Gå til innhold

Burde jeg ta dette opp med helsesøster? Manipulerende far..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Saken er at jeg har en far som alltid har vært veldg hissig og manipulerende privat. Utad er han en respektert og flott mann med høy stilling i kommunen, for å si det slik. Etter at vi barna flyttet har han begynt å drikke mye alkohol i helgene. Forholdet har alltid vært surt, men det går ikke å "ta" han på noe fordi han har så fin fasade.

Etter at jeg fikk barn for snart ett år siden har han såklart truet med barnenvernet flere ganger, at han kjenner alle som jobber der og at vi blir fratatt ungen på direkten hvis han vil. Jeg vet at det bare er tull, vi er gode foreldre men BV har jo plikt til å undersøke on det kommer meldinger.

Jeg har bestemt meg for å flytte, til en annen landsdel der jeg har venner og studiemuligheter, jeg vet at faren min kommer til å true meg igjen for å forhindre at jeg drar.

Jeg skal snart til Helsesøster med barnet; og lurer på om det er smart av meg å nevne situasjonen med min far. Han er en person som kan lyve og si de mest utrolige saker; jeg har til og med spart sms han har sendt i fylla der han skriver rett ut at han "vet godt at jeg selger sex" (!!) Wtf liksom. Så furstårå jo at barnevernet vil reagere, det får nå bare gå sin gang; men jeg lurer på om det er smart å være litt i "forkant" med helsesøster og forklare situasjonen om dere forstår?

Anonymkode: 4970a...ce0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan jo like gjerne informere de om det, så hvis han sier noe, vet de om det. 

For en ufattelig drittsekk, forresten! 

Skrevet

Ville tatt opptak av alle samtalene med din far slik at du har bevis hvis det skulle bli bråk. Ville også rådført meg med helsesøster. Høres ut som flytting er bra. Slike folk er det ikke verdt å ha i livet sitt.

Anonymkode: c5942...1a8

Skrevet

Du trenger ikke fortelle han at dere skal flytte. Heller ikke hvor dere flytter. 

Anonymkode: ffe07...7f7

Skrevet

Takk for svar. Ja han er en ordentlig vriompeis. Selvfølgelig har han gode sider også, spesielt utad og i jobben sin. Jeg har aldri hatt med barnevernet å gjøre men jeg regner med at de er profesjonelle og klarer å skille løgn fra fakta etter at de har undersøkt. Men ser for meg at han kan lage ganske mye he**** før det, hvis han går inn for det. Det er derfor jeg er redd og vurderer å ta det opp med HS nå. Men fordi han er så "ordentlig" er det nesten ingen, ikke engang mine venner, som forstår og tro på hvordan han egentlig er. Han kjenner mange viktige folk i hjembyen og har stor tillit. Jeg er en ung førstegangsmor uten utdannelse, bare jobb i butikk  og det bruker han for alt det er verdt, er sarkastisk og spør om det var spennende å stable bleier i dag.. Huff godt å få ut litt damp kjenner jeg. HI

Anonymkode: 4970a...ce0

Skrevet

For en drittsekk! Jeg synes du skal nevne det for helsesøster, særlig hvis hun er en bra dame. Godt du kommer deg vekk!

Anonymkode: 1bcc3...787

Skrevet

Jeg ville nevnt det slik at det journalføres. Om han går etter deg senere så er d til noen som vet om dette, slik at det ikke virker som du sier det fordi han går etter deg. Da stiller du sterkere. Det burde ikke være nødvendig men med slike folk er det greit å gardere seg. Lurt å ta vare på sms og slikt også.

Anonymkode: 2f3c5...7db

Skrevet

Jeg synes det er lurt av deg å diskutere dette med helsesøster. Synes også du skal fortelle dette til legen din. At din far er ekstremt manipulerende, at han ofte drikker for mye og at han har en veldig temperament og ofte blir veldig hissig. Fortell om noen av episodene du har opplevd hvor han er helt urimelig, og fortell også at dette er en av grunnene til at du ønsker å flytte, for å skåne både deg selv og barnet ditt fra stadig nedpsyking, stadig forsøk på å kontrollere deg med å skape frykt. Fortell også at du ønsker å studere og at det vil du ha mulighet til der du ønsker å flytte, og også at du har et sosialt nettverk der allerede siden du har flere venner der.

Om du har mulighet, gjør som noen over her sier, ta opp samtaler med din far, ta vare på sms, mail osv. som kan være gode beviser om han melder deg til barnevernet.

Og om han skulle melde deg - ha samme holdning som du viser her, vis at du tar det rolig, at du ikke har noe å skjule og at du er åpen for samarbeid. Da viser du deg troverdig.

Lykke til med flytting og studier når den tid kommer! :)

Anonymkode: 599d1...60d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...