Anonym bruker Skrevet 11. september 2017 #1 Skrevet 11. september 2017 Hvor mange timer brukte dere per dag å lese, skrive oppgaver osv?? Er det noen som har hatt barn og studert? Går det fint å kombinere et barn på 1 år og studier ? Anonymkode: 3a532...50a
Anonym bruker Skrevet 11. september 2017 #2 Skrevet 11. september 2017 Gikk på UiT fra barnet var 1 til hun var 4 år. Var på universitetet hver dag mens hun var i barnehagen. All undervisning vi hadde var obligatorisk. Når jeg ikke hadde undervisning satt jeg på lesesalen og leste. Oppgaver og slikt gjorde jeg gjerne på kveldstid etter at hun hadde lagt seg. Var en veldig fin tid Anonymkode: 3b3bb...dba
tante grusom master of law Skrevet 11. september 2017 #3 Skrevet 11. september 2017 Fikk sønnen min andre året på jussen, og gikk ut med gode karakterer. Leste ca fire timer per dag, også i helger og ferier. Gikk strålende selv om gutten hadde kolikk i starten.
Anonym bruker Skrevet 11. september 2017 #4 Skrevet 11. september 2017 Jeg studerte fra barnet var ett år. Obligatoriske timer hverdag, minimum fra 0930-1430. Ved dager jeg måtte jobbe lengre, tok far barnet eller fikk barnevakt (besteforeldre) til å hjelpe ut. Sto med gode karakterer. Anonymkode: 80163...2bd
Anonym bruker Skrevet 11. september 2017 #5 Skrevet 11. september 2017 Jeg studerer nå med et barn på 4. Relativt lite det første semesteret, og jeg tar alt hjemmefra (ser forelesninger på nett, bruker flexphil osv). Eneste obligatoriske er 2 timer annenhver uke i det ene faget.. Noen dager i uka setter jeg meg ned i 2-4 timer, ellers er det bare litt lesing her og der. Går fint foreløpig, og føler egentlig at jeg ligger foran med lesing. Men jeg tar et relativt "enkelt" studie, så det er nok annerledes i fag det er obligatorisk oppmøte, masse oppgaver o.l. Jeg har også alltid vært av den heldige typen når det kommer til skolearbeid. Lest 2 timer før en prøve og fått 5 og 6 hele veien. Er jo annerledes på universitetsnivå men tror nok jeg skal klare meg helt fint. Er veldig glad i å ha fleksible dager, og gjør alt i mitt eget tempo uten stress. Anonymkode: f83a5...482
Anonym bruker Skrevet 11. september 2017 #6 Skrevet 11. september 2017 Jeg har tatt to mastergrader innenfor samme område + en mastergrad innenfor noe helt annet, og har hatt barn hele veien. Jeg er ikke spesielt strukturert, så stort sett har jeg gått på det som er obligatorisk og eventuelt interessant, ellers har jeg droppet det. Har lest minimalt, i hvert fall på bachelornivå. Der leste jeg mens jeg skrev oppgaver, hvis noe som har vært snakket om på forelesning har vært interesse og kanskje dagen eller et par dager før eksamen. Ellers åpnet jeg ingen bøker. På master har det vært mer jevnlig, med mye obligatorisk og krav om fremlegg osv., så der er vi kanskje oppe i tre timer i uken. 😜 Med andre ord kommer du nok til å klare deg helt fint som student! Jeg har dessuten bare toppkarakterer. Anonymkode: 2594c...84a
sug lut Skrevet 11. september 2017 #7 Skrevet 11. september 2017 Ti-elleve timer. I helger omtrent halvparten.
