Anonym bruker Skrevet 9. september 2017 #1 Skrevet 9. september 2017 Holder han døren, lar deg gå først inn i rommet, skjenker til deg først osv? Og hvor lenge har dere vært sammen? Anonymkode: 04f2c...79f
Anonym bruker Skrevet 9. september 2017 #2 Skrevet 9. september 2017 Ja, mannen min gjøre alt dette og mer. Vært sammen i 6 år Anonymkode: 025e2...24b
Anonym bruker Skrevet 9. september 2017 #3 Skrevet 9. september 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Ja, mannen min gjøre alt dette og mer. Vært sammen i 6 år Anonymkode: 025e2...24b Gjør* Anonymkode: 025e2...24b
Anonym bruker Skrevet 9. september 2017 #4 Skrevet 9. september 2017 Heldigvis ikke sånn idiotisk gentlemann som du beskriver. Jeg har ikke noe behov for at noen holder døra opp for meg eller lar meg gå først inn i rommet. Men han er heldigvis en ordentlig MANN. Han bærer alltid det tyngste, går ute i regnet så jeg skal slippe, låner meg jakka si når jeg fryser osv. Sånt dill som du beskriver synes jeg bare er våsete. Anonymkode: f695c...689
Anonym bruker Skrevet 9. september 2017 #5 Skrevet 9. september 2017 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Heldigvis ikke sånn idiotisk gentlemann som du beskriver. Jeg har ikke noe behov for at noen holder døra opp for meg eller lar meg gå først inn i rommet. Men han er heldigvis en ordentlig MANN. Han bærer alltid det tyngste, går ute i regnet så jeg skal slippe, låner meg jakka si når jeg fryser osv. Sånt dill som du beskriver synes jeg bare er våsete. Anonymkode: f695c...689 Jeg sliter med å se forskjellen 😂 Men ellers skrev jeg 'osv' fordi jeg ikke gadd å ramse opp alt som innebærer å være en gentleman. Hi Anonymkode: 04f2c...79f
Gjest Antarctica Skrevet 9. september 2017 #6 Skrevet 9. september 2017 37 minutter siden, Anonym bruker skrev: Heldigvis ikke sånn idiotisk gentlemann som du beskriver. Jeg har ikke noe behov for at noen holder døra opp for meg eller lar meg gå først inn i rommet. Men han er heldigvis en ordentlig MANN. Han bærer alltid det tyngste, går ute i regnet så jeg skal slippe, låner meg jakka si når jeg fryser osv. Sånt dill som du beskriver synes jeg bare er våsete. Anonymkode: f695c...689 Enig. Omtanke, derimot, er viktig. Jeg klarer fint å åpne en dør. Men blir veldig glad for kaffe på senga.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2017 #7 Skrevet 9. september 2017 20 minutter siden, Pashla skrev: Enig. Omtanke, derimot, er viktig. Jeg klarer fint å åpne en dør. Men blir veldig glad for kaffe på senga. For å få begge deler er en utopi? Anonymkode: 04f2c...79f
Gjest Antarctica Skrevet 9. september 2017 #8 Skrevet 9. september 2017 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: For å få begge deler er en utopi? Anonymkode: 04f2c...79f Nei, å få døra åpnet for meg er uønsket. Kaffe på senga er ønsket. Å leke kavaler etter et fast oppsatt manus kan enhver dust gjøre. Å vise omtanke kan kun den omtenksomme.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2017 #9 Skrevet 9. september 2017 8 minutter siden, Pashla skrev: Nei, å få døra åpnet for meg er uønsket. Kaffe på senga er ønsket. Å leke kavaler etter et fast oppsatt manus kan enhver dust gjøre. Å vise omtanke kan kun den omtenksomme. Ok. Så å servere kaffe på sengen er ikke 'et fast manus'? Anonymkode: 04f2c...79f
Gjest Antarctica Skrevet 9. september 2017 #10 Skrevet 9. september 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Ok. Så å servere kaffe på sengen er ikke 'et fast manus'? Anonymkode: 04f2c...79f Det koster liksom litt mer innsats enn å åpne en dør.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2017 #11 Skrevet 9. september 2017 Dustete kommentarer over. Krangle bare for å ha rett. Jeg klarer fint å koke kaffe selv, også å åpne en dør. Mannen min gjør heldigvis begge deler uten at det er et fast manus. Anonymkode: e2cf7...7c7
Anonym bruker Skrevet 9. september 2017 #12 Skrevet 9. september 2017 4 minutter siden, Pashla skrev: Det koster liksom litt mer innsats enn å åpne en dør. Ok. Så det er prisen det kommer an på altså? Det holder ikke med små gester i hverdagen, det må koste litt i tillegg? Morsomt. Anonymkode: 04f2c...79f
Anonym bruker Skrevet 9. september 2017 #13 Skrevet 9. september 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dustete kommentarer over. Krangle bare for å ha rett. Jeg klarer fint å koke kaffe selv, også å åpne en dør. Mannen min gjør heldigvis begge deler uten at det er et fast manus. Anonymkode: e2cf7...7c7 Akkurat. Jeg setter pris på litt gammeldags høflighet selv om jeg fint både åpner dører og skjenker meg vin. Om jeg kommer først til døren, holder jeg den selvsagt for nestemann, og jeg setter pris på at menn (generelt, ikke bare min mann) yter den lille gesten. Gammeldags, sikkert, men likevel hyggelig. Ikke mer enn det. Merkelig ting å bli provosert over 😂 Anonymkode: 04f2c...79f
Gjest Antarctica Skrevet 9. september 2017 #14 Skrevet 9. september 2017 (endret) 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ok. Så det er prisen det kommer an på altså? Det holder ikke med små gester i hverdagen, det må koste litt i tillegg? Morsomt. Anonymkode: 04f2c...79f Definisjonen av gentleman er ganske enkel. "Always putting others first". Å leke galant kan man klare også uten at man egentlig setter andre først. Det er bare, ja, som du sier, gester. De trenger ikke inneholde omtanke. Blir på linje med å signere et brev "yours truly". En ren formalitet. Det fins sikkert menn som driver med begge deler. Men poenget er at mange fint klarer å leke gentleman uten egentlig å være det. Ekte omtanke derimot, vil som oftest gi seg andre uttrykk. Uttrykk som vedkommende har lagt litt mer innsats i enn bare å lese oppskriften. Men jeg tror ikke egentlig du er ute etter å vite hva jeg mener om dette. Du ønsker bare å få vektlagt hvor viktig du selv syns formalitetene er. Og der kan jeg ikke følge deg. De er bare nedlatende i min verden. http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-2988310/How-smile-reveals-man-s-SEXIST-Beliefs-women-betrayed-facial-expressions-claims-study.html Endret 9. september 2017 av Pashla
Anonym bruker Skrevet 9. september 2017 #15 Skrevet 9. september 2017 11 minutter siden, Pashla skrev: Definisjonen av gentleman er ganske enkel. "Always putting others first". Å leke galant kan man klare også uten at man egentlig setter andre først. Det er bare, ja, som du sier, gester. De trenger ikke inneholde omtanke. Blir på linje med å signere et brev "yours truly". En ren formalitet. Det fins sikkert menn som driver med begge deler. Men poenget er at mange fint klarer å leke gentleman uten egentlig å være det. Ekte omtanke derimot, vil som oftest gi seg andre uttrykk. Uttrykk som vedkommende har lagt litt mer innsats i enn bare å lese oppskriften. Men jeg tror ikke egentlig du er ute etter å vite hva jeg mener om dette. Du ønsker bare å få vektlagt hvor viktig du selv syns formalitetene er. Og der kan jeg ikke følge deg. De er bare nedlatende i min verden. http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-2988310/How-smile-reveals-man-s-SEXIST-Beliefs-women-betrayed-facial-expressions-claims-study.html Er det mulig. 😅 Anonymkode: e2cf7...7c7
Anonym bruker Skrevet 9. september 2017 #16 Skrevet 9. september 2017 Nei - han var fantastisk de første 9-10 årene. Not so much nå mer... Anonymkode: ef8d8...2df
Anonym bruker Skrevet 9. september 2017 #17 Skrevet 9. september 2017 Jeg sliter virkelig med å skjønne holdningene dine her. Den ene formen for gest/omtanke/høflighet er falsk, påtatt og kunstig (holde døren, ta kåpen, skjenke i), mens den andre (servere en kopp kaffe) er varm, omtenksom og ekte. I min verden følges ofte disse tingene. Er man oppmerksom på partneren sin så er man 'gentleman' ganske gjennomført. Slipper man døren rett foran kona, setter fra seg flasken etter å ha skjenket 15 minutter siden, Pashla skrev: Definisjonen av gentleman er ganske enkel. "Always putting others first". Å leke galant kan man klare også uten at man egentlig setter andre først. Det er bare, ja, som du sier, gester. De trenger ikke inneholde omtanke. Blir på linje med å signere et brev "yours truly". En ren formalitet. Det fins sikkert menn som driver med begge deler. Men poenget er at mange fint klarer å leke gentleman uten egentlig å være det. Ekte omtanke derimot, vil som oftest gi seg andre uttrykk. Uttrykk som vedkommende har lagt litt mer innsats i enn bare å lese oppskriften. Men jeg tror ikke egentlig du er ute etter å vite hva jeg mener om dette. Du ønsker bare å få vektlagt hvor viktig du selv syns formalitetene er. Og der kan jeg ikke følge deg. De er bare nedlatende i min verden. http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-2988310/How-smile-reveals-man-s-SEXIST-Beliefs-women-betrayed-facial-expressions-claims-study.html Jeg sliter virkelig med å skjønne holdningene dine her. Den ene formen for gest/omtanke/høflighet er falsk, påtatt og kunstig (holde døren, ta kåpen, skjenke i), mens den andre (servere en kopp kaffe) er varm, omtenksom og ekte. I min verden følges ofte disse tingene. Er man oppmerksom på partneren sin så er man 'gentleman' ganske gjennomført. Slipper man døren rett foran kona, setter fra seg flasken etter å ha skjenket kun til seg selv og presser seg frem er det nok sjelden man ser verdien i en kaffekopp på sengen også. For en ekte gentleman kommer omtanke naturlig, og vil vise seg i både små og større gester. Hi Anonymkode: 04f2c...79f
Anonym bruker Skrevet 9. september 2017 #18 Skrevet 9. september 2017 18 minutter siden, Pashla skrev: Men jeg tror ikke egentlig du er ute etter å vite hva jeg mener om dette. Dette har du egentlig helt rett i. Jeg stilte et enkelt spørsmål i hovedinnlegget, og blåser egentlig i din definisjon av begrepet. Et enkelt ja eller nei hadde klart seg lenge. Siden du først bragte det på banen. Anonymkode: 04f2c...79f
Anonym bruker Skrevet 9. september 2017 #19 Skrevet 9. september 2017 Han er ingen gentleman, nei. Men han har mange gode sider og vi har vært sammen i 18 år, kan ikke tenke meg en annen mann. Anonymkode: 45725...e7f
Gjest Antarctica Skrevet 9. september 2017 #20 Skrevet 9. september 2017 41 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dette har du egentlig helt rett i. Jeg stilte et enkelt spørsmål i hovedinnlegget, og blåser egentlig i din definisjon av begrepet. Et enkelt ja eller nei hadde klart seg lenge. Siden du først bragte det på banen. Anonymkode: 04f2c...79f Da er det jo merkelig at du utfordrer hvert eneste av mine svar og stiller oppfølgingsspørsmål.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2017 #21 Skrevet 9. september 2017 Ja, Han gjør alle disse tingene. Vært sammen i 25 år. Skal sies at han har andre lite sjarmerende sider. Disse klarer jeg å overse, da han har en grunnleggende respekt for meg som samborer/mamma til våres voksne sønner. Anonymkode: 01a91...4e1
Anonym bruker Skrevet 9. september 2017 #22 Skrevet 9. september 2017 17 minutter siden, Pashla skrev: Da er det jo merkelig at du utfordrer hvert eneste av mine svar og stiller oppfølgingsspørsmål. Må innrømme at det var litt gøy å trekke i deg. Sorry, skal slutte nå 😂 hi Anonymkode: 04f2c...79f
Anonym bruker Skrevet 9. september 2017 #23 Skrevet 9. september 2017 Min er skikkelig gentleman 😍 Butikken var tom for roser, så han kjøpte ei flaske shampo i stede 😂 Anonymkode: d8c30...b2b
Anonym bruker Skrevet 9. september 2017 #24 Skrevet 9. september 2017 For meg ble diskusjonen over nesten latterlig. F.eks. det at Pashla mener at det å bli servert en kopp kaffe på sengen viser langt mer omtanke enn å få åpnet en dør for seg. Enhver mann som har kjent meg gjennom mitt liv vet at er det noe jeg IKKE vil ha så er det en kopp kaffe på senga. Ikke vil jeg ha frokost på senga heller. Men jeg lar en mann gjerne åpne døren for meg. Det er etter min mening ikke noen motsetning i de eksemplene som er gitt over. Min erfaring er at de som har sin dose innebygd gentleman i seg, de er også gode på omtanke generelt, så den som åpner døren er gjerne også den som har passet på å legge varmeputen i sengen hvis du skal legge deg først, som ser at du begynner å fryse før du selv har konstatert at du burde kledd deg varmere, og tilbyr deg jakken din osv. Det er selvfølgelig en del menn som prøver å spille gentlemen hvor "gestene" ikke blir gjort av omtanke, men for å holde sitt eget image oppe, ofte for å oppnå noe selv. Selv om disse ofte gjør alle de "riktige" gestene så er de jo egentlig ikke gentlemen, fordi de gjør det de gjør kun ut fra eget hensyn, ikke av omtanke for den andre. Når de er falske på den måten så kan de heller ikke være gentlemen, etter min mening. Og det er lett å merke forskjellen! Anonymkode: dca02...ccf
Kira Skrevet 10. september 2017 #25 Skrevet 10. september 2017 Tråden er moderert. Begrunnelse: * Persondebatt, personangrep, trakassering eller trusler. Kira, moderator
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå