Gå til innhold

Er det generelt mye vold blant barneskolebarn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjenner jeg blir bekymret når jeg ser hvordan barna er mot hverandre på barnskolen. De kveler hverandre, slår, sparker, dytter og er ugreie mot hverandre. Mitt barn dras også inn i dette og skolehverdagen har blitt tøff for en 6 åring. Skal ta opp dette på foreldremøte og i foreldresamtale med lærer, men hva mer kan jeg gjøre med dette? Sender man klage til rektor? Bekymringsmelding til fylkesmann? Jeg synes dette er ille og vil jo ikke at det skal være sånn, jeg gjør det jeg kan hjemmefra, men skolen må jo også ta grep her.

Anonymkode: f7fcd...c82

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Send mail til læreren, og gjerne mail til rektor og. Har de startet så tidlig, så er det veldig viktig at de tar tak i det nå. For hvis de bare får fortsette, hvordan blir det da når de blir eldre.

Det er 5 år mellom mine 2 barn, og de har gått på samme skole. Men det har vært 2 vidt forskjellige miljøer. I største sin klasse, har det vært slåssing, og mye mobbing i alle år, og de siste årene på barneskolen, måtte ambulansen noen ganger komme, og ta med seg barn. Og dette fortsatte jo på ungdomsskolen. Så det var faktisk utrolig mange på det trinnet, som byttet skole. Mitt barn inkludert. Med minste, så har de et veldig godt miljø, ikke noe mobbing, eller slåssing. Og det har jo mye med lærerne og gjøre, og hvilken jobb de gjør med barn fra dag en.

Anonymkode: 9c122...bac

Skrevet

Dette høres helt grusomt ut..! Gruer meg veldig til min forsiktige og rolige gutt begynner på skolen :-( 

Anonymkode: eed8f...30f

Skrevet

Jeg har fire skolebarn, og jeg vil ikke si det er mye vold på skolen altså.

Men i noen miljøet blir det veldig fysisk, i klassen til det ene barnet mitt ble det sånn. Mye herjing, lekebryting osv og da går man plutselig over noens grenser også ender det med grin. Dette tok de tak i på skolen og barna fikk ikke være alene i friminuttene, miljøterapeuten satt i garderoben sammen med de og fulgte de ut, og de snakket mye om dette i klasserommet.

De klarte fint å snu den trenden.

Anonymkode: 3dd60...656

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har fire skolebarn, og jeg vil ikke si det er mye vold på skolen altså.

Men i noen miljøet blir det veldig fysisk, i klassen til det ene barnet mitt ble det sånn. Mye herjing, lekebryting osv og da går man plutselig over noens grenser også ender det med grin. Dette tok de tak i på skolen og barna fikk ikke være alene i friminuttene, miljøterapeuten satt i garderoben sammen med de og fulgte de ut, og de snakket mye om dette i klasserommet.

De klarte fint å snu den trenden.

Anonymkode: 3dd60...656

Det er nok litt slik det er her også. At lek har gått over til noe mer voldsomt. Men det virker ikke som om det blir godt nok tatt tak i. Jeg skal sende de litt utdypende mailer, da det ikke er sikkert jeg får frem nok på foreldremøtet. 

Anonymkode: f7fcd...c82

Skrevet

Jeg  vil si det er veldig lite vold på skolen. Det er mye mindre enn da jeg gikk der selv og veldig mye mindre enn da foreldrene mine gikk der. Nå sloss jo nesten ikke barn mer.

Anonymkode: f6018...257

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...