Anonym bruker Skrevet 9. september 2017 #1 Skrevet 9. september 2017 Stefar til en 10 år gammel gutt i 3 år, gutten mistet sin biologiske far for 6 år siden. Mannen vil ikke være med å forsørge gutten pga økonomi, men å kjøpe en motorsykkel på impuls til flere hundretusen er greit. Mor har deltidsjobb pga nedskjæringer i bedriften hun jobber i. Er dere enig med stefar? Siden han ikke har forsørgeransvar? Anonymkode: df622...b61
Joggesko Skrevet 9. september 2017 #2 Skrevet 9. september 2017 Det er jo umulig å være enig med ham når du skriver det på den måten. Det høres uansett ut som et dårlig forhold.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2017 #3 Skrevet 9. september 2017 Ja jeg ser formuleringen er preget irritasjon..;-) Anonymkode: df622...b61
KellyTaylor Skrevet 9. september 2017 #4 Skrevet 9. september 2017 Hadde lett blitt en ex han der. Hvorfor gidder du kaste bort livet ditt, grunnet en p*** som kun tenker på seg selv?
n74 Skrevet 9. september 2017 #5 Skrevet 9. september 2017 Forsørgeransvar eller ei. Regner med dere har felles husholdning utover sønnen din. Og da er det jo litt korttenkt å bruke 100 000 kroner på en motorsykkel når du ikke får jobber fullt 😳
Anonym bruker Skrevet 9. september 2017 #6 Skrevet 9. september 2017 Jeg hadde ikke orket å være en del av en familie som ikke alle dro i samme retning. Anonymkode: 1023f...141
Anonym bruker Skrevet 9. september 2017 #7 Skrevet 9. september 2017 Så du har knapt råd til mat og nødvendig utstyr til gutten, mens han flotter seg med motorsykkel til flere hundre tusen? Tror følelsene mine hadde dødd rimelig fort ja.. Anonymkode: 44a98...d1b
Anonym bruker Skrevet 9. september 2017 #8 Skrevet 9. september 2017 Impulskjøp på flere hundre tusen må avklares hvis man bor i samme husholdning og har felles økonomi. Egoister er generelt usexy. Anonymkode: dc543...a1a
Anonym bruker Skrevet 9. september 2017 #9 Skrevet 9. september 2017 Ja.. jeg er så skuffa!! Jeg tenkte ikke så mye over det (blind) med en gang før ei veninne reagerte kraftig. Jeg er fornærmet og såra og han kan no ikke bry seg særlig om barnet mitt da? Anonymkode: df622...b61
Anonym bruker Skrevet 9. september 2017 #10 Skrevet 9. september 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja.. jeg er så skuffa!! Jeg tenkte ikke så mye over det (blind) med en gang før ei veninne reagerte kraftig. Jeg er fornærmet og såra og han kan no ikke bry seg særlig om barnet mitt da? Anonymkode: df622...b61 ...det er ikke bare barnet ditt han ikke bryr seg noe særlig om da, men deg også. Kan ikke være egoist i et forhold, uansett. Hadde mannen min på noe som helst tidspunkt i forholdet (bortsett fra helt i starten når vi ikke bodde sammen) gjort et sånt kjøp uten å avklare med meg så hadde det vært kroken på døra rimelig kjapt. Er man i et forhold så er man et team. Anonymkode: 9db65...63e
Anonym bruker Skrevet 9. september 2017 #11 Skrevet 9. september 2017 Jeg mener at man i en familie skal bry seg om alle, være seg dine mine eller hvem det er sine barn, så lenge man bor under samme tak. En mann som ikke kan ta til seg ungene mine og være glad i dem, er ingen mann som får lov til å være i mitt eller barna mine sine liv. Punktum. Et minimum er at man har felles husholdningsøkonomi.. Om mannen ikke vil være "far" så er det jo ikke hans barn, men når han velger å blir sammen med en mor med barn, tok han valget om å til dels være involvert i barnets liv. Mor og barn er en pakke, man kan ikke velge en av delene. Anonymkode: b1b81...1c4
Anonym bruker Skrevet 9. september 2017 #12 Skrevet 9. september 2017 Da han valgte å bli sammen med ei som hadde barn fra før så gikk han også med på et familieliv som inkluderer hennes barn. Han har ikke noe formelt forsørgeransvar, men å bruke hundretusenvis på seg selv når du må snu på hver krone flere ganger for å greie deg, det viser at dette er en mann som er egoistisk og egentlig ikke bryr seg særlig om hverken deg eller barnet ditt. Det bør du spare både deg selv og ikke minst barnet ditt fra! Anonymkode: 57e88...e60
Twintipp Skrevet 9. september 2017 #13 Skrevet 9. september 2017 (endret) Hadde aldri hatt en slik idiot i verken mitt eller mitt barns liv. Her har 11 åringen en ressurssterk og tilstedeværende far... likevel behandler bonusfar ham som om det var hans egen. Det er bonusfar som kjøper det meste til sønnen vår, faktisk! Hvilke signaler sender kronidioten ut?! Om det er deg, løp! Endret 9. september 2017 av Twintipp
Anonym bruker Skrevet 9. september 2017 #14 Skrevet 9. september 2017 Ja det er meg.. og jeg har ikke tenkt på det fordi det har vært så mye de siste året. Dødsfall, sykdom etc. Men som sagt så var det en veninne som gjorde meg obs på det... jeg må jo bare gå? Anonymkode: df622...b61
Anonym bruker Skrevet 9. september 2017 #15 Skrevet 9. september 2017 Hvordan er det han ikke er med å forsørger da? Er det i form av å ikke bistå mat, hus og andre hverdagslige utgifter? At du må stå for en større andel av faste utgifter? Gjelder det ferie, ut å spise, kino og andre aktiviteter dere deltar på? At du må selv betale for barnet ditt? Eller gjelder det ved innkjøp av utstyr som ski, sykkel og andre kostbare ting? Er enig i at de to første er noe som man deler på i en familie. Men, jeg tror nok ikke jeg hadde gått å kjøpt sykkel og slalomutstyr til stebarnet mitt. Anonymkode: 19001...147
Anonym bruker Skrevet 9. september 2017 #16 Skrevet 9. september 2017 Det handler ikke om dyrt utstyr etc. Men rent generelt. Anonymkode: df622...b61
sug lut Skrevet 9. september 2017 #17 Skrevet 9. september 2017 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg hadde ikke orket å være en del av en familie som ikke alle dro i samme retning. Anonymkode: 1023f...141 Dette.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2017 #18 Skrevet 9. september 2017 Da ville jeg gått, helt ærlig. Hadde far vært i live ville jeg minimum valgt å være særboere, men når ting er som de er hadde jeg ikke orket å forholde meg til mannen. Jeg vil i utgangspunktet ikke ha noen ny mann inn i mine barns liv (har allerede en eks. som er stefar til mitt særkullsbarn), så særboer er det eneste som ville vært aktuelt her, men i din situasjon er jo din samboer den eneste farsfiguren som er igjen, og vil han ikke ha den rollen, også ved å bidra økonomisk, må han nesten gå. Hvilket forhold har han ellers til ditt barn? Er de ellers svært nære ville det jo vært brutalt for ham å miste enda en han er glad i. Anonymkode: 8bf59...98b
Anonym bruker Skrevet 9. september 2017 #19 Skrevet 9. september 2017 De er ikke veldig nære. Glad i hverandre , men ikke ett veldig varmt forhold . Ja jeg må faktisk vurdere å gå for barnet mitt sin del. Vi har jo ett felles barn også som er bitteliten... Anonymkode: df622...b61
Anonym bruker Skrevet 9. september 2017 #20 Skrevet 9. september 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: De er ikke veldig nære. Glad i hverandre , men ikke ett veldig varmt forhold . Ja jeg må faktisk vurdere å gå for barnet mitt sin del. Vi har jo ett felles barn også som er bitteliten... Anonymkode: df622...b61 Siden dere har et felles barn ville jeg ikke automatisk gått, men ville definitivt heller ikke fortsatt å godta situasjonen. Mannen din er egoistisk og det må du ikke tillate han å være. Still krav og ikke bare godta. Noen menn er slik at de bare kjører i vei sitt løp hvis de ikke blir stilt krav til. Ikke spesielt sympatisk, men muligens mulig å endre på dersom du krever endring. Anonymkode: 74b7c...a3f
Anonym bruker Skrevet 9. september 2017 #21 Skrevet 9. september 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Det handler ikke om dyrt utstyr etc. Men rent generelt. Anonymkode: df622...b61 På hvilken måte da? Jeg må innrømme jeg ikke helt skjønner hvor han ikke bidrar. Må du betale en større andel av fellesaktiviteter, ferier og faste utgifter? Anonymkode: 19001...147
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå