Gå til innhold

Har vennegruppe/familie gruppe (skolebarn)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fungert hos dere?

Anonymkode: c25bf...9a5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, kanskje som en del av det å bli kjent i første klasse. Vi etablerer bånd til både små og store helt fint på egen hånd, men gruppene er kanskje greie å ha for dem som ikke er så "flinke" som oss på det med å skape nettverk.

Anonymkode: 0a804...d44

Skrevet

Ja. De drev med det i klassen til eldste. Klassemiljøet var i ferd med å bli skikkelig dårlig, men de fikk det på rett kjøl igjen. Nå vet jo ikke jeg helt sikkert at det var vennegruppene som fikset det, eller om det var vennegruppene i tillegg til tiltakene de satte inn på skolen, eller om tiltakene på skolen hadde vært nok. Men det ordnet seg.

Skrevet
10 minutter siden, Superdolly skrev:

Ja. De drev med det i klassen til eldste. Klassemiljøet var i ferd med å bli skikkelig dårlig, men de fikk det på rett kjøl igjen. Nå vet jo ikke jeg helt sikkert at det var vennegruppene som fikset det, eller om det var vennegruppene i tillegg til tiltakene de satte inn på skolen, eller om tiltakene på skolen hadde vært nok. Men det ordnet seg.

Hvilke andre tiltak ble satt inn? Klassemiljøet i 4.klassen til min datter trenger hjelp. 

Anonymkode: 2f1cf...555

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hvilke andre tiltak ble satt inn? Klassemiljøet i 4.klassen til min datter trenger hjelp. 

Anonymkode: 2f1cf...555

Det vet jeg ikke helt, dessverre. Jeg husker at de snakket om det på et foreldremøte der de blant annet tok opp dette med vennegrupper og bursdager og at de skulle jobbe med klassemiljøet på skolen. Det er noen år siden, og jeg husker best det jeg selv deltok i.  Vi fikk nok vite det, men jeg har altså glemt det. 

Skrevet

Har heldigvis ikke hatt det. Tvangssosialisering er jeg ingen stor fan av. Ungene har godt nettverk og nok av venner i både nabolaget, i idretten og på skolen (både gamle venner fra barnehagen og nye venner)

Anonymkode: a4c24...a6f

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har heldigvis ikke hatt det. Tvangssosialisering er jeg ingen stor fan av. Ungene har godt nettverk og nok av venner i både nabolaget, i idretten og på skolen (både gamle venner fra barnehagen og nye venner)

Anonymkode: a4c24...a6f

Så bra at ditt barn har det godt. Men det er ikke alle som like lett finner sin plass. Å kalle det tvangssosialisering synes jeg er å ta litt sterkt i. Å hjelpe barna å kunne være sammen på tvers av kjønn og bosted når de er små tror jeg vil hjelpe de godt på vei senere. 

Anonymkode: 8e219...866

Skrevet

Til oss så skapte det bare ett større skille i mellom de som gjerne ville vise frem sine store flotte og nye hus og de som kanskje leide eller bodde trangt trakk seg unna.så her fikk det helt motsatt effekt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...