Anonym bruker Skrevet 13. september 2017 #1 Skrevet 13. september 2017 Hvilken pinnestørrelse bruker man når man skal tove med mor åse garn fra Rema 1000? Har liggende en del garn og skulle gjerne brukt det opp. Funker det med str 6-7? Anonymkode: 86a24...255
Superdolly Skrevet 13. september 2017 #2 Skrevet 13. september 2017 Skal du strikke med dobbelt garn? I så fall kan det sikkert funke med pinne 6 eller 7, litt avhengig av hvor stramt du strikker. Skal du strikke med enkelt garn bør du ikke velge så tykke pinner, da bør du holde deg til 4 (eller 3,5 hvis du strikker løst).
Anonym bruker Skrevet 13. september 2017 #3 Skrevet 13. september 2017 5 timer siden, Superdolly skrev: Skal du strikke med dobbelt garn? I så fall kan det sikkert funke med pinne 6 eller 7, litt avhengig av hvor stramt du strikker. Skal du strikke med enkelt garn bør du ikke velge så tykke pinner, da bør du holde deg til 4 (eller 3,5 hvis du strikker løst). Det skal jo strikkes på pinne 3, 5 til vanlig, vil det ikke bli veldig hardt og kompakt etter toving hvis jeg ikke går høyt nok opp i pinnestørrelse? Anonymkode: 86a24...255
Superdolly Skrevet 14. september 2017 #4 Skrevet 14. september 2017 12 timer siden, Anonym bruker skrev: Det skal jo strikkes på pinne 3, 5 til vanlig, vil det ikke bli veldig hardt og kompakt etter toving hvis jeg ikke går høyt nok opp i pinnestørrelse? Anonymkode: 86a24...255 Hvis du strikker med enkelt garn på pinne 6 eller 7 så tror jeg ikke det vil gå bra altså. Når man skal tove er det vanlig å strikke med den vanlige pinnetykkelsen. Jeg ville satset på pinne 3,5 eller 4 med enkelt garn. Et annet tips er å strikke to prøvelapper, en på pinne 3,5 og en på pinne 6 og så tove dem. Da ser du jo fort hvordan det går.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå