Anonym bruker Skrevet 10. september 2017 #1 Skrevet 10. september 2017 Går det an å ta helt styring på kroppen på kroppen selv og ta imot barnet selv? Selvfølgelig under oppsyn av jordmor men uten at hun fysisk tar på en. Anonymkode: efb2c...a24
Anonym bruker Skrevet 10. september 2017 #3 Skrevet 10. september 2017 Jeg så barnet komme ut av meg, så om jeg måtte hadde jeg nok uten problemer kunne tatt i mot det også, sånn rent fysisk. Men jordmødrene gjør jo en svært viktig jobb for å forhindre rifter som du nok vanskelig gjør selv. (Pluss at jordmødrene selvfølgelig gjør mye annet viktig underveis) Anonymkode: 4ea27...43c
Anonym bruker Skrevet 10. september 2017 #4 Skrevet 10. september 2017 Det tror jeg ikke. Du må jo undersøkes undervegs og jordmor må følge med på barnet og hvor du er i fødselen Men du kan jo høre om du får ta imot barnet selv. Det gjorde jeg. Men jordmor måtte steppe inn først fordi barnet hadde navlestrengen rundt halsen. Det er ganske vanlig. Anonymkode: 2e058...431
Gjest Bustebuste Skrevet 10. september 2017 #5 Skrevet 10. september 2017 19 minutter siden, Anonym bruker skrev: Går det an å ta helt styring på kroppen på kroppen selv og ta imot barnet selv? Selvfølgelig under oppsyn av jordmor men uten at hun fysisk tar på en. Anonymkode: efb2c...a24 Spør du virkelig om det går an? Hva tror du hunndyr av alle arter har gjort siden livets start? Selvfølgelig går det an. Du kan ta deg en tur i skogen og føde flere mil unna et sykehus, og det vil mest sannsynlig gå helt fint. Vi trenger verken jordmødre, sykepleiere eller leger for å føde barn. Men dersom noe skulle gå galt, er det jaggu fint å ha dem der. De er også kjekke å ha mtp vasking av barn, klipping av navlesnor (saks VS tenner liksom) og andre småting som måling, veiing og lignende. Om du vil føde alene så gjør du det. Men å ha en lege eller to i umiddelbar nærhet er jo ikke dumt, dersom noe faktisk går galt
Gjest Bustebuste Skrevet 10. september 2017 #6 Skrevet 10. september 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det tror jeg ikke. Du må jo undersøkes undervegs og jordmor må følge med på barnet og hvor du er i fødselen Men du kan jo høre om du får ta imot barnet selv. Det gjorde jeg. Men jordmor måtte steppe inn først fordi barnet hadde navlestrengen rundt halsen. Det er ganske vanlig. Anonymkode: 2e058...431 Lurer på åssen man fødte før i tiden jeg. Siden du faktisk tror det ikke går an uten jordmor tilstede...
Anonym bruker Skrevet 10. september 2017 #7 Skrevet 10. september 2017 11 minutter siden, Bustebuste skrev: Lurer på åssen man fødte før i tiden jeg. Siden du faktisk tror det ikke går an uten jordmor tilstede... Det går an. Men dødsraten for både mor og barn går opp. Anonymkode: 8ce12...121
Anonym bruker Skrevet 10. september 2017 #8 Skrevet 10. september 2017 Selvfølgelig kan du det Godt å ha Jm der, men det er din kropp. Les litt litteratur av Ina May Gaskin. Jeg har selv en Jm som følger henne, og gleder meg til fødsel. Skal nok ikke fysisk ta imot mitt eget barn, tror jeg, men skal følge min kropp sine signaler hele veien. Forskning viser jo også at jo mer kvinner får følge sine instinkter, både med bevegelser og pressing, får raskere fødsler med mindre blødninger, rifter og komplikasjoner. Anonymkode: 9c5f3...c8c
Anonym bruker Skrevet 10. september 2017 #9 Skrevet 10. september 2017 Jeg gjorde alt selv, inkludert å ta i mot barnet mitt. 8 uker siden nå. Magisk 😀 Var på sykehuset, jm var der hele tiden å fulgte med. Beste fødselen og følelsen❤ Anonymkode: d172b...a9a
Anonym bruker Skrevet 10. september 2017 #10 Skrevet 10. september 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jeg gjorde alt selv, inkludert å ta i mot barnet mitt. 8 uker siden nå. Magisk 😀 Var på sykehuset, jm var der hele tiden å fulgte med. Beste fødselen og følelsen❤ Anonymkode: d172b...a9a Fødte i badekar, så jm sto klar i tilfelle jeg ikke klarte å holde hode til baby under vann til han var helt ute. Hode skal ikke ned igjen i vannet etter baby har trekt pusten. Hun undersøkte meg også og sjekket hjertelyden altså. Min første sønn hadde vært død hadde di ikke sjekket ham så tok ingen sjanser på nr 2. Men jeg gjorde alt selv, ingen klipping, masing om når jeg skulle presse eller ikke presse, ingen som instruerte meg i stillinger eller noe. Heller ingen smertestillende annet enn lystgass. Anonymkode: d172b...a9a
Anonym bruker Skrevet 10. september 2017 #11 Skrevet 10. september 2017 36 minutter siden, Anonym bruker skrev: Forskning viser jo også at jo mer kvinner får følge sine instinkter, både med bevegelser og pressing, får raskere fødsler med mindre blødninger, rifter og komplikasjoner. Anonymkode: 9c5f3...c8c MITT instinkt sa at jeg MÅTTE ha epidural!! Men, ja, selvfølgelig kan du føde uten jordmor. Jeg hadde aldri i verden turt, men det er meg... Anonymkode: fb680...1a9
Anonym bruker Skrevet 10. september 2017 #12 Skrevet 10. september 2017 Hadde ikke jordmor fulgt med og oppdaget at hjertelyden falt drastisk hadde jeg ikke hatt datteren min. At noen engang vurderer å takke nei til å bli fulgt opp av jm er både uforståelig og arrogant. Og jeg håper dere har styrken til å takle skyldfølelsen om noe skulle gå galt. I-lands snobberi. Anonymkode: 1b045...544
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå