Gå til innhold

Trives dere i blokk dere som bor i blokk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler dere at det er en fin løsning.Permanent?

Anonymkode: 2985f...364

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har alltid bodd i blokk eller bygård. Fint det! Ser ingen ulemper, med mindre naboene er usedvanlig bråkete.

Anonymkode: 9451f...b63

Skrevet

Har bodd sånn i 5 år. Trives godt. 

Anonymkode: b5c52...022

Skrevet

Jepp! 

Er kronisk mørkredd og lettskremt, og var konstant husredd når jeg bodde i enebolig, men nå som jeg bor i leilighet så fryder jeg meg over alle lydene som naboene mine over, under, og ved siden av meg lager, for da veit jeg iallefall at jeg ikke er aleine :) 

Skrevet

Ja, trives i leilighet, deilig med borettslag som ordner alt så man slipper tenke på vedlikehold og ikke for stort hus å vaske eller hage å klippe plen i! 

Men med et par barn til kunne jeg nok tenkt meg å bo i et slags rekkehusborettslag så unger og dyr kan løpe inn og ut litt mer fritt

Anonymkode: 7978a...657

Skrevet

Rekkehus er mye bedre ! Bodd i blokk som liten. Allrid noen unger å leke med. Ble alltid hysja på inne. Bråkete naboer. Fant ofte blod i trappeoppgangen. Det var kanskje flere fylliker på 90 tallet? 

Bodde i blokk for 10 år siden. Det var et mareritt! 😭 naboen under spilte musikk hver natt. Alltid bråk. Husker jeg var fortvila og ville flytte . 

Anonymkode: eb660...c0d

Skrevet

Vi bor i blokk og stortrives. Er mange barn her i gaten så det er alltid noen å leke med. Vi har utrolig greie naboer, 4 av 6 barnefamilier i inngangen vår, kjempe kjekt😊

Anonymkode: e7070...1f5

Skrevet

Nei, er dritt lei! Bor i Oslo, bygger hus i hjembygda. Gleder oss til det er ferdig :-) 

Anonymkode: 14ec5...a9c

Skrevet

Vi flyttet nettopp. For oss ble det for mye av alt. Støy her og der, i tide og utide. Vi følte vi gikk på nåler for å ikke gå andre på nervene. Ungene måtte derfor være mye mer stille og oppføre seg mer som voksne. 

Fordelen var hvor lettvindt, trygt og godt det er. Enkelt med garasje under blokken, heis ved behov, mindre ansvar utvendig da det ble tatt av vaktmester osv.

For oss ble løsningen enebolig, noe vi ikke angrer på.

Anonymkode: 5a450...8bd

Skrevet

Kommer nok veldig an på hvem naboene er. Bodde i blokk, alle år som barn, og det var aldri bråk, og vi var faktisk 6 jenter på samme alder som bodde der. Så det var alltid noen å leke med.

Nå bor jeg i halvparten av tomannsbolig, i borettslag. Og trivdes utrolig godt, da vi bor rett foran lekeplassen, fotballbanen og akebakken. Men nå er barna tenåringer. Og vi har bråkete barn utenfor hver dag. Så vurderer og snart flytte, men er usikker på om det blir leilighet, eller mer rolig rekkehus.

Anonymkode: ecd09...205

Skrevet

Trives overhodet ikke, alkiser,narikser og psykisk syke rundt oss:(  

og dette er et meget populært boligområde hvor leilighetene er kjempe populære og selges over takst.

vi har bodd her i 7 år og vi  trives veldig godt i leiligheten vår. Vi bor i første etg med flott hage og ingen innsyn, men kjenner det skal bli godt å komme seg bort nå. Har fått barn og skal endelig flytte inn i nytt hus til våren igjen  :) 

Anonymkode: f6515...4da

Skrevet

Flott å bo i blokk om du velger riktig blokk. Stille, usjenert på balkongene, rent og pent og vedlikeholdt, vaktmestertjenester som gjør at det meste ikke er ditt problem.

Anonymkode: 5396a...ac6

Skrevet

Ja trives i blokk.  Ungene har Mange og leke med.  Vaktmester fikser alt som må fikses.  Vanskeligere å bryte seg inn her enn i et hus! Supert borettslag.  Aldri noe bråk fra naboer, ungene mine hopper og danser og skriker, naboene sier de aldri har hørt oss. Parkeringshus i orden.  Ekstra søppelbil hver mnd som tar imot Alt!  Masse lekeplasser og barnehager og skoler rett i nærheten.  Slipper tenke på innbrudd!!!   

Anonymkode: 803ad...5b8

Skrevet

Bor i blokk i et meget veletablert borettslag i Oslo med bare barnefamilier og pensjonister. Jeg har aldri opplevd støy eller fått  klager, det er nok godt isolert. Barnehage, skole, besøksgård og turstier innen 5 min gåavstand og lite trafikk. Tror det kommer til å bli fint å vokse opp her for kommende barn :)

Anonymkode: 7978a...657

Skrevet

Trives i blokk, men ikke i hvilken som helst blokk. Vi har fin utsikt, store grøntområder og godt nabomiljø. Mange lekekamerater til barna. 

Savner egen hage, men glad jeg slipper alt vedlikehold som følger med både hage og hus. Og skulle gjerne hatt litt mer plass... 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...