mamma til adhd gutt<3 Skrevet 8. september 2017 #1 Skrevet 8. september 2017 Til sommeren skal vi ha 2 ferier, en med ungene og en bare oss 2 . 2 uker på hver ferie, og har funnet en destinasjon vi elsker og ett herlig spa-hotell vi gjerne vil tilbake til. Destinasjonen er også veldig barnevennlig og flott. Nå lurer vi rett og slett på om vi skal ta 2 turer til samme sted. Helt galskap ?
Anonym bruker Skrevet 8. september 2017 #2 Skrevet 8. september 2017 Helt kreisi bananas altså! Anonymkode: 7052b...210
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 8. september 2017 #3 Skrevet 8. september 2017 Vi dro samme sted 2 ganger i sommer. Først til Pattaya i Thailand, så til Kambodsja , så tilbake til Pattaya. Kjør på 😀👍🏻
Yellow Brick Road Skrevet 8. september 2017 #4 Skrevet 8. september 2017 Det kan vel bare dere svare på selv? Jeg ville sannsynligvis ikke ha gjort, men jeg hadde ikke dratt på ferie uten ungene heller, uten at jeg synes at det er galt at andre gjør det. Alle, i alle fall mange, er forskjellige og det er bare en selv som vet hva som passer for seg.
Anonym bruker Skrevet 8. september 2017 #5 Skrevet 8. september 2017 Ser ikke noe problem med det, men selv hadde jeg ikke hatt tolmodighet å vært på samme sted to gang en sommer. Jeg er nok litt rastløs. Anonymkode: 32c39...5be
Anonym bruker Skrevet 8. september 2017 #6 Skrevet 8. september 2017 Det høres veldig kjedelig ut. Og lite økonomisk hvis det er charter. Men hvis det er det dere vil, så gjør dere det. Anonymkode: 0a289...3d3
Anonym bruker Skrevet 8. september 2017 #7 Skrevet 8. september 2017 Jeg hadde nok heller prøvd å finne et nytt sted for en romantisk tur. Høres kjedelig ut å reise samme sted to ganger på samme sommerferie. Anonymkode: f94c9...3cd
Anonym bruker Skrevet 8. september 2017 #8 Skrevet 8. september 2017 Hadde aldri brukt to uker ferie uten å være med barna. Anonymkode: 8b430...338
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 9. september 2017 Forfatter #9 Skrevet 9. september 2017 Stedet er helt nydelig som sted for familieferien og som ett sted for ett par. De 2 ukene for bare oss er i grunn for å nyte verdens herligste hotell og maten der og hverandre . Vi reiser bare oss 2 den ene ferien fordi da er barna hos sin far . Vi deler sommeren i 2, 4 uker hos meg og 4 uker hos far. Hi
Anonym bruker Skrevet 9. september 2017 #10 Skrevet 9. september 2017 59 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Stedet er helt nydelig som sted for familieferien og som ett sted for ett par. De 2 ukene for bare oss er i grunn for å nyte verdens herligste hotell og maten der og hverandre . Vi reiser bare oss 2 den ene ferien fordi da er barna hos sin far . Vi deler sommeren i 2, 4 uker hos meg og 4 uker hos far. Hi Du må jo bruke 2 uker av ferien din på å reise uten unger. Hvor mange uker ferie har du på sommeren 6 uker og 1 uke til sydenferie i høst? jeg synes det er rart å prioritere 2hele uker uten barn. Helt greit å reise på en langweekend, men ferien min brukes til å kose oss sammen som en familie i både sommer, jul og andre skoleferier. (Så langt ukene rekker). Anonymkode: 8b430...338
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 9. september 2017 Forfatter #11 Skrevet 9. september 2017 24 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du må jo bruke 2 uker av ferien din på å reise uten unger. Hvor mange uker ferie har du på sommeren 6 uker og 1 uke til sydenferie i høst? jeg synes det er rart å prioritere 2hele uker uten barn. Helt greit å reise på en langweekend, men ferien min brukes til å kose oss sammen som en familie i både sommer, jul og andre skoleferier. (Så langt ukene rekker). Anonymkode: 8b430...338 Jeg har ferieuker som alle andre😊 For oss er det i tillegg til å prioritere tid og ferie hele familien viktig å prioritere ferie for oss som par. I en travel og hektisk hverdag lader vi opp på slike turer. Viktig for oss å pleie kjærligheten . Vi reiser mye og det er en høy prioritet . Siden barnas ferie (jul,vinter,påske, sommer og høst) deles likt mellom meg og far får både jeg og barna reist mye . Hi
Anonym bruker Skrevet 9. september 2017 #12 Skrevet 9. september 2017 Med så mange steder i verden å reise er det særdeles lite spennende og oppfinnsomt å reise samme stedet to ganger på en sommer 🙄 Hadde heller ikke dratt to uker uten barna. Heller fire uker på reise sammen da. Anonymkode: fccd6...027
Anonym bruker Skrevet 9. september 2017 #13 Skrevet 9. september 2017 Jeg hadde glatt gjort det, om du vil dit, så hvorfor ikke. Om ikke kanskje reise en annen barnevennlig plass med barna. Drit i alle kommentarene og hvordan du prioriterer. Du fremstår som en veldig god mor som bryr seg mye om barna her inne. Alle må få prioritere som familien trenger. Regner med de har det supert hos pappa imens.... Anonymkode: 17b45...778
Anonym bruker Skrevet 9. september 2017 #14 Skrevet 9. september 2017 Dra nøyaktig hvor du vil. Jeg har vært flere ganger på samme sted i Tyrkia, en sommer. Siden min søster jobbet der. Så har vi vært i Spania så mange ganger, da besteforeldrene til barna bor der. Så elsker vi Disneyland, og reiser ofte til den i Paris. Men vi har og reist på interrail, og reist mange andre steder. Hvor vi drar, kunne jeg ikke brydd meg mindre om, hva andre mente om. Anonymkode: 6ca0e...e81
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 9. september 2017 Forfatter #15 Skrevet 9. september 2017 32 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg hadde glatt gjort det, om du vil dit, så hvorfor ikke. Om ikke kanskje reise en annen barnevennlig plass med barna. Drit i alle kommentarene og hvordan du prioriterer. Du fremstår som en veldig god mor som bryr seg mye om barna her inne. Alle må få prioritere som familien trenger. Regner med de har det supert hos pappa imens.... Anonymkode: 17b45...778 Tusen takk😊 Det kunne vært mulig å reise ett annet sted med ungene, men her liker ungene seg og stedet byr på mye til oss alle , vi får garantert ingen skuffelser. Barna reiser også med far i hans uker , så de får minst 4 uker i varmen i sommer . Hi
Anonym bruker Skrevet 9. september 2017 #16 Skrevet 9. september 2017 Høres fint ut, gjør det hvis dere vil. Anonymkode: 96a71...258
Yellow Brick Road Skrevet 9. september 2017 #17 Skrevet 9. september 2017 2 timer siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Stedet er helt nydelig som sted for familieferien og som ett sted for ett par. De 2 ukene for bare oss er i grunn for å nyte verdens herligste hotell og maten der og hverandre . Vi reiser bare oss 2 den ene ferien fordi da er barna hos sin far . Vi deler sommeren i 2, 4 uker hos meg og 4 uker hos far. Hi Du har bestemt deg og dette passer for dere. Hvorfor lurer du på hva vi andre mener om det?
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 9. september 2017 Forfatter #18 Skrevet 9. september 2017 42 minutter siden, Anonym bruker skrev: Med så mange steder i verden å reise er det særdeles lite spennende og oppfinnsomt å reise samme stedet to ganger på en sommer 🙄 Hadde heller ikke dratt to uker uten barna. Heller fire uker på reise sammen da. Anonymkode: fccd6...027 Vi kan ikke dra i 4 uker med ungene, da mister de all tid til å være hjemme med venner i ferien. Besteforeldre vil også komme på besøk i den tiden og vi vil de skal ha litt av alt. Vi har reist myyye og opplevd verden, dette stedet har vi så landet på som vårt sted😊 Hi
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 9. september 2017 Forfatter #19 Skrevet 9. september 2017 Akkurat nå, Yellow Brick Road skrev: Du har bestemt deg og dette passer for dere. Hvorfor lurer du på hva vi andre mener om det? Jeg kunne formulert meg annerledes ; feks ; vi har valgt slik og slik... flere som har gjort som oss? Det spørres om så mangt her inne, gjør det ikke? 😊 Hi
Anonym bruker Skrevet 9. september 2017 #20 Skrevet 9. september 2017 Du skal ha barna i 4 uker og velger å reise på ferie alene i 2 av ukene? Jaja, du om det..... Anonymkode: 41348...14a
Yellow Brick Road Skrevet 9. september 2017 #21 Skrevet 9. september 2017 6 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Jeg kunne formulert meg annerledes ; feks ; vi har valgt slik og slik... flere som har gjort som oss? Det spørres om så mangt her inne, gjør det ikke? 😊 Hi Det spørres om så mangt her inne, det er sant og helt greitt også. Men nå spør du jo om det er galskap, og da er det jo det vi må svare på. Eller ikke svare på, nettopp fordi det som er galskap for den ene ikke er det for den andre.
Yellow Brick Road Skrevet 9. september 2017 #22 Skrevet 9. september 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du skal ha barna i 4 uker og velger å reise på ferie alene i 2 av ukene? Jaja, du om det..... Anonymkode: 41348...14a Og så? Det er da ingenting som tyder på at HI skal reise på ferie uten barn i de ukene hun har barna? Om hun reiser på ferie i to uker mens ungene er hos far, så går ikke det utover ungene på noen som helt måte. Jeg drar ikke på ferie uten mine barn, men om ungene hadde vært en annen plass, hadde jeg dratt med god samvittighet.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2017 #23 Skrevet 9. september 2017 4 minutter siden, Yellow Brick Road skrev: Og så? Det er da ingenting som tyder på at HI skal reise på ferie uten barn i de ukene hun har barna? Om hun reiser på ferie i to uker mens ungene er hos far, så går ikke det utover ungene på noen som helt måte. Jeg drar ikke på ferie uten mine barn, men om ungene hadde vært en annen plass, hadde jeg dratt med god samvittighet. Hun skriver at hun har ferieuker som alle andre (sitat: "Jeg har ferieuker som alle andre😊 For oss er det i tillegg til å prioritere tid og ferie hele familien viktig å prioritere ferie for oss som par. I en travel og hektisk hverdag lader vi opp på slike turer") så da regner jeg med at hun ikke tar ut 6 ukers sommerferie Anonymkode: 41348...14a
Yellow Brick Road Skrevet 9. september 2017 #24 Skrevet 9. september 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hun skriver at hun har ferieuker som alle andre (sitat: "Jeg har ferieuker som alle andre😊 For oss er det i tillegg til å prioritere tid og ferie hele familien viktig å prioritere ferie for oss som par. I en travel og hektisk hverdag lader vi opp på slike turer") så da regner jeg med at hun ikke tar ut 6 ukers sommerferie Anonymkode: 41348...14a Nei, men det trenger hun ikke heller. Ungene er på tur to uker med mor og så er de ute og reiser med far i hans ferie. Så det er ikke synd på ungene om det så betyr at de må være på SFO, med slektninger eller til og med alene hjemme mens mor er på jobb. Mine unger er glade i å reise, men fire uker på reise er mer enn nok.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2017 #25 Skrevet 9. september 2017 11 minutter siden, Yellow Brick Road skrev: Nei, men det trenger hun ikke heller. Ungene er på tur to uker med mor og så er de ute og reiser med far i hans ferie. Så det er ikke synd på ungene om det så betyr at de må være på SFO, med slektninger eller til og med alene hjemme mens mor er på jobb. Mine unger er glade i å reise, men fire uker på reise er mer enn nok. Jeg forstår meg ikke på foreldre som prioriterer ferie forseg selv og som sender ungene på SFO i resten av ferien. Særlig når hun har 4 uker og ungene skal ha 4 uker med henne. Da velger hun 2 uker med barna og 2 uker med barna på SFO Man trenger ikke reise for å ha ferie med barna. Jeg har likevel 4 uker ferie MED ungene mine. Vi reiser 2 uker og resten av tiden har vi sammen hjemme og på småturer i nærmiljøet. Kunne aldri ramla meg inn å prioritere kun meg selv de få ukene jeg har med barna. Men vi er forskjellige og for noen er egentid viktigere.... Anonymkode: 41348...14a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå