Gå til innhold

Når gå fra samboer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge skal man bli i ett forhold med en som er deprimert?

mannen jeg en gang ble kjent med er borte. Han har vært en annen i fire mnd nå.

Han er så negativ til meg og alt som har med meg å gjøre, alt er galt.

Jeg klarer snart ikke mer, men har så vondt for å gå fra en som har problemer. Burde jeg bli? 

Anonymkode: 0598d...ffb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis dere har hatt det bra i forholdet frem til han ble deprimert, så synes jeg det er veldig merkelig å tenke tanken å gå fra samboer som har vært syk i 4 måneder. Ikke myerom  både gode og onde dager i det forholdet

Anonymkode: 55017...06a

Skrevet

Har dere barn sammen?

Anonymkode: 90920...97a

Skrevet
27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis dere har hatt det bra i forholdet frem til han ble deprimert, så synes jeg det er veldig merkelig å tenke tanken å gå fra samboer som har vært syk i 4 måneder. Ikke myerom  både gode og onde dager i det forholdet

Fire mnd føles som en evighet, når det kjennes ut som han hater meg :( 

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har dere barn sammen?

Anonymkode: 90920...97a

Ja

Skrevet

Hvor lenge har dere vært sammen? 

Er han i behandling?

Har dere barn sammen?

Elsker du han?

Veldig mange eventualiteter her.

Anonymkode: d45ae...918

Skrevet

Ville du gått fra mannen om han fikk kreft? 

Fire mnd er ingenting! Man rekker ikke å bli frisk fra hverken fysiske eller psykiske tilstander på den tiden. Ha tålmodighet, gode og onde dager❤️

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hvor lenge har dere vært sammen? 

Er han i behandling?

Har dere barn sammen?

Elsker du han?

Veldig mange eventualiteter her.

Fire år

Nei, han ser ikke at han har problemer, det er meg det er noe galt med sier han.

Ja, vi har barn.

Ja, elsker han veldig høyt, men kjenner at det begynner å slite på å bli så dårlig behandlet. 

Skrevet
1 minutt siden, Optatium skrev:

Ville du gått fra mannen om han fikk kreft? 

Fire mnd er ingenting! Man rekker ikke å bli frisk fra hverken fysiske eller psykiske tilstander på den tiden. Ha tålmodighet, gode og onde dager❤️

Han ser ikke at han har problemer, så han vil ikke gå å snakke med noen. Ikke sammen med meg heller sier han. 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Han ser ikke at han har problemer, så han vil ikke gå å snakke med noen. Ikke sammen med meg heller sier han. 

Nå forklarte jeg meg dårlig. Mente å si.. siden han ikke ser at han har problemer, kommer han ikke til å gjøre noe, så hvor lenge skal jeg da vente? ;( 

Skrevet

Litt til. 

Men, sett krav: få han til lege. Snakk med foreldrene hans om det er vettuge mennesker du kan hente hjelp og støtte fra. Vær ærlig med hva dette gjør med deg til han. 

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fire år

Nei, han ser ikke at han har problemer, det er meg det er noe galt med sier han.

Ja, vi har barn.

Ja, elsker han veldig høyt, men kjenner at det begynner å slite på å bli så dårlig behandlet. 

Så han får ikke noe behandling, ikke vært hos lege? Det må han gjøre, det må du sette som krav til han

Skrevet

Hvordan kan du stille en diagnose på depresjon når han ikke har vært hos lege?

Er man syk og har familie mener jeg at den syke har ansvar for å bli bedre, så for meg hadde ikke sykdommen dealbreakeren men at han nekter å gjøre sitt for å bli bedre.

4 måneder er forresten ingenting, men skjønner at det virker som en evighet. Få han til lege! Og gi beskjed at du ikke godtar annet, ellers får det konsekvenser.

Anonymkode: 0f71d...d69

Skrevet

Be om råd fra din egen lege og fortell hans lege h kordan ståa er.

4 måneder føles lenge, men det er egentlig ikke det. De fleste blir faktisk bedre etter ca 6 mnd, men be om hjelp nå, både for ham og deg.

Anonymkode: d24d6...1e2

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvor lenge skal man bli i ett forhold med en som er deprimert?

mannen jeg en gang ble kjent med er borte. Han har vært en annen i fire mnd nå.

Han er så negativ til meg og alt som har med meg å gjøre, alt er galt.

Jeg klarer snart ikke mer, men har så vondt for å gå fra en som har problemer. Burde jeg bli? 

4 mnd? Seriøst.   Det er for dårlig å gå med engang livet byr på nedturer.

Mannen min har stått ved min side i 11 år. 10 av disse etter at jeg var i en stygg ulykke. Tror jeg skal gå å gi han en klem og si takk nå

Anonymkode: d1263...071

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Fire år

Ja, vi har barn.

Nr.1: familievernkontoret

nr.2: få mannen til psykolog. 

Og du - prøv å sette deg inn i hans situasjon. Hadde du synes det var OK om mannen din gikk fra deg fordi du var syk i fire måneder? 

Skrevet

Du vurderer å gå fra ham etter fire måneder? Seriøst? Fire måneder er virkelig ingenting. Det er ikke rart skilsmisseprosenten fremdeles er høy når man ikke engang tåler fire små måneder med litt motgang. 

Punkt en må jo da være å få mannen til lege og få hjelp. Pr nå er det du som har diagnostisert ham? Det holder i alle fall ikke mål. 

Du sier han behandler deg dårlig. Hvis du står i dette og heller hjelper ham enn å bare stikke av, så er sannsynligheten for at han vil være deg evig takknemlig og vil elske deg skyhøyt, svært stor. 

Men altså; fire måneder et absolutt ingen ting. 

Anonymkode: 6c9b2...4f3

Skrevet

Her var det mye dømming og dritt! Seriøst: dere vet åpenbart null om hvordan det er å leve sammen med en psykisk syk person. Det er utrolig smittsomt!

HI: still krav. Han skal i behandling og slutte å dytte sykdommen over på deg.

Anonymkode: ba680...538

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...