Gå til innhold

Passiv røyking, hvor farlig er det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått en ny kollega som jeg delvis deler kontor med (halvveis adskilte rom på en måte). Må ha mye med ham å gjøre. Han røyker ca annenhver time, og det oser av hele fyren synes jeg. Sånn bortsett fra lukt o.l, hvor "farlig" er det for meg å være så mye nær ham? Er dette passiv røyking? 

Skjønner at det ikke er direkte farlig sånn på kort sikt, men vil jo unngå å få dårligere helse hvis jeg kan.

Anonymkode: 9b9f5...ce0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, at han stinker røyk er vel det man kaller tredjehåndsrøyk, ikke passiv røyk. Mener å ha lest at det også er til en viss grad farlig. Altså at de har gjort studier som viser at feks å oppholde seh i rom med røyklukt i vegger og tepper kan føre til diverse plager.

Uansett er det helt jævlig å måtte holde ut med. Ta kontakt med verneombud? 

Masse sympati ihvertfall.

Hilsen håper-på-utfasing-av-røyk-fra-nå

Anonymkode: 8f191...737

Skrevet

Passiv røyking er det vel ikke helt. Er mer det som kalles third-hand smoking. Google det så finner du mer info.

Anonymkode: 1ef2c...3cc

Skrevet

Barn med foreldre som kun røyker ute har likevel åtte ganger høyere nivåer av giftstoffer fra røyk i blodet enn barn av ikke-røykende foreldre.

Hvis han røyker ut og så går rett inn så vil han jo fremdeles puste stoffer fra røyken ut i rommet, selv om det er små mengder og man ikke merker det. Det sitter også igjen partikler på hans hud, klær osv.

Anonymkode: d0d77...1a4

Skrevet

Jeg hadde nektet å jobbe i nærheten av noen som røyker så mye. Snakk med ledelsen og hør om det er mulig å bytte kontor. Hvis det er flere som røyker kan disse plasseres sammen. 

Anonymkode: dec06...c3c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...