Gi87 Skrevet 9. september 2017 #1 Skrevet 9. september 2017 Hei. Trenger litt råd, er gift og har tre nydelige barn. Problemet er at hun jeg er gift med ikke har behandlet meg spesielt pent opp gjennom årene. Vanskelig og få med alt, men kan si at hun er som et enebarn som aldrig har vokst opp, hun skal alltid bestemme hva, hvor, når og hvem når det gjelder meg. Hvis jeg stiller spørsmål ved det hun mener/sier reagerer hun med sinne eller blir sur. Hun har også i flere omganger hatt en utagerende festing som har tært mye på forholdet vårt. Kan jo nevne i den sammenheng at jeg en gang måtte hente henne i fyllearresten. Tror ikke hun har vært utro, men det har vært en del merkelige hendelser i årenes løp. Hun har nå i tillegg tydeligvis havnet i en 40 årskrise og begynt og oppføre seg som om hun er 24 igjenn.(kun ute og flyr på byen). Dette gjorde at jeg tidlig i sommer fikk en sinsyk utblåsning verbalt mot henne, etter mange år med opparbeidet sinne. Dette taklet hun svært dårlig og reagerte med og vise meg en kald skulder og melde seg helt ut av forholdet. Jeg har nå bestemt meg for og gå ut av ekteskapet, orker ikke leve et liv på hennes premisser lenger.Problemet er at når jeg kommer til og gå, kommer hun til og lage et hælvete på jord for meg, dette er også noe hun har sagt flere ganger opp igjennom årene at hun vil gjøre hvis jeg går fra henne. Hvordan kan man komme seg mest mulig helskinnet fra en slik person, noen som har erfaringer? Det viktigste for meg er og få barna 50/50, penger og hus blåser jeg i, men er redd hun kommer til og gjøre alt for at jeg skal få minst mulig samvær med den. Noen som har råd???
Anonym bruker Skrevet 9. september 2017 #2 Skrevet 9. september 2017 Jeg ville forsøkt å få henne med til familievernkontoret. Det dere snakker om der blir jo journalført, så skulle det gå til en rettssak (håper selvfølgelig ikke det) så har du litt mer å fare med. Ellers ville jeg før en slags dagbok over hvordan dere har det, krangler, det at hun drikker seg full så ofte osv. Sørg for at dagboken er et sted hun ikke kan finne den, gjerne på jobb eller lignende. Ellers bør du også se på din rolle i familien. Hvor gamle barna er spiller jo også inn mtp. om det blir 50/50-fravær eller ikke. Jo yngre barna er, jo vanskeligere - og mindre anbefalt - er det. Da vil de gjerne se hvem som har vært barnas hovedomsorgshaver mens dere har vært gift. Man snakker ofte om kvinnefella i et forhold (at kvinner ender med å ikke ha noe av verdi når de går ut av et forhold, mannen sitter med alt), men menn setter også seg selv i "mannefella", og det er at de ofte overlater det meste av omsorg for barna til kvinnen, er mindre tilstede i familien osv. Så sørg i hvert fall for å få dokumentert på en måte (om så bare i dagboken) at du har tatt din del av ansvaret for barna, f.eks. det at hun nå bare er ute og flyr på byen, havnet i fyllearresten osv. og at du da har tatt ansvar for ungene. Husk hele tiden at det som er viktigst når dere går fra hverandre er hva som er best for barna dine! Gjør det som er riktigst for dem! Prøv å holde diskusjoner med din kone konstruktive, hisser du deg veldig opp kan hun bruke det mot deg. Prøv å være saklig og konstruktiv slik at dere får et best mulig samarbeid om barna i fremtiden. Bestill time til familievernkontoret for dere og snakk så med din kone, enten rydder dere opp i forholdet i parterapi, eller dere går fra hverandre og bestiller heller time til mekling. Ev. kan du først ta noen timer på familievernkontoret selv for å diskutere forholdet deres før du tar samtalen med din kone. Om du føler det er nødvendig, skaff deg en advokat. Ikke bli en "dørmatte" i denne prosessen heller, det vil hun nok ikke respektere, og det kan faktisk gjøre ting verre i fremtiden ang. samarbeid. LYkke til! Anonymkode: 18c80...539
Anonym bruker Skrevet 9. september 2017 #3 Skrevet 9. september 2017 Skjønner ikke helt... er du dame født i 1987? Anonymkode: e48e3...5bc
Anonym bruker Skrevet 10. september 2017 #4 Skrevet 10. september 2017 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Skjønner ikke helt... er du dame født i 1987? Anonymkode: e48e3...5bc Du vet at to damer kan gifte seg eller? Hi, du må nesten ta det et skritt om gangen, og første skritt er familievernkontoret. Lykke til. Anonymkode: cdbce...569
Gi87 Skrevet 10. september 2017 Forfatter #5 Skrevet 10. september 2017 Hei. Nei jeg er ikke dame 87, men en mann, gi er bare initialene mine. Men takk for svaret over. Og ja er jo fullt mulig at to damer også kan gifte seg:) Har vært på familievernkontoret alene en gang allerede for og få litt orden på tankene mine. Så mitt neste skritt er og spørre henne om og bli med, problemet med det er at hun mener alt er min skyld og at hun ikke har noe behov for og være der. Så er litt rådvill på hvordan jeg skal gå videre med ett sånt utgangspunkt:/
Anonym bruker Skrevet 10. september 2017 #6 Skrevet 10. september 2017 5 minutter siden, Gi87 skrev: Hei. Nei jeg er ikke dame 87, men en mann, gi er bare initialene mine. Men takk for svaret over. Og ja er jo fullt mulig at to damer også kan gifte seg:) Har vært på familievernkontoret alene en gang allerede for og få litt orden på tankene mine. Så mitt neste skritt er og spørre henne om og bli med, problemet med det er at hun mener alt er min skyld og at hun ikke har noe behov for og være der. Så er litt rådvill på hvordan jeg skal gå videre med ett sånt utgangspunkt:/ Jatt til en viss grad med så du får henne med "Ja, jeg vet du mener det er min feil, og jeg sier på ingen måte at jeg er feilfri. Men fakta er jo at vi ikke har det så bra i ekteskapet nå, og vi trenger hjelp. Kan du ikke for min skyld gi det et forsøk?" Anonymkode: cdbce...569
Anonym bruker Skrevet 10. september 2017 #7 Skrevet 10. september 2017 Loggført hvor mye hun er borte fra hjemmet. Skal mye til at du får mindre tid med barna dersom det er du som tar hovedjobben med dem. Anonymkode: ca5e7...fbe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå