Gå til innhold

Bjørg eller Alice?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Oppkalling etter bestemødre, begge navn sammen er helt uaktuelt. Det er jo ingen som kalles Bjørg lenger, og er ikke det litt tøft?

Anonymkode: ff14e...3c7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjenner en Bjørg. Hun liker ikke selv navnet sitt. Men den risiko løper man jo alltid når man navngir en baby.

Litt som gammel-kone-på-gården assosiasjoner.

Alice liker jeg. Men det er sikkert mange som vil bli usikre på uttalen.

Anonymkode: 30c02...9c0

Skrevet

Hadde valgt Alice. Bjørg synes jeg er for hardt.

Skrevet

Jeg syns det finnes mange pene navn i de tidligere generasjonene.

Bjørg er definitivt ikke et av dem. 

Anonymkode: 57898...299

Skrevet

Alice synes jeg er kjempefint 

Min bestemor sin beste venninne het det, kjempesøt dame 

Anonymkode: 3e466...f15

Skrevet

Bjørg er for tantete.

Alise er fint.

Anonymkode: a01b6...e20

Skrevet

Alice er helt nydelig <3 er også uvanlig blant dagens barn,eneste Alice jeg kjenner er 14

Skrevet

Ingen av dem. Hva med en generasjon til bakover? Hva het de?😃

Anonymkode: 39f2d...e81

Skrevet

Går  mot strømmen og sier Bjørg. Det er et navn hun kan vokse med.

Begge navnene er fine.

Skrevet

Jeg heter Bjørg + ett navn til. Blir rett og slett sur når noen bare kaller meg Bjørg, for det høres så gammelt og surt ut. 

Anonymkode: ba433...50b

Skrevet

Mannen foreslå Bella, en slags hybrid. :) Jeg liker Bella langt bedre enn de to andre, men det blir ikke oppkalling i mine ører. Synspunkter på dette?

Anonymkode: ff14e...3c7

Skrevet

Men selvsagt blir det da mer fristende, og mer likt opphavene, å kalle henne Bølla.

Anonymkode: ff14e...3c7

Skrevet

Bjørg er kjempefint. Alice er helt ok. (Bella suger balle.)

Skrevet

Jeg liker Bjørg👍🏻😊 Kjenner 2 knallflotte damer som heter Bjørg. Det er et godt navn😊 

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Oppkalling etter bestemødre, begge navn sammen er helt uaktuelt. Det er jo ingen som kalles Bjørg lenger, og er ikke det litt tøft?

Anonymkode: ff14e...3c7

Jeg synes Bjørg er fyktelig. Hvordan uttales Alice, rett frem?

Anonymkode: ff80f...6ce

Skrevet

Alice som i Allis er fint. Alise har jeg aldri likt. Bjørg er helt ok.

Anonymkode: fd04f...7b7

Skrevet

Jeg heller mer og mer mot Bjørg, til tross for en viss uvilje her inne. Hva er det forresten dere synes er så tantekjerringaktig med Bjørg, andre grunner enn at dere tilfeldigvis har en tantekjerring som heter det?

HI

Anonymkode: ff14e...3c7

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg heller mer og mer mot Bjørg, til tross for en viss uvilje her inne. Hva er det forresten dere synes er så tantekjerringaktig med Bjørg, andre grunner enn at dere tilfeldigvis har en tantekjerring som heter det?

HI

Anonymkode: ff14e...3c7

For meg er det mye klangen. Tungt og kort. Litt bastant på en måte.

Men om det er jo dere som skal like det. Ikke meg. 😊

Anonymkode: 30c02...9c0

Skrevet

Liker ikke Bjørg. Det er så hardt og ikke noe fin klang over det. Gikk i klasse med ei Bjørg-xxx en gang, hun hatet det første navnet sitt og har faktisk tatt det bort i voksen alder.

Anonymkode: 45bf2...240

Skrevet

Helt klart Bjørg! Tøft navn med fin betydning (hjelp, vern).

Alice er et jålenavn som ingen kan vite hvordan uttales. Husker det var en Alice i barnehagen til dattera min, alle sa Ællis (som på engelsk), men hun het Alise.

Anonymkode: 60354...e94

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg heller mer og mer mot Bjørg, til tross for en viss uvilje her inne. Hva er det forresten dere synes er så tantekjerringaktig med Bjørg, andre grunner enn at dere tilfeldigvis har en tantekjerring som heter det?

HI

Anonymkode: ff14e...3c7

Det gjør du lurt i. Er flott navn som skiller seg fra alle jålete vokalrike navn som er så in om om dagen.

Skrevet

Alice er kjempefint 😊

Liker ikke Bjørg så godt, synes det er litt hardt og tungt, men kjenner ei som heter Bjørg Ane å det er fint, synes Bjørg Alice og var litt fint 😊 

Anonymkode: 11805...c67

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg heller mer og mer mot Bjørg, til tross for en viss uvilje her inne. Hva er det forresten dere synes er så tantekjerringaktig med Bjørg, andre grunner enn at dere tilfeldigvis har en tantekjerring som heter det?

HI

Anonymkode: ff14e...3c7

Jeg lurer fremdeles på hvordan dere vil uttale Alice?

Anonymkode: ff80f...6ce

Skrevet

Synes Bjørg er fint jeg.

Anonymkode: 5903b...b14

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg lurer fremdeles på hvordan dere vil uttale Alice?

Anonymkode: ff80f...6ce

Vi ville brukt den engelske uttalen (halvt engelsk bestemor).

Anonymkode: ff14e...3c7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...