Anonym bruker Skrevet 10. september 2017 #1 Skrevet 10. september 2017 Oppkalling etter bestemødre, begge navn sammen er helt uaktuelt. Det er jo ingen som kalles Bjørg lenger, og er ikke det litt tøft? Anonymkode: ff14e...3c7
Anonym bruker Skrevet 10. september 2017 #2 Skrevet 10. september 2017 Jeg kjenner en Bjørg. Hun liker ikke selv navnet sitt. Men den risiko løper man jo alltid når man navngir en baby. Litt som gammel-kone-på-gården assosiasjoner. Alice liker jeg. Men det er sikkert mange som vil bli usikre på uttalen. Anonymkode: 30c02...9c0
Rubella Skrevet 10. september 2017 #3 Skrevet 10. september 2017 Hadde valgt Alice. Bjørg synes jeg er for hardt.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2017 #4 Skrevet 10. september 2017 Jeg syns det finnes mange pene navn i de tidligere generasjonene. Bjørg er definitivt ikke et av dem. Anonymkode: 57898...299
Anonym bruker Skrevet 10. september 2017 #5 Skrevet 10. september 2017 Alice synes jeg er kjempefint Min bestemor sin beste venninne het det, kjempesøt dame Anonymkode: 3e466...f15
Anonym bruker Skrevet 10. september 2017 #6 Skrevet 10. september 2017 Bjørg er for tantete. Alise er fint. Anonymkode: a01b6...e20
februarprins2013 Skrevet 10. september 2017 #7 Skrevet 10. september 2017 Alice er helt nydelig <3 er også uvanlig blant dagens barn,eneste Alice jeg kjenner er 14
Anonym bruker Skrevet 10. september 2017 #8 Skrevet 10. september 2017 Ingen av dem. Hva med en generasjon til bakover? Hva het de?😃 Anonymkode: 39f2d...e81
Nyttårs barn Skrevet 10. september 2017 #9 Skrevet 10. september 2017 Går mot strømmen og sier Bjørg. Det er et navn hun kan vokse med. Begge navnene er fine.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2017 #10 Skrevet 10. september 2017 Jeg heter Bjørg + ett navn til. Blir rett og slett sur når noen bare kaller meg Bjørg, for det høres så gammelt og surt ut. Anonymkode: ba433...50b
Anonym bruker Skrevet 10. september 2017 #11 Skrevet 10. september 2017 Mannen foreslå Bella, en slags hybrid. Jeg liker Bella langt bedre enn de to andre, men det blir ikke oppkalling i mine ører. Synspunkter på dette? Anonymkode: ff14e...3c7
Anonym bruker Skrevet 10. september 2017 #12 Skrevet 10. september 2017 Men selvsagt blir det da mer fristende, og mer likt opphavene, å kalle henne Bølla. Anonymkode: ff14e...3c7
sug lut Skrevet 10. september 2017 #13 Skrevet 10. september 2017 Bjørg er kjempefint. Alice er helt ok. (Bella suger balle.)
Tulisa Skrevet 10. september 2017 #14 Skrevet 10. september 2017 Jeg liker Bjørg👍🏻😊 Kjenner 2 knallflotte damer som heter Bjørg. Det er et godt navn😊
Anonym bruker Skrevet 10. september 2017 #15 Skrevet 10. september 2017 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Oppkalling etter bestemødre, begge navn sammen er helt uaktuelt. Det er jo ingen som kalles Bjørg lenger, og er ikke det litt tøft? Anonymkode: ff14e...3c7 Jeg synes Bjørg er fyktelig. Hvordan uttales Alice, rett frem? Anonymkode: ff80f...6ce
Anonym bruker Skrevet 10. september 2017 #16 Skrevet 10. september 2017 Alice som i Allis er fint. Alise har jeg aldri likt. Bjørg er helt ok. Anonymkode: fd04f...7b7
Anonym bruker Skrevet 10. september 2017 #17 Skrevet 10. september 2017 Jeg heller mer og mer mot Bjørg, til tross for en viss uvilje her inne. Hva er det forresten dere synes er så tantekjerringaktig med Bjørg, andre grunner enn at dere tilfeldigvis har en tantekjerring som heter det? HI Anonymkode: ff14e...3c7
Anonym bruker Skrevet 10. september 2017 #18 Skrevet 10. september 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg heller mer og mer mot Bjørg, til tross for en viss uvilje her inne. Hva er det forresten dere synes er så tantekjerringaktig med Bjørg, andre grunner enn at dere tilfeldigvis har en tantekjerring som heter det? HI Anonymkode: ff14e...3c7 For meg er det mye klangen. Tungt og kort. Litt bastant på en måte. Men om det er jo dere som skal like det. Ikke meg. 😊 Anonymkode: 30c02...9c0
Anonym bruker Skrevet 10. september 2017 #19 Skrevet 10. september 2017 Liker ikke Bjørg. Det er så hardt og ikke noe fin klang over det. Gikk i klasse med ei Bjørg-xxx en gang, hun hatet det første navnet sitt og har faktisk tatt det bort i voksen alder. Anonymkode: 45bf2...240
Anonym bruker Skrevet 10. september 2017 #20 Skrevet 10. september 2017 Helt klart Bjørg! Tøft navn med fin betydning (hjelp, vern). Alice er et jålenavn som ingen kan vite hvordan uttales. Husker det var en Alice i barnehagen til dattera min, alle sa Ællis (som på engelsk), men hun het Alise. Anonymkode: 60354...e94
Nyttårs barn Skrevet 10. september 2017 #21 Skrevet 10. september 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg heller mer og mer mot Bjørg, til tross for en viss uvilje her inne. Hva er det forresten dere synes er så tantekjerringaktig med Bjørg, andre grunner enn at dere tilfeldigvis har en tantekjerring som heter det? HI Anonymkode: ff14e...3c7 Det gjør du lurt i. Er flott navn som skiller seg fra alle jålete vokalrike navn som er så in om om dagen.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2017 #22 Skrevet 10. september 2017 Alice er kjempefint 😊 Liker ikke Bjørg så godt, synes det er litt hardt og tungt, men kjenner ei som heter Bjørg Ane å det er fint, synes Bjørg Alice og var litt fint 😊 Anonymkode: 11805...c67
Anonym bruker Skrevet 10. september 2017 #23 Skrevet 10. september 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg heller mer og mer mot Bjørg, til tross for en viss uvilje her inne. Hva er det forresten dere synes er så tantekjerringaktig med Bjørg, andre grunner enn at dere tilfeldigvis har en tantekjerring som heter det? HI Anonymkode: ff14e...3c7 Jeg lurer fremdeles på hvordan dere vil uttale Alice? Anonymkode: ff80f...6ce
Anonym bruker Skrevet 10. september 2017 #24 Skrevet 10. september 2017 Synes Bjørg er fint jeg. Anonymkode: 5903b...b14
Anonym bruker Skrevet 10. september 2017 #25 Skrevet 10. september 2017 20 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg lurer fremdeles på hvordan dere vil uttale Alice? Anonymkode: ff80f...6ce Vi ville brukt den engelske uttalen (halvt engelsk bestemor). Anonymkode: ff14e...3c7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå