Anonym bruker Skrevet 11. september 2017 #1 Skrevet 11. september 2017 Jeg er i en situasjon akkurat nå som har gjort at jeg ikke har fulgt med på valgkampen og politikk og er dermed usikker på om jeg skal stemme da jeg ikke har forberedt meg eller har skikkelig oversikt. Dere andre som velger å ikke stemme,hva er deres grunner? Anonymkode: dd0e1...74f
Anonym bruker Skrevet 11. september 2017 #2 Skrevet 11. september 2017 Jeg har ikke stemmerett. Litt heldig som slipper å oppleve alt presset jeg har sett flere i familien oppleve nå rett før valgdagen. Anonymkode: 06eb9...3c0
Anonym bruker Skrevet 11. september 2017 #3 Skrevet 11. september 2017 Det er en veldig dårlig grunn! Du har vel noen standpunkt i enkelte saker? Er kjapt å sette seg inn i hva de enkelte partiene mener om dette.. Anonymkode: b9841...4df
Anonym bruker Skrevet 11. september 2017 #4 Skrevet 11. september 2017 Jeg hadde tenkt å la være i år, fordi jeg synes det blir vanskeligere og vanskeligere. Politikerne tåkeprater og resultatene er ulne. Imidlertid har jeg en mann nå som jeg ikke hadde forrige stortingsvalg, og han er svært politisk engasjert og ville blitt skuffet hvis jeg ikke stemmer, så nå skal jeg. Men den opprinnelige grunnen min var kort fortalt den ovenstående. Anonymkode: 1f9f8...704
Anonym bruker Skrevet 11. september 2017 #5 Skrevet 11. september 2017 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er en veldig dårlig grunn! Du har vel noen standpunkt i enkelte saker? Er kjapt å sette seg inn i hva de enkelte partiene mener om dette.. Anonymkode: b9841...4df Selvsagt,og sier ikke jeg ikke kommer til å stemme. Men nå handlet ikke dette om meg,men spørsmålet hvorfor noen velger/ikke kan stemme Anonymkode: dd0e1...74f
Anonym bruker Skrevet 11. september 2017 #6 Skrevet 11. september 2017 Ta en test på nettet 'valgomat', tror både NRK og Dagbladet har det (kanskje flere også). Da kommer det opp i prosent hvilke partier du er mest enig med. Er ikke verre enn det! Tar bare et par minutter. Anonymkode: 0e0df...fd8
Anonym bruker Skrevet 11. september 2017 #7 Skrevet 11. september 2017 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er en veldig dårlig grunn! Du har vel noen standpunkt i enkelte saker? Er kjapt å sette seg inn i hva de enkelte partiene mener om dette.. Anonymkode: b9841...4df Jeg synes det er like greit at folk som ikke har peiling på politikk lar være å stemme eller stemmer blankt, i stedet for at vi får mange stemmer basert på at man "må" og har tatt valgomaten i en avis... Valgomaten kan for øvrig si at du er 30 % enig med SP, 27 % med KRF og 27 % med FrP. Det er milelang forskjell mellom disse to partiene, ergo sier ikke valgomaten så veldig mye om hva du egentlig står for. Anonymkode: 06eb9...3c0
Anonym bruker Skrevet 11. september 2017 #8 Skrevet 11. september 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Jeg synes det er like greit at folk som ikke har peiling på politikk lar være å stemme eller stemmer blankt, i stedet for at vi får mange stemmer basert på at man "må" og har tatt valgomaten i en avis... Valgomaten kan for øvrig si at du er 30 % enig med SP, 27 % med KRF og 27 % med FrP. Det er milelang forskjell mellom disse to partiene, ergo sier ikke valgomaten så veldig mye om hva du egentlig står for. Anonymkode: 06eb9...3c0 Disse tre partiene mente jeg. Anonymkode: 06eb9...3c0
Anonym bruker Skrevet 11. september 2017 #9 Skrevet 11. september 2017 Jeg har rett og slett ikke tenkt på åpningstidene til valglokalet jeg. Her er det ikke åpent mer enn 5 timer på ettermiddagen og da er jeg på jobb. Var tenkt å stikke innom å stemme på vei til jobb, men da er det ikke åpent enda. Ja, jeg angrer på at jeg ikke forhåndsstemte. Anonymkode: 34e5c...b43
Anonym bruker Skrevet 11. september 2017 #10 Skrevet 11. september 2017 29 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har rett og slett ikke tenkt på åpningstidene til valglokalet jeg. Her er det ikke åpent mer enn 5 timer på ettermiddagen og da er jeg på jobb. Var tenkt å stikke innom å stemme på vei til jobb, men da er det ikke åpent enda. Ja, jeg angrer på at jeg ikke forhåndsstemte. Anonymkode: 34e5c...b43 De fleste har vel lang åpningstid. Her er det åpent fra syv på morgenen til ni på kvelden. Anonymkode: 3c2b2...5e2
Anonym bruker Skrevet 11. september 2017 #11 Skrevet 11. september 2017 Jeg har også vært i en situasjon der jeg ikke har fått fulgt med så godt på valgkampen. Så har ikke noe godt grunnlag for å velge et parti å stemme på. Men, jeg stemte blankt. Det er viktig å stemme uansett. Anonymkode: c032c...807
hilde og gutta Skrevet 11. september 2017 #12 Skrevet 11. september 2017 Bor i Stockholm og jeg har ikke fått noen sjangs til å stemme. Og så ligger jeg innlagt på ett pallativ avdelning på et sykehjem . Så dumt jeg ikke fikk stemme den siste gangen i livet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå