Anonym bruker Skrevet 9. september 2017 #1 Skrevet 9. september 2017 Jeg er nok mer et midtparti enn venstre, og hvis Venstre ikke hadde støttet dagens regjering med FrP så hadde jeg mest sannsynlig stemt på dem. For meg er det er verdivalg, både i forhold til fremtida med de miljøutfordringene vi har. Men også et verdivalg i forhold til retorikken og politikken som føres mot de svakeste i samfunnet i dag. Jeg mener feks det var helt på sin plass av Støre da han påpekte den kalde og menneskeligfientlige retorikken som dagens regjering skaper. Så nå står jeg mellom MDG og SV. SV fordi jeg ønsker å skape et størst mulig grunnlag til mandater som kan støtte opp om et regjeringsskifte. MDG fordi de er mer mot midten. Men liker ikke helt at de er på vippen. Hadde vært mye tryggere hvis Støre og co ville ha dem i regjering. Hva tenker du? (ingen vits i å argumentere for noen av partiene som støtter dagens regjering. De er uansett uaktuelle) Anonymkode: 0183e...24c
Anonym bruker Skrevet 9. september 2017 #2 Skrevet 9. september 2017 Ut fra det du sier her, ville jeg gått for SV om jeg var deg. 👍 Anonymkode: 95e07...c84
Anonym bruker Skrevet 9. september 2017 #3 Skrevet 9. september 2017 Jeg er opptatt av miljø, men MDG har en politikk som ikke henger sammen. De kutter drastisk i statens og kommunens inntektene (vil kutte oljen og gå ned til 6-timers dag) uten at de sier så mye om hvordan dette skal finansieres. Hvordan skal de opprettholde dagens helse- og skoletilbud med de reduserte inntektene? En stund kan man tære på oljefondet, men hva når det er tomt? Anonymkode: 6dc89...ed1
Anonym bruker Skrevet 9. september 2017 #4 Skrevet 9. september 2017 Jeg ville gått for sv. Ser på mdg omtrent som en løs kanon. Anonymkode: 66890...a82
Anonym bruker Skrevet 9. september 2017 #5 Skrevet 9. september 2017 Mdg tenker ikke helhetlig i mine øyne. Ville tatt av. Anonymkode: f4d22...8a0
Anonym bruker Skrevet 9. september 2017 #7 Skrevet 9. september 2017 SV. MdG har mange kloke tanker om hvordan vi skal bidra til å ta vare på kloden, men de konkrete forslagene som serveres er totalt ugjennomførbare og i mange tilfelle også idiotiske. Anonymkode: 76692...939
Anonym bruker Skrevet 9. september 2017 #8 Skrevet 9. september 2017 Sv. Partier som kun har én sak på programmet er for lite helhetlige og kan fyre av i alle retninger. Anonymkode: 0cecb...729
Anonym bruker Skrevet 9. september 2017 #9 Skrevet 9. september 2017 Dere som er i mot mdg, har dere vært inne og lest partiprogrammet? For hvorfor er deres politikk så "far out there," mens andre partier ikke er det? Les denne https://www.aftenposten.no/meninger/leder/i/mJVjE/Aftenposten-mener-God_-gronn-grnderpolitikk Og til hi, jeg mener at du bør stemme mdg. Anonymkode: 6430e...19a
Anonym bruker Skrevet 9. september 2017 #10 Skrevet 9. september 2017 Jeg kunne aldri stemt noe av disse partiene, da jeg stemmer blått. Men MDG er et skummelt parti. De snakker før de tenker og mye av det de kommer med er umulig å gjennomføre, med mindre de tømmer hele oljefondet vårt... Sååå trudde aldri jeg skulle si dette, men stem SV. Anonymkode: 2a986...48d
Anonym bruker Skrevet 9. september 2017 #11 Skrevet 9. september 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jeg kunne aldri stemt noe av disse partiene, da jeg stemmer blått. Men MDG er et skummelt parti. De snakker før de tenker og mye av det de kommer med er umulig å gjennomføre, med mindre de tømmer hele oljefondet vårt... Sååå trudde aldri jeg skulle si dette, men stem SV. Anonymkode: 2a986...48d Jeg lurer bare på hvorfor du sier dette? Mdg er innovative, fremtidsrettet og kreative. Akkurat det vi trenger for fremtiden. Anonymkode: 6430e...19a
Anonym bruker Skrevet 9. september 2017 #12 Skrevet 9. september 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Jeg lurer bare på hvorfor du sier dette? Mdg er innovative, fremtidsrettet og kreative. Akkurat det vi trenger for fremtiden. Anonymkode: 6430e...19a Seriøs?? Jeg har sett flere debatter med disse luringene og de klarer faktisk ikke å svare på hvordan Norge skal tjene penger om de skal avvikle alt som forurenser. Svaret er som regel MDG har ikke svaret på alt. Dessuten så kjører lederen selv en SUV og Lan selv gidder ikke å ta Flytoget, men må ta taxi. Å ikke minst det kaoset de har skapt i Oslo, nei takk!!!! Anonymkode: 2a986...48d
Anonym bruker Skrevet 9. september 2017 #13 Skrevet 9. september 2017 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Seriøs?? Jeg har sett flere debatter med disse luringene og de klarer faktisk ikke å svare på hvordan Norge skal tjene penger om de skal avvikle alt som forurenser. Svaret er som regel MDG har ikke svaret på alt. Dessuten så kjører lederen selv en SUV og Lan selv gidder ikke å ta Flytoget, men må ta taxi. Å ikke minst det kaoset de har skapt i Oslo, nei takk!!!! Anonymkode: 2a986...48d Nei, tenk så dumt at noen prøver å gjøre en innsats for at vi alle skal få det bedre. Frisk luft, mindre støy - det sier seg jo selv at det er noe dritt. La oss heller fortsette å forurense og spy ut CO2, fordi vi ikke gidder å endre vanene våre. Smart...? Anonymkode: 6430e...19a
Anonym bruker Skrevet 9. september 2017 #15 Skrevet 9. september 2017 MdG, har lyst til å gi dem en sjanse og se hvordan det utvikler seg. Anonymkode: c2146...b02
Anonym bruker Skrevet 11. september 2017 #16 Skrevet 11. september 2017 MDG er med å styrer i Oslo og det er et kaos uten like. Deres politikk er ikke gjennomtenkt i det hele tatt. De bare er ute etter symbolpolitikk og har ikke sjekket om det faktisk er bra for miljøet det de gjennomfører. Jeg tror deres politikk i Oslo fører til at folk blir drit lei miljøpolitikk og forverrer miljøsaken. Jeg er utdannet innen miljøteknologi og ville aldri i verden stemt MDG. Sats på SV du. Anonymkode: dab7e...3ba
Anonym bruker Skrevet 11. september 2017 #17 Skrevet 11. september 2017 Jeg synes det er svært vanskelig å finne ut hva mdg mener om alle andre viktige saker enn miljø. Det eneste jeg hører er at de hevder de er blokkuavhengige. Dette er jo ok i miljøsaker, men verre når det kommer til helse og skole og eldreomsorg og generelt velferdsstaten. Etter å ha lest partiprogrammet, og absolutt alle andre dokumenter på deres hjemmeside til mdg ved forrige valg, så kommer de aldri til å få min stemme. Det skremte meg rett og slett. Absolutt alt om skole og helse var komplett svada. Kan være det er endret nå. Men de fikk en mann på tinget basert på grønnere skole og sykehus... grønnere. Det er jo bare tull. Jeg er forresten på venstresida selv, men selv frps partiprogram henger jo i hvertfall sammen... Anonymkode: a49aa...fd3
Anonym bruker Skrevet 11. september 2017 #18 Skrevet 11. september 2017 På 09/09/2017 den 13.42, Anonym bruker skrev: Nei, tenk så dumt at noen prøver å gjøre en innsats for at vi alle skal få det bedre. Frisk luft, mindre støy - det sier seg jo selv at det er noe dritt. La oss heller fortsette å forurense og spy ut CO2, fordi vi ikke gidder å endre vanene våre. Smart...? Anonymkode: 6430e...19a Da må de som predikerer at vi skal kjøre mindre bil og bruke tog så langt det er mulig leve etter de samme reglene selv. De lever f.eks ikke det livet de sier vi skal leve med tanke på hvordan de transporterer seg fra A til B. De har ingen formening om hvordan man skal dekke inntektstap i forhold til å kutte ut oljen i Norge, de ønsker en 6 timers dag som gjør at folk tjener mindre og dertil får staten enda mindre skatteinntekter. De har ingen forståelse av at det finnes mennesker som er avhengig av bil fordi det ikke finnes alternative kollektivtransport. Og listen over saker de ikke har tenkt veldig godt igjennom er lang som et vondt år. I partilederdebatter har de ikke klart å besvare et spørmål angående hvor de mener inntektene til staten skal komme inn, MDG har rett og slett ingen evne til å skape trygghet for at deres tiltak ikke skal rasere hele velferdsamfunnet som så mange er avhengig av. Anonymkode: 04b4d...ffe
