Anonym bruker Skrevet 12. september 2017 #1 Skrevet 12. september 2017 Jeg har fått en ny kollega som jeg delvis deler kontor med (halvveis adskilte rom på en måte). Må ha mye med ham å gjøre. Han røyker ca annenhver time, og det oser av hele fyren synes jeg. Sånn bortsett fra lukt o.l, hvor "farlig" er det for meg å være så mye nær ham? Er dette passiv røyking? Skjønner at det ikke er direkte farlig sånn på kort sikt, men vil jo unngå å få dårligere helse hvis jeg kan. Anonymkode: 9b9f5...ce0
Anonym bruker Skrevet 12. september 2017 #2 Skrevet 12. september 2017 Nei, at han stinker røyk er vel det man kaller tredjehåndsrøyk, ikke passiv røyk. Mener å ha lest at det også er til en viss grad farlig. Altså at de har gjort studier som viser at feks å oppholde seh i rom med røyklukt i vegger og tepper kan føre til diverse plager. Uansett er det helt jævlig å måtte holde ut med. Ta kontakt med verneombud? Masse sympati ihvertfall. Hilsen håper-på-utfasing-av-røyk-fra-nå Anonymkode: 8f191...737
Anonym bruker Skrevet 12. september 2017 #3 Skrevet 12. september 2017 Passiv røyking er det vel ikke helt. Er mer det som kalles third-hand smoking. Google det så finner du mer info. Anonymkode: 1ef2c...3cc
Anonym bruker Skrevet 12. september 2017 #4 Skrevet 12. september 2017 Barn med foreldre som kun røyker ute har likevel åtte ganger høyere nivåer av giftstoffer fra røyk i blodet enn barn av ikke-røykende foreldre. Hvis han røyker ut og så går rett inn så vil han jo fremdeles puste stoffer fra røyken ut i rommet, selv om det er små mengder og man ikke merker det. Det sitter også igjen partikler på hans hud, klær osv. Anonymkode: d0d77...1a4
Anonym bruker Skrevet 12. september 2017 #5 Skrevet 12. september 2017 Jeg hadde nektet å jobbe i nærheten av noen som røyker så mye. Snakk med ledelsen og hør om det er mulig å bytte kontor. Hvis det er flere som røyker kan disse plasseres sammen. Anonymkode: dec06...c3c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå