Gå til innhold

Stem for fremtida

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette valget er så viktig. Hva slags samfunn og jordklode vil du la barna dine arve? 

Vi må tenke på hva som  smart - ikke bare nå, men for de generasjonene som skal leve her etter oss. 

Klimaendringene vil gjøre flere steder på jorda ubeboelige: For varm, ikke mulig å dyrke mat, flere steder vil varmen være så høy at mennesker ikke kan overleve her (https://www.nrk.no/urix/studie_-sor-asia-kan-bli-delvis-ulevelig-innen-2100-1.13627179) . Tenkt når folkene her må bli klimaflyktninger. Tenk på velferdsstaten vi lever i - denne vil ikke kunne opprettholdes om vi ikke handler nå - ved dette valget. Vi trenger handling, ikke tomme ord!

Kun ett part har garantert at de ikke vil gå med på leting etter nye oljefelt

Kun ett parti leverte et forslag til statsbudsjett som var i nærheten av å nå Parisavtalens mål om maks 1,5 graders temperaturøkning

Kun ett parti har garantert at de IKKE vil støtte Frp i regjering:

MDG

I tillegg: Venstre leverer ikke når det gjelder klima og miljø. Det har vi sett de siste fire årene, (OG de ønsker ikke flere lærere i skolen, kun etterutdanning av lærere og lengre lærerutdannelse.) 

SV gjorde ikke noe for miljø og klima da de satt i regjering for bare fire år siden.(OG de ønsker å ha obligatorisk lengre skoledag - noe som vil være veldig dyrt. Pengene til dette må heller brukes på timene barna i dag er på skolen, flere steder i kjempestore klasser.) 

Ap, H, Frp er grå oljepartier som vil bruke gamle løsninger selv om alt tyder på at å lete etter og lage nye oljefelt ikke vil være lønnsomt i fremtiden. ( I tillegg er Norge 7. største eksportør av CO2 utslipp!) https://www.tu.no/artikler/krever-full-stopp-i-barentshavet-sorost-etter-excel-blemme-kan-ende-opp-i-kontrollkomiteen/405493

Stemt for barna dine, for havet, for naturen, for fremtida - stem grønt... 

Anonymkode: 8b998...b49

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De folka er gærne. Funket sikkert om du er singel og barnløs bor mitt i en by. Men for oss som bor på bygda, ikke har gode buss forbindelser ( trikk og tog har vi ikke her). Og som trenger bil til å komme oss på jobb, levere i barnehagen, handle og få barns på fritidsaktiviteter så kan jeg love deg at MDG IKKE funker. 

Anonymkode: 1f782...769

Skrevet

MDG er ikke for meg! Jeg skal stemme rødt.

Anonymkode: 49db1...dc9

Skrevet

Helt enig. Stem for fremtida.  Eg tenker da at svaret er frp

Anonymkode: ab13d...7cf

Skrevet

MDG er et av de få partiene som vil hjelpe folk "på bygda" å bli mer miljøvennlige. De vil innføre en bygdepakke som innebærer støtte til å lease el-bil samt flere ladepunkter på bygdene. De ønsker også å øke kollektivtilbudet så det skal være mulig å velge kollektivt. Vi ønsker også å styrke produksjonen av norsk mat og reversere sentraliseringspolitikken til regjeringa som sitter nå (den som har gitt skattelette til de rikeste, ikke til "folk flest", og der Frp har redusert antall sykehjemsplasser og på ingen måte gjort noe for å bedre forholdene for de eldre som de så ofte skryter av at de vil...) 

Skrevet

Frp er partiet som har økt skattene for folk flest. 

Ja, veldig fristende å stemme på dem... 

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Frp er partiet som har økt skattene for folk flest. 

Ja, veldig fristende å stemme på dem... 

Alt handler ikke om skatt. Må bare legge til at FrP aldri hadde stått på min stemmeseddel.

Skrevet

MDG skal kutte ut alle oljeinntekter og folk skal ha 6-timers dager der skatten dermed reduseres kraftig samt at kjøpekraften blir dårligere. Hvordan skal de finansiere helsevesenet, utdanning osv. når oljefondet har tatt slutt? 

Anonymkode: 9fec4...33e

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Helt enig. Stem for fremtida.  Eg tenker da at svaret er frp

Anonymkode: ab13d...7cf

Hva skal vi leve av i denne fremtiden, når oljen tar slutt og FrP har solg fisken, skogen og vannkraften vår?

Anonymkode: 11087...740

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dette valget er så viktig. Hva slags samfunn og jordklode vil du la barna dine arve? 

Vi må tenke på hva som  smart - ikke bare nå, men for de generasjonene som skal leve her etter oss. 

Klimaendringene vil gjøre flere steder på jorda ubeboelige: For varm, ikke mulig å dyrke mat, flere steder vil varmen være så høy at mennesker ikke kan overleve her (https://www.nrk.no/urix/studie_-sor-asia-kan-bli-delvis-ulevelig-innen-2100-1.13627179) . Tenkt når folkene her må bli klimaflyktninger. Tenk på velferdsstaten vi lever i - denne vil ikke kunne opprettholdes om vi ikke handler nå - ved dette valget. Vi trenger handling, ikke tomme ord!

Kun ett part har garantert at de ikke vil gå med på leting etter nye oljefelt

Kun ett parti leverte et forslag til statsbudsjett som var i nærheten av å nå Parisavtalens mål om maks 1,5 graders temperaturøkning

Kun ett parti har garantert at de IKKE vil støtte Frp i regjering:

MDG

I tillegg: Venstre leverer ikke når det gjelder klima og miljø. Det har vi sett de siste fire årene, (OG de ønsker ikke flere lærere i skolen, kun etterutdanning av lærere og lengre lærerutdannelse.) 

SV gjorde ikke noe for miljø og klima da de satt i regjering for bare fire år siden.(OG de ønsker å ha obligatorisk lengre skoledag - noe som vil være veldig dyrt. Pengene til dette må heller brukes på timene barna i dag er på skolen, flere steder i kjempestore klasser.) 

Ap, H, Frp er grå oljepartier som vil bruke gamle løsninger selv om alt tyder på at å lete etter og lage nye oljefelt ikke vil være lønnsomt i fremtiden. ( I tillegg er Norge 7. største eksportør av CO2 utslipp!) https://www.tu.no/artikler/krever-full-stopp-i-barentshavet-sorost-etter-excel-blemme-kan-ende-opp-i-kontrollkomiteen/405493

Stemt for barna dine, for havet, for naturen, for fremtida - stem grønt... 

MDG vil gjøre det umulig for oss som lever i distriktene uten kollektivtilbud. Fint med fremtiden, men jeg ønsker å leve også i nåtiden uten å gå konk. 

Anonymkode: 02b08...4c3

Skrevet

MDG er jo i mot det aller, aller meste som Norge faktisk tjener penger på og som har gjort oss til det velferd samfunnet som vi er i dag.  Når de ble spurt i en debatt om hvordan de så for seg å tjene inn penger når de er i mot alt, så var svaret at MDG faktisk ikke hadde svaret på alt.

Det sier meg at dette er et tulleparti som snakker før de tenker. 

Å ikke minst så har lederen selv en gammel SUV som bruker MYE drifstoff, når han ble konfrontert med det så svarte han så fint at det måtte han ha for og komme seg opp på hytta si 😤 så det er ok for han, men kritiserer alle andre. 

Jeg håper for Norges del at dette partiet havner langt unna sperregrensen.

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

MDG er jo i mot det aller, aller meste som Norge faktisk tjener penger på og som har gjort oss til det velferd samfunnet som vi er i dag.  Når de ble spurt i en debatt om hvordan de så for seg å tjene inn penger når de er i mot alt, så var svaret at MDG faktisk ikke hadde svaret på alt.

Det sier meg at dette er et tulleparti som snakker før de tenker. 

Å ikke minst så har lederen selv en gammel SUV som bruker MYE drifstoff, når han ble konfrontert med det så svarte han så fint at det måtte han ha for og komme seg opp på hytta si 😤 så det er ok for han, men kritiserer alle andre. 

Jeg håper for Norges del at dette partiet havner langt unna sperregrensen.

La meg gjette: du stemmer FrP...? Bare spør, jeg.

Anonymkode: a79a1...03b

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

La meg gjette: du stemmer FrP...? Bare spør, jeg.

Anonymkode: a79a1...03b

Nei, faktisk ikke 😁 Trenger ikke stemme FrP for å mene alt MDG er et unyttig tulleparti 😊 ikke en gang Støre vil samarbeide med dem.

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, faktisk ikke 😁 Trenger ikke stemme FrP for å mene alt MDG er et unyttig tulleparti 😊 ikke en gang Støre vil samarbeide med dem.

Jeg stemmer rødt og mener også at mdg er et tulleparti.

Skrevet

bestemt meg for og ikke stemme i år, fordi de holder ALDRI hva de lover uansett og dessuten er jeg fornøyd med Erna, selvom jeg tror Jonas vinner nå

Anonymkode: 742ae...0f9

Skrevet

MDG er eneste partiet som har en skikkelig plan - som vil gi mine og dine barn ei god fremtid - og som nettopp vil skape arbeidsplasser som varer. Aftenposten (som ikke akkurat er en "grønn" avis nevner partiets gode næringspolitikk. 

Sv, Sp og Ap brydde seg minimalt om å gjøre noe med klima og miljøutfordringene da de satt i regjering. Det samme med V, Krf, H og Frp. Rødts store sak denne valgkampen høres fin ut den: Ingen skal være rike. Alle skal være like. Det er en kommunistisk tankemåte som aldri har fungert i noe samfunn. (Lang debatt nettopp det.) 

Den viktigste saken er å gjøre noe med klimaendringene. ( Eller vil du leve i fornektelse over at vårt forbruk, vår oljeproduksjon, er med på å koke kloden så det ikke vil være mulig å bo flere steder som det i dag bor millioner av mennesker? ) 

De som tenker på skatt: MDG har en svært god skattepolitikk:  http://www.dagsavisen.no/nyemeninger/mdg-skattepolitikk-for-folk-flest-1.1006119

MDGs småbarnspolitikk og skolepolitikk er den beste av alle partier.

MDG vil også sørge for en større norsk matproduksjon som også er bærekraftig: både jordbruk og havbruk. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...