Gå til innhold

vil vi klare oss med bare tiltakspenger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble lovet en lærlingplass men bare noen dager før jeg skulle begynne så ringer sjefen å sier at det dessverre ikke blir aktuelt likevel. Har virkelig prøvd å få en annen lærlingplass men må bare nå innse at det ikke blir noe av. Er blitt tilbudt en prakisplass i barnehage men da jobber jeg gratis å må søke om tiltakspenger for å ha penger å leve av.Det blir mest sannsynlig bare september og ut desember,for har vært i kontakt med en barnehage som kunne ta meg inn som lærling fra januar. Men vil vi klare oss på bare tiltakspenger som inntekt? Får jo bostøtte men den er bare på 1500 kr og husleien er på 8000 kr. Har ett barn.

Anonymkode: f7c2f...ce2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal forresten jobbe 8 timer hver dag.

Skrevet

Hva sier budsjettet ditt da?

Anonymkode: 558a1...bb2

Skrevet

vet jo ikke hvor mye vi får i tiltakspenger.Av utgifter er det bare husleie,busskort,mobilregning,strøm og SFO.Vi har ingen tvkanaler og har gratis nett fra de vi leier hos.

Skrevet

Hvordan skal vi vite hvor mye du får når du ikke vet det selv? 

Anonymkode: e3bd3...36a

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan skal vi vite hvor mye du får når du ikke vet det selv? 

Anonymkode: e3bd3...36a

Er nok flere enn meg i hele denne verden som har fått tiltakspenger før.

Skrevet

Altså.......google er en fin ting! Du hadde fått kjappere svar ved å skrive "tiltakspenger" i søkefeltet enn ved å skrive et innlegg her. Dessuten; ingen her kan vite om dere klarer dere på disse pengene eller ikke. Det avhenger av utgifter, buffer, annen inntekt, personlig forbruk osv.

https://www.nav.no/no/Person/Arbeid/Oppfolging+og+tiltak+for+a+komme+i+jobb/stønader-ved-tiltak#chapter-2

Og; det er ikke gitt at du får stønad selv om du er tilbudt praksisplass. Nav betaler ikke ut stønader her med mindre du har et vedtak om at akkurat DETTE tiltaket er det som skal til for at du kommer deg ut i arbeid.

Anonymkode: fd7ea...61a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...