Gå til innhold

Hva med bilstol?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har 2 bilstoler, den ene kjøpte jeg til eldste på 17 da han var ca 4-5 mnd. 0-36? kg som kan brukes både framover og bakovervendt i bilen. Denne er mye brukt til 2 barn, sikkert brukt i 8 år til sammen. Denne tenker jeg at jeg kasserer, evt bruker som ekstrasete.

Så har jeg en nr 1 bilstol med base. Denne er 14 år gammel, brukt til 2 barn, i kanskje 1-1,5 år til sammen. Hva med den? kan jeg bruke den til ny baby også? Den er hel og fin, har aldri vært i kollisjon. Oppbevart innendørs hele tiden.

Anonymkode: 17e12...a7b

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har 2 bilstoler, den ene kjøpte jeg til eldste på 17 da han var ca 4-5 mnd. 0-36? kg som kan brukes både framover og bakovervendt i bilen. Denne er mye brukt til 2 barn, sikkert brukt i 8 år til sammen. Denne tenker jeg at jeg kasserer, evt bruker som ekstrasete.

Så har jeg en nr 1 bilstol med base. Denne er 14 år gammel, brukt til 2 barn, i kanskje 1-1,5 år til sammen. Hva med den? kan jeg bruke den til ny baby også? Den er hel og fin, har aldri vært i kollisjon. Oppbevart innendørs hele tiden.

Isoporen er gått ut på dato for lenge siden

Anonymkode: e9f59...618

Skrevet

Trygg trafikk sier det ikke er bra med så gamle stoler:

Med «ikke for gammel» mener vi ikke eldre enn ca fem år når du kjøper den, fordi du bør kunne bruke den i tre-fire år før den blir 8-9 år som er det vi mener er maks levetid for barneseter. Årsaken er at det over tid kan oppstå en materialtretthet i plastmaterialene i setet som gjør den mer porøs og svekker de støtabsorberende evnene.

Anonymkode: 355fe...c98

Skrevet

Hadde ikke benyttet meg av noen av de setene, de er rett og slett altfor gamle uavhengig av bruk. Ikke trygt lenger.

Anonymkode: 4d8f5...076

Skrevet

Begge to gjør seg best på dynga. Klipp selene først så ikke noen andre kan ta den i bruk.

Plast og isopor forringes med tiden, men man ser det bare ikke. Og i en evt kollisjon er det litt for sent å oppdage det.

Anonymkode: 0bdd5...521

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Begge to gjør seg best på dynga. Klipp selene først så ikke noen andre kan ta den i bruk.

Plast og isopor forringes med tiden, men man ser det bare ikke. Og i en evt kollisjon er det litt for sent å oppdage det.

Anonymkode: 0bdd5...521

Dette. 👆👆

Anonymkode: 1e421...8c4

Skrevet

Ok. Da gjør vi det.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...