Anonym bruker Skrevet 12. september 2017 #1 Skrevet 12. september 2017 Jeg har vært med i en barselgruppe en stund. Men merker at ett par damer i denne gruppen virker veldig dømmende og jeg ønsker egentlig ikke være med der lenger. Konsekvensen av det er at jeg og min baby har da ingen andre å være med, noe som ikke er så heldig for barnet mitt. Jeg vil jo at det skal være sosialt (begynner ikke i barnehage med det første). Så det er eneste alternativet vi har. Hvor lenge er det normalt å være med i disse gruppene? Frem til barnet er 1 år? Jeg kjenner jeg gleder meg til å avslutte der, og gleder meg til barnet mitt begynner i barnehage slik at jeg slapp å være med der mer. Noen som har noen gode råd? Anonymkode: 7239f...91c
Anonym bruker Skrevet 12. september 2017 #2 Skrevet 12. september 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Jeg har vært med i en barselgruppe en stund. Men merker at ett par damer i denne gruppen virker veldig dømmende og jeg ønsker egentlig ikke være med der lenger. Konsekvensen av det er at jeg og min baby har da ingen andre å være med, noe som ikke er så heldig for barnet mitt. Jeg vil jo at det skal være sosialt (begynner ikke i barnehage med det første). Så det er eneste alternativet vi har. Hvor lenge er det normalt å være med i disse gruppene? Frem til barnet er 1 år? Jeg kjenner jeg gleder meg til å avslutte der, og gleder meg til barnet mitt begynner i barnehage slik at jeg slapp å være med der mer. Noen som har noen gode råd? Anonymkode: 7239f...91c dere kan jo gå i åpen barnehage der er det all slags mennesker Anonymkode: c32a4...b39
Anonym bruker Skrevet 12. september 2017 #3 Skrevet 12. september 2017 En baby trenger ikke å sosialiseres med andre babyer og de fleste barselgrupper avvikles når mødrene går tilbake i jobb etter 8-12 mnd Anonymkode: f8037...ae1
Anonym bruker Skrevet 12. september 2017 #4 Skrevet 12. september 2017 Så trist at du har et par dømmende kvinner i din barselgruppe. Treffes dere alltid alle sammen, eller er de kvinnene alltid med? I min barselgruppe var alle invitert, alltid, men av syv medlemmer kom som regel to eller tre hver gang, en sjelden gang fire (fordi man ikke kunne, baby ble syk osv.). Andre alternativer: - Babysang - Babysvømming - Åpen barnehage Jeg mener at alle disse tingene er for mor, ikke for babyen! Det er klart at babyen ikke trenger å sosialiseres, som en over her skrev, men mor gjør kanskje det. Håper det finnes noen slike tilbud nær deg! Anonymkode: 224cc...687
Anonym bruker Skrevet 12. september 2017 #5 Skrevet 12. september 2017 Jeg har vært med på både babysvømming og babysang! Og det er de samme mennskene der som i vår barselgruppe da vi bor utenfor en by. Derfor er det litt vanskelig å omgås andre når ingen andre enn oss har babyer på omtrent samme alder. Jeg kan alltid møte ett par venninner som er kjempegreie å være med, med de bor 1 time kjøring unna oss, så ikke alltid det passer. Jeg får se hvor lenge jeg gidder å være med. Det er jo kjekt når de andre som er "normale" som er der, men de har bedre kontakt med disse jentene, mens jeg kommer rett og slett ikke overens med dem. Når vi samles så føler jeg meg litt avvist og ignorert av disse, som om jeg ikke er der. Prøver å ikke la det gå inn på meg så veldig, men føler meg mobbet enkelte ganger. Åh! Kjenner det skal bli deilig å begynne å jobbe for fullt og ha barnet i barnehagen! Anonymkode: 7239f...91c
Anonym bruker Skrevet 12. september 2017 #6 Skrevet 12. september 2017 Så trist at du har kommet i en gruppe hvor noen oppfører seg sånn. Jeg har vært veldig heldig å kommet i en gruppe med syv koselige damer. Vi møtes fast to ganger i uken. Noen ganger er alle med andre ganger passer det kanskje bare for to eller tre. Babyene våre er 6 mnd og håper vi holder kontakten selv etter vi begynner på jobb. Ei på jobben min har fortsatt treff med sin barselgruppe 16 år etter! De har en fast hyttetur en helg hvert år i tillegg til vinkveld i ny og ne. Men må dere alltid møtes alle sammen da? Er det noen som er ålreite der så kan du jo invitere en bare f.eks. Jeg vet at to i gruppa vår møtes ofte bare de to. Ingen som sier noe på det. Anonymkode: 6f831...f1a
Anonym bruker Skrevet 13. september 2017 #7 Skrevet 13. september 2017 Mine barn har absolutt hatt godt av å møte andre babyer mens jeg har vært i perm. Er ikke bare for mor, som flere her skriver Ellers har jeg ingen råd, men samme erfaring selv. Har vær sammen med venninner med barn. Heldigvis var noen kjente i perm samtidig som meg. Anonymkode: 1f5ea...1ce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå