Det er forvaltning som vedtar.

Da jeg jobbet i NAV hadde vi fagmøter med forvaltning. Vi gjennomgikk alle saker med innstilling. Dersom forvaltning et vedtak (enten positivt eller negativt) ikke ville gå igjennom, hadde vi da fått vite det. Og vi kunne ta saken tilbake.

Vi sendte egentlig aldri saker til forvaltning uten at de var godt nok utredet. De få sakene som endte i avslag var saker hvor pasient insisterte på å sende uføresøknad selv om veileder frarådet det. Neon ganger hjelper ikke veiledning omkring vilkår og noen sender uføresøknader før de er ferdig utredet og behandlet

Anonymkode: 40f08...b75

Skrevet
33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Veileder skriver en innstilling. Det er forvaltning som vedtar.

Da jeg jobbet i NAV hadde vi fagmøter med forvaltning. Vi gjennomgikk alle saker med innstilling. Dersom forvaltning et vedtak (enten positivt eller negativt) ikke ville gå igjennom, hadde vi da fått vite det. Og vi kunne ta saken tilbake.

Vi sendte egentlig aldri saker til forvaltning uten at de var godt nok utredet. De få sakene som endte i avslag var saker hvor pasient insisterte på å sende uføresøknad selv om veileder frarådet det. Neon ganger hjelper ikke veiledning omkring vilkår og noen sender uføresøknader før de er ferdig utredet og behandlet

Anonymkode: 40f08...b75

Hei.

Jeg er ikke hi, men måtte benytte sjansen når jeg hadde en som visste litt om prosessene i nav.

Jeg har akkurat sendt inn søknad om uføretrygd, etter at veileder på nav gav klarsignal om dette.

Jeg går rundt og stresser med at forvaltning kan treffe en annen slutning selv om leger og veileder mener dette er riktig.

Jeg vet de hadde møte før jeg fikk telefon fra veilederen min om at alt nå var klart til at jeg kunne sende søknad. Betyr dette at det nesten er 100% sikkert at søknaden går gjennom?

Anonymkode: 1e4bf...284

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...