Gå til innhold

Gleder meg ikke til tredje gutten kommer... :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dagsventende med min tredje sønn, og jeg kjenner at dette ikke er noe jeg gleder meg til.. Får så mange reaksjoner når jeg sier jeg venter tredje gutten, og tror folk merker på meg at jeg ikke liker å snakke om det. Hadde så innmari lyst på jente denne siste gangen... Var derfor jeg ville ha en til.. 

Håper denne følelsen gir seg når han kommer, er så vondt å ikke glede seg til en liten baby, men jeg kan ikke noe for det... 

Anonymkode: deb78...e4c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge barnet er sunt og friskt er det vel kjønnet irrelevant.

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Er dagsventende med min tredje sønn, og jeg kjenner at dette ikke er noe jeg gleder meg til.. Får så mange reaksjoner når jeg sier jeg venter tredje gutten, og tror folk merker på meg at jeg ikke liker å snakke om det. Hadde så innmari lyst på jente denne siste gangen... Var derfor jeg ville ha en til.. 

Håper denne følelsen gir seg når han kommer, er så vondt å ikke glede seg til en liten baby, men jeg kan ikke noe for det... 

Herregud, ta deg sammen

Anonymkode: 295df...315

Skrevet

Skjerp deg! Herregud, så patetisk.

Anonymkode: 32d28...5a4

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Herregud, ta deg sammen

Jeg prøver!!! 

Skrevet
6 minutter siden, MammantilNurket skrev:

Så lenge barnet er sunt og friskt er det vel kjønnet irrelevant.

Sikkert..

Skrevet

Tror jeg gjennomgår en spontanabort nå..så merker at det er umulig å ha sympati for deg. Synd at fin baby har feil kjønn?

Anonymkode: 57e43...546

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg prøver!!! 

Tydeligvis så gjør du ikke det

Skrevet

SELVFØLGELIG kan du noe for det!

Du kan krype ut av din egen navle og begynne å se på verden rundt deg. Det kan gi deg et litt bredere perspektiv på livet, hva som er viktig og hva som ikke er viktig.

Du venter ditt tredje barn, HI - det er på tide å bli voksen og moden, da. Slutt å kravle rundt i din egen navle og slutt med å leve deg inn i martyrrollen.

Du er utrolig heldig som får barn. Du er enda heldigere om du får tre friske barn. Prøv å få litt perspektiv på livet ditt, for nå er du helt på jordet!

Anonymkode: 3c3a6...c37

Skrevet

Er du ikke glad i de guttene du har? Hvorfor tror du at du vil elske denne mindre? 

Anonymkode: d646d...48b

Skrevet

Selvfølgelig vil man heller ha en av "feil kjønn", en rett kjønn med en sykdom eller ikke barn i det hele tatt.

Poenget er at HI hadde håpet og sett for seg å få ei jente, og det er ikke sånn at alle følelser kommer som bestilt. Og selv om man kan tenke at HI sine følelser er dumme (noe HI føler også), så betyr det ikke at det er lett å gjøre noe med dem.

Samtidig så er jeg ganske sikkert på at veldig mange har følt på de samme følelsene før deg HI, og for de aller aller fleste så går de over og man blir glad i alle barna man har - uansett kjønn. Du hadde en drøm om ei jente, og når denne nå viser seg å ikke bli realisert er det faktisk greit å være lei seg. Og det å bearbeide følelser er mye lettere når man anerkjenner dem, enn når man gjør som flerparten her foreslår - å late som de ikke finnes. 

Erkjen at du faktisk føler det slik og ta det derfra. Kanskje noen her har opplevd det samme og kan fortelle hvordan de jobbet seg ut av det, og hvordan det gikk når barnet ble født? 

<3 Lykke til med føding og følelser!

Anonymkode: cc186...4e1

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fyyyyy!!! 

Blir faktisk dårlig da jeg leser dette. 

Det å få barn er en gave, ikke en selvfølge. 

Du må jo være utrolig umoden. 

Du burde skamme deg, det finnes tusenvis av mennesker som ikke kan få barn, og her sitter du å suter over at du skal få en guttebaby. Fysj! 

Anonymkode: 7dec8...26a

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Selvfølgelig vil man heller ha en av "feil kjønn", en rett kjønn med en sykdom eller ikke barn i det hele tatt.

Poenget er at HI hadde håpet og sett for seg å få ei jente, og det er ikke sånn at alle følelser kommer som bestilt. Og selv om man kan tenke at HI sine følelser er dumme (noe HI føler også), så betyr det ikke at det er lett å gjøre noe med dem.

Samtidig så er jeg ganske sikkert på at veldig mange har følt på de samme følelsene før deg HI, og for de aller aller fleste så går de over og man blir glad i alle barna man har - uansett kjønn. Du hadde en drøm om ei jente, og når denne nå viser seg å ikke bli realisert er det faktisk greit å være lei seg. Og det å bearbeide følelser er mye lettere når man anerkjenner dem, enn når man gjør som flerparten her foreslår - å late som de ikke finnes. 

Erkjen at du faktisk føler det slik og ta det derfra. Kanskje noen her har opplevd det samme og kan fortelle hvordan de jobbet seg ut av det, og hvordan det gikk når barnet ble født? 

Hi har mest trolig hatt minst fire måneder å akseptere at hun får en gutt, men hun nekter å akseptere at hun får en gutt og sier at hun "ikke kan noe for" at hun føler som hun gjør. Hun er voksen, dette er ikke en stor livskrise, da burde hun ha hatt tid nok til å snu seg selv mtp. hvilket kjønn barnet har. Men hun vil jo ikke det, for hun vil ha en jente.

Kjenner flere som har tre av samme kjønn. Et par av dem var skuffet en kortere stund, men de valgte å bevisst jobbe for å snu tankene og følelsene sine og endte med å glede seg til tredje kom. Det er tross alt flere måneder fra man får vite kjønn til termin.

Skrevet

Du ville ha ett til barn ene og alene for den 50% sjansen til å få jente...?

Anonymkode: f2141...b4f

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det får være grenser på hvor mye selvmedlidenhet man skal velte seg i. Klart man kan bli skuffet, men man graver seg ikke ned i de følelsene gjennom et helt svangerskap.

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hi har mest trolig hatt minst fire måneder å akseptere at hun får en gutt, men hun nekter å akseptere at hun får en gutt og sier at hun "ikke kan noe for" at hun føler som hun gjør. Hun er voksen, dette er ikke en stor livskrise, da burde hun ha hatt tid nok til å snu seg selv mtp. hvilket kjønn barnet har. Men hun vil jo ikke det, for hun vil ha en jente.

Kjenner flere som har tre av samme kjønn. Et par av dem var skuffet en kortere stund, men de valgte å bevisst jobbe for å snu tankene og følelsene sine og endte med å glede seg til tredje kom. Det er tross alt flere måneder fra man får vite kjønn til termin.

Det er lett er det ikke, å fortelle alle hva de skal føle? Eller hvor lenge de skal føle på noe? Lett som en plett.

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er lett er det ikke, å fortelle alle hva de skal føle? Eller hvor lenge de skal føle på noe? Lett som en plett.

Men HI gjør jo ikke noe for å komme seg videre. Fordi hun ikke vil akseptere at det ikke er en jente hun får. Hun sier at eneste grunnen til at hun ville ha et barn til var for å få en jente. Det viser at Hi trenger en kraftig realitetsorientering. Det var minst 50 % (noen forskere mener 70 %) sjanse for at Hi IKKE ville få jente. Det er noe hun visste da hun ble gravid. Likevel valgte hun å bli gravid. Da valgte hun også veldig bevisst at det var minst like stor sjanse for at hun skulle få en gutt til. Men Hi har på de ni månedene fremdeles ikke akseptert det valget HUN SELV helt bevisst tok da hun gikk for barn nr. tre.

Når hun nå sier at hun bare ville ha et barn til for å få en jente sier hun også at hun egentlig ikke ønsker dette barnet. Når hun sier hun ikke kan noe for hvordan hun føler så er det konstruktivt å fortelle henne at jo, hun kan faktisk noe for hvordan hun selv føler. Men da må hun starte med å akseptere at hun nå ikke får en jente og at hun får en gutt. Hi har helt tydelig ikke akseptert det, derfor kommer hun seg heller ikke videre.

Skrevet

Hi, det er du som ville ta abort pga kjønn for en tid tilbake? Du burde skamme deg! 

Anonymkode: 1446f...2a2

Gjest Marge Simpson
Skrevet

Jeg er overlykkelig over å vente min tredje jente, men merker at andre er skuffa på mine vegne. Hørt noe så teit? 

Trist at du ikke er glad for kjønnet du får, du kan faktisk ikke velge kjønn og burde vært glad for at du kan få barn i det hele tatt. Så klart vil du elske dette barnet like høyt og når han blir født så vil du føle at det var akkurat han som manglet. En dag får du svigerdøtre og kanskje du blir farmor til mange jenter. Lykke til med siste venting og fødsel <3 

Gjest Marge Simpson
Skrevet
46 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tror jeg gjennomgår en spontanabort nå..så merker at det er umulig å ha sympati for deg. Synd at fin baby har feil kjønn?

Anonymkode: 57e43...546

Håper det ikke er tilfelle:( 

Sender deg noen gode tanker og en klem.

Skrevet
51 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sikkert..

Så heller jente med eksempelvis Down's Syndrom enn friskt guttebarn?

Skrevet

Er dere idioter?

HI har tydeligvis et sterkt ønske om en datter, og skuffelsen ble stor når det ble gutt igjen. Mest sannsynlig får hun jevnlig på minnelse fra andre hold om at "hun burde ha fått jente" som ripper opp i dette. 

For min del høres det ut som om HI er på vei inn i en depresjon, og som alle med noe mellom øra, så vet vi at det er ikke bare og ta seg sammen for alle andre har det verre enn deg...

HI jeg vil anbefale deg og søke hjelp hos lege, slik at du ikke ender opp i en fødsels depresjon. 

Anonymkode: e9573...e6e

Gjest Antarctica
Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg prøver!!! 

Hei! 

Jeg har tre gutter, og må si det er fordeler og ulemper med alt. Senk skuldrene og tenk at "i det minste kan jeg dette fra før!" 

Skrevet

Du visste at det kunne bli en gutt da du ble gravid,du tok den skjangsen.Barnet har ikke bedt om å bli født.Det er ditt eget kjøtt og blod,du må jobbe med deg selv!Tenk om noe skulle skje med barnet og du hadde de følelsene om det i forkant?Hva skyldfølelse ville du hatt da?

Anonymkode: 9bb18...b07

Skrevet
49 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er dere idioter?

HI har tydeligvis et sterkt ønske om en datter, og skuffelsen ble stor når det ble gutt igjen. Mest sannsynlig får hun jevnlig på minnelse fra andre hold om at "hun burde ha fått jente" som ripper opp i dette. 

For min del høres det ut som om HI er på vei inn i en depresjon, og som alle med noe mellom øra, så vet vi at det er ikke bare og ta seg sammen for alle andre har det verre enn deg...

HI jeg vil anbefale deg og søke hjelp hos lege, slik at du ikke ender opp i en fødsels depresjon. 

Anonymkode: e9573...e6e

Ja, de er idioter!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...