Anonym bruker Skrevet 11. september 2017 #20 Skrevet 11. september 2017 På 09.09.2017 den 13.00, Anonym bruker skrev: Dere som er i mot mdg, har dere vært inne og lest partiprogrammet? For hvorfor er deres politikk så "far out there," mens andre partier ikke er det? Les denne https://www.aftenposten.no/meninger/leder/i/mJVjE/Aftenposten-mener-God_-gronn-grnderpolitikk Og til hi, jeg mener at du bør stemme mdg. Anonymkode: 6430e...19a Fordi jeg bor i distrikt med ikke-eksisterende kollektivtransport. Hvis avgiftene på dieselbiler blir enda høyere, det kommer flere restriksjoner på bilbruk, vil det være umulig å bo i distriktene. Og det gjelder ikke bare vanlig transport av mennesker, men også varetransport - det vokser ikke så mye her oppi nord, så vi er avhengig av å få mange av matvarene fraktet fra andre steder i landet. Stiger utgiftene til drivstoff, bom osv - stiger matprisene for oss i nord. Barn får ikke deltatt på noen konkurranser, samlinger og egentlig heller ikke treninger hvis de ikke kan kjøres overalt. Jeg ønsker heller ikke å jobbe 6-timers dag - vi jobber allerede lite her i landet, sammenlignet med andre europeiske land. Anonymkode: 62cc6...dce
Anonym bruker Skrevet 11. september 2017 #21 Skrevet 11. september 2017 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Da må de som predikerer at vi skal kjøre mindre bil og bruke tog så langt det er mulig leve etter de samme reglene selv. De lever f.eks ikke det livet de sier vi skal leve med tanke på hvordan de transporterer seg fra A til B. De har ingen formening om hvordan man skal dekke inntektstap i forhold til å kutte ut oljen i Norge, de ønsker en 6 timers dag som gjør at folk tjener mindre og dertil får staten enda mindre skatteinntekter. De har ingen forståelse av at det finnes mennesker som er avhengig av bil fordi det ikke finnes alternative kollektivtransport. Og listen over saker de ikke har tenkt veldig godt igjennom er lang som et vondt år. I partilederdebatter har de ikke klart å besvare et spørmål angående hvor de mener inntektene til staten skal komme inn, MDG har rett og slett ingen evne til å skape trygghet for at deres tiltak ikke skal rasere hele velferdsamfunnet som så mange er avhengig av. Anonymkode: 04b4d...ffe Ja, det var noe med "practise what you preach"... Anonymkode: 62cc6...dce
Anonym bruker Skrevet 11. september 2017 #22 Skrevet 11. september 2017 Jeg har lyst til å like mdg. Er enige i det meste av intensjonene deres, men så lenge de ikke kan vise hvem de vil samarbeide med blir det håpløst. Det er prisverdig at de vil bruke vippeposisjonen sin til å tvinge frem miljøvern, men selv om miljø kanskje er det viktigste området nå er det også andre saker som må tas tak i. For meg som stemmer på venstresiden er det uaktuelt å gi en stemme til lavere skatter og mindre sosialt ansvar og trygghet, akkurat som det vil være uaktuelt for en på høyresiden å stemme for mer skatt og mer offentlig ansvar. Anonymkode: 66890...a82
Anonym bruker Skrevet 11. september 2017 #23 Skrevet 11. september 2017 Ville ikke gått for noen av delene. Stem heller blankt! Anonymkode: 7c6b9...cea
oslofrk Skrevet 11. september 2017 #24 Skrevet 11. september 2017 Mdg! Som det fremgår her er det en med tung erfaring fra oljebransjen og som leder senter for grønn vekst på BI som vil vikariere for Une: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/miljoepartiet-de-groenne/mdg-une-er-gravid/a/24083131/ Heia fremtiden!
Anonym bruker Skrevet 11. september 2017 #25 Skrevet 11. september 2017 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ville ikke gått for noen av delene. Stem heller blankt! Anonymkode: 7c6b9...cea Det er ikke et alternativ i min verden, jeg tar valg og ønsker å påvirke. HI Anonymkode: 0183e...24c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå