Gå til innhold

Noen som har bakt brød med glutenfritt mel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Funker det? Trenger tips!

Anonymkode: db070...78d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det har jeg, var helt forferdelig. Smakte virkelig ikke godt :o

Anonymkode: a96f6...b8e

Skrevet

Ha i fiberhusk (fåes i matbutikk), så blir det ikke så "tørt". Får alltid luftig og fin bagst, men bør spises samme dag :) 

Anonymkode: a7044...ee2

Skrevet

Det er bedre å bake rundstykker og putte i fryseren, så kan du bare ta ut det du trenger. 

Glutenfritt brød er dessverre ikke veldig godt, og det har veldig kort holdbarhet.

Anonymkode: 7312d...0c0

Skrevet

Ja, mange gode oppskrifter på bløffen til Kristin koker. Boken hennes ekte brød har mange gode brød

Anonymkode: 1d927...80a

Skrevet

Jeg har prøvd noen ganger, men får det ikke helt til, føler det enten blir for tørt, eller for kompakt.

Så jeg kjøper brød, min favoritt er Fria fiber brød, det er frossent, så da har jeg det i fryseren, tar ut det jeg bruker, og varmer noen få minutter i ovnen.

Anonymkode: 459fa...0be

Skrevet

Glutenfri brødbaking er vitenskap, glutenfri gjærdeig generelt. Tok mange år med trening for å få det til, men enklest er å la det langtidsheve over natten i kjøleskapet. Da blir det litt høyde uten kakekonsistens.

Anonymkode: 50e87...4c9

Skrevet

Jeg føler ofte at de blir litt klissete. Jeg bruker Fiberhusk og et egg oppi for å få litt bedre konsistens.

Jeg pleier også å skjære dem opp når de er kjølt ned og fryse, så kan jeg ta opp så mange skiver jeg vil (brødristeren brukes mye!). 

Anonymkode: 91eea...9d6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...