Anonym bruker Skrevet 11. september 2017 #8 Skrevet 11. september 2017 Jeg fikk to barn som student ved UiO. Gikk veldig fint. På bachelor leste jeg mest når eksamen nærmet seg. Var på få forelesninger. Har tilegnet meg stoffet gjennom arbeidskrav, seminar og pbl. Tipper et snitt på tre timer i uka gjennom skoleåret. På master brukte jeg nok mye mer, ni timer på forelesninger og egenarbeid/gruppearbeid på ca ti timer i uka. Mer under praksisperioder og når det nærmet seg eksamen. Masteroppgaven derimot, der brukte jeg sikkert 60 timer i uken. Hvor mye tid man bruker avhenger av studie du tar, din interesse for faget og evne til å tilegne deg kunnskap. Jeg tar ting lett og husker veldig godt hva jeg har jobbet med. Anonymkode: 30f92...83b
Anonym bruker Skrevet 11. september 2017 #9 Skrevet 11. september 2017 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvor mange timer brukte dere per dag å lese, skrive oppgaver osv?? Er det noen som har hatt barn og studert? Går det fint å kombinere et barn på 1 år og studier ? Anonymkode: 3a532...50a Ja, det går helt fint! Anonymkode: 0b0a8...c6c
Anonym bruker Skrevet 11. september 2017 #10 Skrevet 11. september 2017 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg har tatt to mastergrader innenfor samme område + en mastergrad innenfor noe helt annet, og har hatt barn hele veien. Jeg er ikke spesielt strukturert, så stort sett har jeg gått på det som er obligatorisk og eventuelt interessant, ellers har jeg droppet det. Har lest minimalt, i hvert fall på bachelornivå. Der leste jeg mens jeg skrev oppgaver, hvis noe som har vært snakket om på forelesning har vært interesse og kanskje dagen eller et par dager før eksamen. Ellers åpnet jeg ingen bøker. På master har det vært mer jevnlig, med mye obligatorisk og krav om fremlegg osv., så der er vi kanskje oppe i tre timer i uken. 😜 Med andre ord kommer du nok til å klare deg helt fint som student! Jeg har dessuten bare toppkarakterer. Anonymkode: 2594c...84a Hva er vitsen med tre mastergrader og to innanfor det samme? Og regner med at du brukte mer enn tre tider i uka på å skrive oppgåvene? Anonymkode: 8103a...c31
Anonym bruker Skrevet 11. september 2017 #11 Skrevet 11. september 2017 Jeg brukte 8 timer per dag. I eksamenstiden mye mer pluss helger. Da hadde min mann ungene. Bestod med gode karakterer. Anonymkode: dc15b...257
Optatium Skrevet 11. september 2017 #12 Skrevet 11. september 2017 34 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva er vitsen med tre mastergrader og to innanfor det samme? Og regner med at du brukte mer enn tre tider i uka på å skrive oppgåvene? Anonymkode: 8103a...c31 Det er sånt tullprat som folk skriver når de enten er misunnelige eller tror de er smarte.
Anonym bruker Skrevet 11. september 2017 #13 Skrevet 11. september 2017 Avhenger helt av hva jeg studerte. Noen fag tok mye tid, andre tok lite tid. Noen semester hadde jeg 8-15(-17) med forelesninger eller obligatorisk, og så kom lesingen utover det. Andre semester hadde jeg nesten kun egenstudie. Anonymkode: 7ac8c...bc3
Anonym bruker Skrevet 11. september 2017 #14 Skrevet 11. september 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hva er vitsen med tre mastergrader og to innanfor det samme? Og regner med at du brukte mer enn tre tider i uka på å skrive oppgåvene? Anonymkode: 8103a...c31 Selv om to av mastergradene mine er innenfor samme studieretning, er det fortsatt ganske mye ulikt å fordype seg i. Jeg har god nytte av dette på jevnlig basis. Den andre mastergraden er innenfor noe helt annet, og den tok jeg av den enkle grunn at jeg synes faget er interessant. Ellers har jeg muligens brukt mer tid i perioder, men gjennomsnittlig har jeg nok ikke brukt mer enn tre timer i uken, selv ikke med oppgaveskriving. De fleste må og bør (jeg burde også, av den enkle grunn at jeg kunne ha lært enda mer) legge ned mer tid i studier, men de fleste klarer fint å fullføre en lavere eller høyere grad uten store problemer, selv med barn. Anonymkode: 2594c...84a
Anonym bruker Skrevet 11. september 2017 #15 Skrevet 11. september 2017 Gjorde omtrent ingenting undervegs i løpet av studieåret. Obligatoriske innleveringer kopierte jeg av andre. Gikk ikke på noen forelesninger. Leste ingenting. Leste pensumbøkene et par dager før eksamen. Funket fint! Anonymkode: dbbd5...909
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå