Anonym bruker Skrevet 8. september 2017 #1 Skrevet 8. september 2017 Er det mulighet for at noe slik kan komme til Norge? Øyer og byer totalskadd. Forstår ikke at det ikke mer mer dødsfall? Og nå er der tsunamivarsel også... hva skjer? 😞 Anonymkode: 2c757...b80
Anonym bruker Skrevet 8. september 2017 #2 Skrevet 8. september 2017 Jeg er også redd. Har familie i Karibia og Florida, og har ikke fått livstegn fra han ene på over et døgn. Håper det bare er på grunn av manglende nett-/telefontilgang. Anonymkode: 14e06...e83
Anonym bruker Skrevet 8. september 2017 #3 Skrevet 8. september 2017 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er det mulighet for at noe slik kan komme til Norge? Øyer og byer totalskadd. Forstår ikke at det ikke mer mer dødsfall? Og nå er der tsunamivarsel også... hva skjer? 😞 Anonymkode: 2c757...b80 Det er ikke unormalt vær i de delene av verden på denne tiden av året... Og nei, pga flere faktorer så får vi ikke tyfoner og orkaner av den styrken hit. (For å forstå det så les litt om meteorologi ) Pust med magen. Anonymkode: 7a293...bd6
Anonym bruker Skrevet 8. september 2017 #4 Skrevet 8. september 2017 Sånn som verdenshavene er nå vil det nok ikke komme til Norge, men vi kan vente oss mer ekstremvær av typen regn da disse tyfonene faktisk forandrer klimaet i store områder. Så en dokumentar på det for noen uker siden. De vil også skje oftere der borte, økningsfrekvensen på de er skremmende faktisk! Anonymkode: a75f6...2e8
Anonym bruker Skrevet 8. september 2017 #5 Skrevet 8. september 2017 Det tar nok en stund før vi ser akkurat den typen vær i Norge, men kraftigere stormer, enorme mengder nedbør, både som regn og snø, lange tørkeperiode med vannmangel og skogbranner bør du forvente at kommer hit også. I tillegg må vi regne med at en del matvarer kan bli vanskelige å oppdrive på grunn av uvær som ødelegger avlingen i andre land. Anonymkode: ff43f...d28
Anonym bruker Skrevet 8. september 2017 #6 Skrevet 8. september 2017 Enig i det de andre skriver, og vil legge til at vi må forvente en strøm av klimaflyktninger. Anonymkode: 14e06...e83
Anonym bruker Skrevet 8. september 2017 #7 Skrevet 8. september 2017 Stakkars stakkars mennesker!!! Tenker på de med små babyer, eldre mennesker... hva med den som trenger sykehusbehandling... sykehjemspasienter som ikke kan evakueres? Jeg kan bare forestille meg redselen deres. Sitter selv med baby i armene og jeg tror jeg hadde blitt så ufattelig redd og desperat! Mange har ikke forsikring på husene sine heller 😞 Tenk hele øyer 90% ødelagt. Det er helt uvirkelig. Når var det så dramatisk omfang sist? Noe av det skumleste jeg vet er orkaner! Har hatt skrekk for dem siden jeg så twister som ung 🙄Hi Anonymkode: 2c757...b80
Anonym bruker Skrevet 8. september 2017 #8 Skrevet 8. september 2017 Tilsvarende var sist gang i 1928 så vidt jeg husker. Anonymkode: ff43f...d28
Anonym bruker Skrevet 8. september 2017 #9 Skrevet 8. september 2017 Dette ekstremværet samt at 95 % av forskerne som har uttalt seg om klimaendringer sier: Vi må handle nå, om vi skal unngå den største klimakatastrofen. Vi vil ikke kunne endre på det, når det er for sent. Stem MDG - eneste partiet med miljøtroverdighet i tillegg til god politikk på oppvekst og skole. Norge vil ellers bli preget av masse nedbør... muligens varmere en stund, før golfstrømmen endrer seg og det vil bli kaldere. I tillegg til at verden vil se en flyktningestrøm vi aldri har sett før. DET er skummelt. Matmangel, borgerkriger og kamp om ressursene i de varme områdene. Anonymkode: ca18a...bff
Anonym bruker Skrevet 8. september 2017 #10 Skrevet 8. september 2017 Gikk inn på windy.com og så at enda to orkaner bygger seg opp. De forventer at Jose øker i styrke og det ser ut som om den har kurs for usa helga 17/18. Synes de har fått nok nå Anonymkode: 29e6a...f12
Anonym bruker Skrevet 8. september 2017 #11 Skrevet 8. september 2017 Vel åpenbart så overreagerer du, for de som blir rammet av dette været, nemlig amerikanerne, valgte den største klimaskeptikeren av dem alle, til sin president! For hvis man lukker øynene igjen hardt nok, forsvinner nemlig problemene. Klimaproblemer, flyktninger, fattigdom, sykdom osv osv People are stupid! Anonymkode: 5302b...1ec
Anonym bruker Skrevet 8. september 2017 #12 Skrevet 8. september 2017 HI - lar du det du vet om klima vise seg på det du stemmer på mandag? Stemmer du for miljøet eller mot miljøet? Anonymkode: 1f4ac...f50
Lessismore Skrevet 8. september 2017 #13 Skrevet 8. september 2017 Stem mdg. Det er de eneste som ser problemer rett i hvitøyet. Stem for fremtiden, ikke for fortiden.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2017 #14 Skrevet 9. september 2017 Det er all grunn til å være redd. Det positive - om enn bare i et stort perspektiv - er at USA rammes. Det er lov å håpe på at det kan gi et stemningsskifte der når det gjelder klimaendringer og nødvendigheten av en klimafokusert politikk. Anonymkode: b6dbe...b8b
Anonym bruker Skrevet 9. september 2017 #15 Skrevet 9. september 2017 Er på tide at mennesker får opp øynene sine, og ser at vi faktisk ødelegger jorden vår. Hva er det vi etterlater til våre barn, og barnebarn? Er så skremmende og se, alle som stemmer Frp i disse dager. Anonymkode: ea349...cda
Anonym bruker Skrevet 9. september 2017 #16 Skrevet 9. september 2017 32 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er på tide at mennesker får opp øynene sine, og ser at vi faktisk ødelegger jorden vår. Hva er det vi etterlater til våre barn, og barnebarn? Er så skremmende og se, alle som stemmer Frp i disse dager. Anonymkode: ea349...cda Arbeiderpartiet har like lite miljøpolitikk som Frp og Høyre. Anonymkode: 9fd66...b6c
Anonym bruker Skrevet 9. september 2017 #17 Skrevet 9. september 2017 Nei det kommer ikke til Norge.. klima her gjør at vi ikke får sånne stormer.. men dette kan skje,men ikke pga været https://www.bt.no/nyheter/lokalt/i/OEQ9k/Det-har-skjedd-for-Det-vil-skje-igjen Anonymkode: 23c06...821
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå