Anonym bruker Skrevet 7. september 2017 #1 Skrevet 7. september 2017 Om alle sosialister gir fra seg panten til veldedige organisasjoner? Alle mine venner som er VELDIG opptatt av at vi får et regjeringsskifte no, sier de er villige til å gå ned i velstand for å dele med resten av verden. Men gjør de det også i praksis tror dere? Anonymkode: 60b58...8f9
Anonym bruker Skrevet 7. september 2017 #2 Skrevet 7. september 2017 Jeg vet ikke hva vennene dine gjør, jeg kjenner ikke dem, men jeg vet hva jeg selv gjør. Jeg er en person som burde ha stemt Høyre ut fra min økonomiske situasjon og andre ting i livet fordi det ville gavne meG personlig best. Jeg gjør dog ikke det, jeg stemmer sosialistisk fordi det er min politiske overbevisning. Panten? Jeg spiller panto og gir pengene fra meg til Røde Kors når jeg panter flasker, ja, men det er jo bare en liten dråpe i havet. Men det er en enkel ting å gjøre. Jeg gjør mange andre ting som jeg anser som vel så nyttig i så måte; jobber som frivillig i Røde Kors med folk som nettopp har kommet ut av fengsel, støtter fire forskjellige veldedige organisasjoner, betaler for at tidligere rusmisbrukere i et rehabiliteringsprosjekt i byen skal komme å hente glass og metall hos oss i stedet for at jeg kaster det selv gratis osv. Jeg har flere ting jeg gjør og/eller gir penger til, men ønsker ikle å si mer da jeg ikke ønsker å bli gjenkjent. Jeg betaler mer enn gjerne mer skatt for at folk som er mindre bemidlet enn jeg skal få de godene de trenger fra velferdsstaten Norge. Det burde alle gjøre. En dag sitter vi der selv og trenger disse godene. Anonymkode: 29465...dee
the amazing spidermamma Skrevet 7. september 2017 #3 Skrevet 7. september 2017 (endret) Jeg gir pannen min til røde kors, ja. Jeg støtter også flere organisasjoner med månedlige beløp. Vi jobber begge i lavtlønnsyrker, så har ikke så mye å rutte med. Det viktigste for meg er imidlertid at de som har minst ikke skal skvises ytterligere og at forskjellene ikke skal bli større. De borgerlige har sørget for å gjøre det vanskeligere for de som har minst. De ønsker f.eks endringer i arbeidslivet som gjør hverdagen vanskeligere for mange, f.eks dette med at det skal bli mulig med lengre turnuser enn det som har vært lov før. De fjerner ordninger, slik at de aller sykeste må betale mer for medisinene sine. Jeg er imot at det skal være mulig å tjene hundrevis av millioner barnevern, sykehjem og barnehager. Disse pengene burde gå tilbake til fellesskapet, ikke i lomma til profitører. Dette vil naturligvis utgjøre en mye større pengemessig forskjell enn hva jeg bruker panten min på, jeg tenker at du ikke helt ser det store bildet her. Endret 7. september 2017 av the amazing spidermamma
the amazing spidermamma Skrevet 7. september 2017 #4 Skrevet 7. september 2017 Haha, panten! Ikke pannen!
Anonym bruker Skrevet 7. september 2017 #5 Skrevet 7. september 2017 Hadde jeg kun tenkt på meg selv, så hadde jeg definitivt stemt høyre. Stemmer arbeiderpartiet. Anonymkode: 90e81...d83
Anonym bruker Skrevet 7. september 2017 #6 Skrevet 7. september 2017 Jeg stemmer Høyre og gir alltid panten til enten røde kors eller det lokale idrettslaget. Det er da ingen motsetning det??? Anonymkode: 6182e...b4f
Anonym bruker Skrevet 7. september 2017 #7 Skrevet 7. september 2017 Det er helt uaktuelt for meg å stemme på hva jeg hadde vært tjent på her og nå. Jeg stemmer for det samfunnet jeg ser for meg er best for barn og barnebarn. Panteflasker har ingenting med saken å gjøre. Anonymkode: 28d08...d62
the amazing spidermamma Skrevet 7. september 2017 #8 Skrevet 7. september 2017 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg stemmer Høyre og gir alltid panten til enten røde kors eller det lokale idrettslaget. Det er da ingen motsetning det??? Anonymkode: 6182e...b4f Nei, selvsagt ikke. Man kan utmerket godt støtte frivillig arbeid og tilhøre den borgerlige siden.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2017 #9 Skrevet 7. september 2017 Jeg tar nok ofte panten sjøl, men jeg kjøper en-to-tre Megafon / =OSLO i måneden. Jeg mener man bør avskaffe kapitalismen og sette alle kluter til på å redde klimaet. For å klare det må vi alle ned i levestandard og jeg stemmer på de som ønsker det samme. Nå er det ikke alltid lett å "leve som man preker" - så derfor håper jeg at myndighetene og de internasjonale organisasjonene tvinger meg og alle andre til å oppnå dette. Og - å kalle dagens arbeiderparti et sosialistisk parti har ingen sannhet i seg. De er kapitalister og har vært det siden 90-tallet. Anonymkode: c5a67...341
Anonym bruker Skrevet 7. september 2017 #10 Skrevet 7. september 2017 12 timer siden, Anonym bruker skrev: Om alle sosialister gir fra seg panten til veldedige organisasjoner? Alle mine venner som er VELDIG opptatt av at vi får et regjeringsskifte no, sier de er villige til å gå ned i velstand for å dele med resten av verden. Men gjør de det også i praksis tror dere? Anonymkode: 60b58...8f9 Panten - du mener flaskepanten? 😂😂😂😂 Ja, de 12 kronene jeg panter for i måneden vil nok gjøre susen... Tror nok at mitt fadderskap hos Redd Barna gjør større utslag. Anonymkode: 0a531...4f1
Anonym bruker Skrevet 8. september 2017 #11 Skrevet 8. september 2017 Det er jo et faktum at flertallet på sosialistisk side stemmer på partier som ikke gavner dem selv, men gavner fellesskapet. Det trodde jeg alle visste. Alle vi med gode lønninger er nemlig ikke opptatt kun av egen lønnsslipp og skatteseddel. Anonymkode: 707ce...f7c
Anonym bruker Skrevet 8. september 2017 #12 Skrevet 8. september 2017 Som privatpraktiserende tannlege ville høyre vært det naturlige valget hvis jeg skulle stemt for egen vinning. Jeg velger heller å gi stemmen min til det jeg mener er det beste for samfunnet og miljøet. Anonymkode: dd9fa...017
Anonym bruker Skrevet 8. september 2017 #13 Skrevet 8. september 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Som privatpraktiserende tannlege ville høyre vært det naturlige valget hvis jeg skulle stemt for egen vinning. Jeg velger heller å gi stemmen min til det jeg mener er det beste for samfunnet og miljøet. Anonymkode: dd9fa...017 Må legge til at tannleger ikke genererer spesielt mye flaskepant😂 så bruker heller andre måter å gi tilbake til samfunnet på. Anonymkode: dd9fa...017
Anonym bruker Skrevet 8. september 2017 #14 Skrevet 8. september 2017 Jeg gir bort panten min, og jobber frivillig og gratis for Røde Kors to ganger i uka. Og stemmer Høyre, hva gir du meg?! Anonymkode: 8888c...a53
skjotta Skrevet 8. september 2017 #15 Skrevet 8. september 2017 Vi lever i et samfunn der foreldre krangler om klassekassa. Tror sjokkerende mange rett og slett ikke forstår hva et sosialistisk samfunn handler om.
Anonym bruker Skrevet 8. september 2017 #16 Skrevet 8. september 2017 På 7.9.2017 den 13.09, Anonym bruker skrev: Jeg vet ikke hva vennene dine gjør, jeg kjenner ikke dem, men jeg vet hva jeg selv gjør. Jeg er en person som burde ha stemt Høyre ut fra min økonomiske situasjon og andre ting i livet fordi det ville gavne meG personlig best. Jeg gjør dog ikke det, jeg stemmer sosialistisk fordi det er min politiske overbevisning. Panten? Jeg spiller panto og gir pengene fra meg til Røde Kors når jeg panter flasker, ja, men det er jo bare en liten dråpe i havet. Men det er en enkel ting å gjøre. Jeg gjør mange andre ting som jeg anser som vel så nyttig i så måte; jobber som frivillig i Røde Kors med folk som nettopp har kommet ut av fengsel, støtter fire forskjellige veldedige organisasjoner, betaler for at tidligere rusmisbrukere i et rehabiliteringsprosjekt i byen skal komme å hente glass og metall hos oss i stedet for at jeg kaster det selv gratis osv. Jeg har flere ting jeg gjør og/eller gir penger til, men ønsker ikle å si mer da jeg ikke ønsker å bli gjenkjent. Jeg betaler mer enn gjerne mer skatt for at folk som er mindre bemidlet enn jeg skal få de godene de trenger fra velferdsstaten Norge. Det burde alle gjøre. En dag sitter vi der selv og trenger disse godene. Anonymkode: 29465...dee Du er et godt menneske ❤️ Anonymkode: 1c4df...607
Anonym bruker Skrevet 8. september 2017 #17 Skrevet 8. september 2017 Fra jeg mottok min første lønn har jeg gitt 10% av lønnen min til utvalgte organisasjoner. Enten jeg har tjent 2000 kr eller 50.000 kr. den måneden. Jeg bruker 10 timer i uken på veldedighetsarbeid. Jeg gir all pant til et veldedighetsprosjekt. Jeg holder 5-10 gratis kurs og foredrag i året for å hjelpe en interesseorganisasjon for funksjonshemmede familien er medlem i. Jeg vil påstå at jeg bidrar i samfunnet og har sosial samvittighet. Anonymkode: 1d8f4...a01
Anonym bruker Skrevet 8. september 2017 #18 Skrevet 8. september 2017 Vi panter flasker for maks en hundrelapp i året, så det monner ikke noe særlig. Men gir selvsagt til Røde Kors når vi en sjelden gang panter. Kjøper brus bare til barnebursdag. Øl et par bokser i måneden. Men gir også til veldedighet jevnlig, og ekstra ved behov. Stemmer rødt og grønt. Anonymkode: 1a0f3...7c1
Anonym bruker Skrevet 9. september 2017 #19 Skrevet 9. september 2017 Veldedighet har vel ellers mer tradisjoner knyttet til overklassen enn til sosialismens prosjekt. Jeg tror de fleste som stemmer sosialistisk i Norge - hvilket er fra SV og mot venstre - vet utmerket at det kan være et bidrag til høyere skatter for en selv, men også et sterkt velferdsnett. Om man tar helt inn over seg hvor lavt man burde gå i egen velstand for å praktisere fullstendig solidaritet på globalt nivå, er vel kanskje tvilsomt. Men på nasjonalt nivå tror jeg bevisstheten absolutt er der. Og at det har helt minimalt med pantelotteriet å gjøre. Anonymkode: 05036...fff
Anonym bruker Skrevet 9. september 2017 #20 Skrevet 9. september 2017 På 7.9.2017 den 22.59, Anonym bruker skrev: Hadde jeg kun tenkt på meg selv, så hadde jeg definitivt stemt høyre. Stemmer arbeiderpartiet. Anonymkode: 90e81...d83 Arbeiderpartiet =Høyre Anonymkode: 97f27...5a8
Anonym bruker Skrevet 9. september 2017 #21 Skrevet 9. september 2017 Det lille jeg panter utgjør ikke mange kronene Derimot betaler jeg gjerne mer i skatt for å opprettholde velferdsstaten, selv om jeg ikke tjener på det. Jeg jobber dessuten som frivillig 6 timer i uka. Et samfunn der fellesskapsløsninger står sterkt er godt å leve i for alle. Et samfunn der survival of the fittest står sterkt er godt å leve i for noen få. Anonymkode: 67e4d...a7b
Anonym bruker Skrevet 11. september 2017 #22 Skrevet 11. september 2017 På 9/7/2017 den 12.54, Anonym bruker skrev: Om alle sosialister gir fra seg panten til veldedige organisasjoner? Alle mine venner som er VELDIG opptatt av at vi får et regjeringsskifte no, sier de er villige til å gå ned i velstand for å dele med resten av verden. Men gjør de det også i praksis tror dere? Anonymkode: 60b58...8f9 Jeg er villig til å gå ned i velstand for å dele med resten av verden. Men jeg vil ikke gjøre det alene! Det er helt nødvendig at levestandarden reguleres ned gjennom politiske vedtak som rammer likt. Vi trenger velferd, ikke materialistisk overflod. Et samfunn med små forskjeller er et godt samfunn. Anonymkode: d2376...7f7
Anonym bruker Skrevet 11. september 2017 #23 Skrevet 11. september 2017 Pantelappen er vel ikke akkurat målestokken på sosialisme🙈 Anonymkode: 6d8ca...8b4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå