Gå til innhold

Bypass og gastric sleeve


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må si jeg er lei meg. Jeg sliter med vekta og har alltid gjort. Har en pluss 20 kg på meg. Så ser jeg at mange av vennene mine er medlem i den Facebook gruppen. Synes det er så leit her var det snakk om unge spreke mennesker som da tydelighvis har opperert seg. Ingen av de var sterkt overvektige og de har nå gått ned til superslanke alle sammen. Jeg ser jo det og tenker fy dette vill jeg også, men dette kan jo umulig være bra for kroppen? Hva er egentlig bivirkningene for dette? Og er det greit at unge sunne mennesker med ca 15-20 kg overvekt faktisk gjennomgår en så stor operasjon. 

Anonymkode: 05ca5...104

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres merkelig ut. Det er krav for å få operasjon. Må ha bmi over 40 eller bmi 35 da med tilleggs sykdomer.

Har selv tatt sleeve.  Hadde bli 42. Føler egentlig ikke at det er noen bivirkninger. Er helt normal. 7 år etter 

Anonymkode: 9d057...267

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Høres merkelig ut. Det er krav for å få operasjon. Må ha bmi over 40 eller bmi 35 da med tilleggs sykdomer.

Har selv tatt sleeve.  Hadde bli 42. Føler egentlig ikke at det er noen bivirkninger. Er helt normal. 7 år etter 

Anonymkode: 9d057...267

De jeg har snakket med har betalt de privat.  Kan jeg spørre om vekten og høyden din før du tok operasjon? Jeg er 160 og veier mellom 82-87 kg:(

Anonymkode: 05ca5...104

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De jeg har snakket med har betalt de privat.  Kan jeg spørre om vekten og høyden din før du tok operasjon? Jeg er 160 og veier mellom 82-87 kg:(

Anonymkode: 05ca5...104

Private har og krav.

Jeg er 158 cm og var 114 kg

Anonymkode: 9d057...267

Skrevet

Jeg tok operasjonen privat. Veide 95,5 kg, BMI var ca 33,5 og er 167 cm høy.

Beste valget jeg har tatt!

Selv om jeg ikke var enorm så kunne det på sikt skje og jeg var så lei av å være så misfornøyd og ikke minst av å mislykkes gang etter gang med å gå ned i vekt.

Anonymkode: a2c4b...ea4

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er krav for å få operasjon. Må ha bmi over 40 eller bmi 35 da med tilleggs sykdomer.

Ikke i det private

Anonymkode: 06d82...a65

Skrevet

Jeg vet ikke hvor vanlig det er, men noen får bivirkninger etter operasjonen. 

Jeg har valgt en annen løsning. Jeg har meldt meg på Livea livsstilskurs. Her får jeg oppfølging av veileder, jeg lærer om mat, psykologi og vaner. Jeg får et verktøy som skal hjelpe meg å holde vekten stabil. 

Kanskje det er noe lignende der du bor.

Anonymkode: 5d7bd...9ef

Skrevet

Hva koster det å gjøre dette privat? Jeg er 160cm og veier 79 kg. Og jeg ser mye tyngre ut!

Anonymkode: e1b2d...d7c

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hva koster det å gjøre dette privat? Jeg er 160cm og veier 79 kg. Og jeg ser mye tyngre ut!

Anonymkode: e1b2d...d7c

Jeg betalte ca 89000 på Gjøvik.

 

 

Anonymkode: a2c4b...ea4

Skrevet

Hvordan er man mtk på spising og kosthold etter operasjonen? Kan du spise vanlig mat?

Anonymkode: a99ca...a05

Skrevet

Ja spiser helt vanlig mat men i helt andre porsjoner enn før. Er mer sensitiv for mat med mye fett og kan kun spise veldig lite av pasta f.eks uten å føle meg uvel.

Det deiligste er vel at fokuset mitt på mat som var temmelig intenst før nå har forandret seg. Gleder over å kjøpe klær, pynte seg, trene og generelt føle meg bra, er endelig tilbake og jeg kan med hånda på hjerte si at det å velge denne operasjonen er ett av de beste valgene jeg har tatt og det eneste jeg angrer på er at jeg ikke gjorde det før.

Anonymkode: a2c4b...ea4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...