Gå til innhold

Søster PLANLEGGER et tredje barn!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er helt satt ut! Hun og samboeren har nå annonsert at de har sluttet med prevensjon og skal begynne prøvingen på et tredje barn! Han er arbeidsledig, hun er ufør. De bor i en leid leilighet med 2 soverom, grei nok størrelse for en familie på 4. Problemet er ikke plassen, men penger! De har "aldri" råd til noe, så jeg synes det er helt idiotisk å planlegge enda et barn, bare fordi "det er så koselig med baby" og "vi har alltid ønsket en stor familie"... Har man ikke råd, så har man ikke råd! Hun har i tillegg slitt en del psykisk, og har de siste 2mnd endelig kommet seg, etter mange år med vansker. Jeg klarte absolutt ikke å bli glad på deres vegne, men vet jeg ikke kan gjøre noenting!.... Det er jo ikke mitt valg... Kjenner bare jeg blir så matt! Det er lov å tenke selv!

Anonymkode: f3038...1ca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stakkars unger.. 

Anonymkode: 9e896...598

Skrevet

Sa du det til henne da? Vekk henne gjerne opp fra zombieverdenen sin. Jeg har kun ett barn og da jeg for noen år siden ville ha flere så grep min søster inn og fikk opp øynene mine for hvor dårlig ide det var mtp personlige ting. Alle trenger ikke mange barn. Jeg er nå veldig glad for at søsteren min tok denne praten med meg. 

Anonymkode: dd991...9cc

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sa du det til henne da? Vekk henne gjerne opp fra zombieverdenen sin. Jeg har kun ett barn og da jeg for noen år siden ville ha flere så grep min søster inn og fikk opp øynene mine for hvor dårlig ide det var mtp personlige ting. Alle trenger ikke mange barn. Jeg er nå veldig glad for at søsteren min tok denne praten med meg. 

Anonymkode: dd991...9cc

Hvordan kan jeg si det uten at hun går i forsvar og blir sint og blokkerer meg ute?

Hi 

Anonymkode: f3038...1ca

Skrevet

Det er akkurat derfor vi ikke gåt for nr 3.

Jeg er ufør, men mannen har en god jobb og vi har hus. Men føler ikke vi har økonomi eller energi til et 3 barn. Mer enn nok med de to vi har 😆

Anonymkode: 14ac4...30d

Skrevet
26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er akkurat derfor vi ikke gåt for nr 3.

Jeg er ufør, men mannen har en god jobb og vi har hus. Men føler ikke vi har økonomi eller energi til et 3 barn. Mer enn nok med de to vi har 😆

Anonymkode: 14ac4...30d

Hun har også mer enn nok med de to hun har! Pluss samboeren som ikke gjør så mye for å hjelpe til. 

Hi 

Anonymkode: f3038...1ca

Skrevet

De får det til hvis de virkelig vil! Det er deres valg, og det skal du bare drite i.

Anonymkode: f25ed...e30

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

De får det til hvis de virkelig vil! Det er deres valg, og det skal du bare drite i.

Anonymkode: f25ed...e30

Jeg vet det er deres valg, og jeg er ganske sikker på at de "får det til" men jeg kan ikke bare "drite i" det,  når det går ut over uskyldige små barn!! For hva er det de egentlig "får til"? Skaffe seg en hel haug med barn de ikke har råd til å ha, som hardtarbeidende, skattebetalende folk skal finansiere for dem? Fordi babyer er så søte? Hvorfor skal jeg bare drite i det?

Hi

Anonymkode: f3038...1ca

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

De får det til hvis de virkelig vil! Det er deres valg, og det skal du bare drite i.

Anonymkode: f25ed...e30

Det kan jo ikke du vite. Hvis alle som ville hadde "fått det til" så hadde vi ikke trengt noe barnevern. Da hadde alle vært gode foreldre og alle barn hatt det bra. Det er en utopi.

Anonymkode: bdad1...09b

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

De får det til hvis de virkelig vil!

Du er i overkant naiv

Anonymkode: 9198a...502

Skrevet

Greit nok at du ikke greier å juble for dette, og det er også lov å si noe som kanskje får dem til å overveie på nytt om dette er en god ide. På en fin måte seff.

Men strengt tatt er vel ikke dette din sak. Norge er et fritt land, og folk bestemmer selv hvor mange barn de får. Vi har gode vilkår for barn og foreldre. 

Dessuten er det vel ikke hverken økonomi, helse eller antall soverom det står og faller på når det kommer til å gi barn en god oppvekst. Der er det vel heller de menneskelige egenskapene til mor og far som er viktige. Høres ut som barneflokken har 2 foreldre som er glade i hverandre, det er det ikke alle som har.

Pluss at du som barnas tante er en ressurs.

Skrevet
12 minutter siden, Hjertefru skrev:

Greit nok at du ikke greier å juble for dette, og det er også lov å si noe som kanskje får dem til å overveie på nytt om dette er en god ide. På en fin måte seff.

Men strengt tatt er vel ikke dette din sak. Norge er et fritt land, og folk bestemmer selv hvor mange barn de får. Vi har gode vilkår for barn og foreldre. 

Dessuten er det vel ikke hverken økonomi, helse eller antall soverom det står og faller på når det kommer til å gi barn en god oppvekst. Der er det vel heller de menneskelige egenskapene til mor og far som er viktige. Høres ut som barneflokken har 2 foreldre som er glade i hverandre, det er det ikke alle som har.

Pluss at du som barnas tante er en ressurs.

Som barnas tante ser jeg mye rart som ikke er bra. At foreldrene er glad i hverandre kan diskuteres, de krangler nesten hele tiden, og hun går på tærne for å ikke gjøre han sint og gjør mye for å gjøre han glad. Hun forteller meg ting som at det forventes at hun legger fra seg det hun holder på med for å ordne frokost til han når han måtte finne på å stå opp om dagen, uansett om det er kl 5 eller Kl 13.

Hun stresser mye, kjefter mye på barna, er lettet når det er skole og forbanner helger når barna er "hjemme hele dagen". Når det er så deilig at barna er borte, hvorfor skaffe en til?

Jeg vet jeg ikke har noe med om de får et barn til eller ikke, men synes virkelig ikke det er noen god ide!

Økonomi og helse kan forresten ha ganske mye å si, for er en eller begge av de dårlig er det barna det går ut over! 

Hi

Anonymkode: f3038...1ca

Skrevet
25 minutter siden, Hjertefru skrev:

Greit nok at du ikke greier å juble for dette, og det er også lov å si noe som kanskje får dem til å overveie på nytt om dette er en god ide. På en fin måte seff.

Men strengt tatt er vel ikke dette din sak. Norge er et fritt land, og folk bestemmer selv hvor mange barn de får. Vi har gode vilkår for barn og foreldre. 

Dessuten er det vel ikke hverken økonomi, helse eller antall soverom det står og faller på når det kommer til å gi barn en god oppvekst. Der er det vel heller de menneskelige egenskapene til mor og far som er viktige. Høres ut som barneflokken har 2 foreldre som er glade i hverandre, det er det ikke alle som har.

Pluss at du som barnas tante er en ressurs.

Selvfølgelig har økonomi og helse en stor del å si når det kommer til å gi barna en god oppvekst. Har foreldrene dårlig helse har de ikke alltid det som trengs til å følge opp barna. Og dårlig økonomi kan føre til at barna mangler riktig klær til årstidene. Kanskje de må arve slite og ødelagte klær fra søsken, de har gjerne ikke råd til å sende barn i bursdagsbesøk, ha barns venner på overnatting fordi det fører til mer utgifter i mat, barna kan gjerne ikke delta på fritidsaktiviter sidens dette koster penger. Sykler, akebrett, ski har de gjerne ikke råd til. Så barna kan falle ut og skille seg ut blant de andre barna.

En venninne av meg vokste opp med foreldre som hadde dårlig økonomi, og hun sier hun hadde en forferdelig oppvekst selvom foreldrene ga henne masse kjærlighet. Hun fikk aldri noe nytt, alt var arvet. Hun hadde aldri skikkelige klær til årstiden og hun frøs og var våt hver vinter sa hun. Fikk aldri ha bursdagsbesøk for det hadde de ikke råd til, hadde aldri sykkel, så om sommeren når barna i gaten ofte var ute å sykler satt hun å så på. Hun ble en outsider. Så jo, både helse og økonomi har masse å si!

Anonymkode: 9e896...598

Skrevet

og du har noe med det fordi???

Anonymkode: ea411...2d9

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

og du har noe med det fordi???

Anonymkode: ea411...2d9

Kanskje fordi hun faktisk bryr seg om tantebarna sine? Selv om den tanken tydeligvis er ukjent for deg...

Anonymkode: 3dfcc...0c2

Skrevet
1 time siden, Hjertefru skrev:

Greit nok at du ikke greier å juble for dette, og det er også lov å si noe som kanskje får dem til å overveie på nytt om dette er en god ide. På en fin måte seff.

Men strengt tatt er vel ikke dette din sak. Norge er et fritt land, og folk bestemmer selv hvor mange barn de får. Vi har gode vilkår for barn og foreldre. 

Dessuten er det vel ikke hverken økonomi, helse eller antall soverom det står og faller på når det kommer til å gi barn en god oppvekst. Der er det vel heller de menneskelige egenskapene til mor og far som er viktige. Høres ut som barneflokken har 2 foreldre som er glade i hverandre, det er det ikke alle som har.

Pluss at du som barnas tante er en ressurs.

Økonomi og helse er vel noen av de faktorene som har mest å si, og som er viktig å vurdere i planleggingen av flere barn?

Anonymkode: d6328...01c

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kanskje fordi hun faktisk bryr seg om tantebarna sine? Selv om den tanken tydeligvis er ukjent for deg...

Anonymkode: 3dfcc...0c2

er vel ikke hennes sak uansett ?

Anonymkode: ea411...2d9

Skrevet

Det høres it som om søster og svoger skulle stoppe på to barn. Jeg synes du skal si hva du mener og også at det på mange vis blir mer krevende ettersom barna vokser til. De skal følges opp på alle vis og når mange idag har svært god økonomi vil det være tungt å skille seg ut der  også.

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

er vel ikke hennes sak uansett ?

Anonymkode: ea411...2d9

Jo noen ganger kan familie og venner se ting som de som står med bena plantet midt i noe ikke ser selv.

Skrevet
Akkurat nå, Nyttårs barn skrev:

Jo noen ganger kan familie og venner se ting som de som står med bena plantet midt i noe ikke ser selv.

er ikke enig,men sånn er det :)

Anonymkode: ea411...2d9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...