Anonym bruker Skrevet 7. september 2017 #1 Skrevet 7. september 2017 Vi hadde med oss et barn hjem i går som ikke har vært her før. Dette barnet har gått i klassen til mitt barn i ett år nå. Barnet er åpent, sosial og tillitsfull. Men under middagen forteller det at hvis det ikke spiser opp maten sin hjemme blir det stengt inne på badet med lyset av... Samtalen foregår på helt normal måte. Barnet er ikke flau når det forteller det, blir fortalt på en helt hverdagslig måte. Dette er ikke Ok barneoppdragelse i våre ører. Men hvem snakker vi med? Foreløpig har vi blitt enige om å melde fra til skolens sosiallærer... Anonymkode: da636...09c
Anonym bruker Skrevet 7. september 2017 #2 Skrevet 7. september 2017 Ikke glem at barn sier MYE rart! Min sønn måtte smake på torsk en gang. Han ble så hysterisk at han brakk seg og kastet nesten opp torsken. Vel gjett hva han forteller over alt alltid jo nemlig mamma som tvang han til å spise til han kastet opp 🙄 Så den bitte lille biten med torsk er bokstavelig talt blitt på størrelse med en elefant ... Anonymkode: c49d1...829
Anonym bruker Skrevet 7. september 2017 #3 Skrevet 7. september 2017 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ikke glem at barn sier MYE rart! Min sønn måtte smake på torsk en gang. Han ble så hysterisk at han brakk seg og kastet nesten opp torsken. Vel gjett hva han forteller over alt alltid jo nemlig mamma som tvang han til å spise til han kastet opp 🙄 Så den bitte lille biten med torsk er bokstavelig talt blitt på størrelse med en elefant ... Anonymkode: c49d1...829 Hvor gammel er sønnen din? Tenker dette barnet er litt for gammelt til å finne på. Men om det er en engangshendelse eller om det har skjedd flere ganger vet jeg ikke. Barnet beskrev det som noe som hadde skjedd flere ganger, men ikke så ofte nå lenger. Anonymkode: da636...09c
Anonym bruker Skrevet 7. september 2017 #4 Skrevet 7. september 2017 Jeg synes dere gjør det rette i å melde fra. Heller melde en gang for mye, enn en gang for lite. Hvis det er sant, så er det jo forferdelig! Anonymkode: 02158...b1c
Anonym bruker Skrevet 7. september 2017 #5 Skrevet 7. september 2017 Hm.. det er litt vanskelig det der.. noen barn er veldig utspekulerte og sier ekstremt mye rart/ sykt for å få det som de vil/oppmerksomhet osv.. hva med å ta en prat med barnet å se om det forteller noe mer osv? Men forsåvidt enig i at man bør melde fra til noen, eventuelt ta en prat med foreldrene? Hvor gammel er dette barnet? Min mann var borte å passet nevø og niese for noen år siden. Niesen er 9 nå, hun var kanskje 6-7 på tidspunktet. Ved legging til normalt tidspunkt begynte niesa å protestere og si at når onkel ***** passer oss får vi være våken så lenge vi vil osv (barnløs onkel) mens min mann var "streng" og sa at det var rett i seng osv. Da kommer det fra jenta " hvis vi ikke får være våken lenger så skal jeg si til mamma og pappa at du slo oss" .... 😳 Altså.. what!?!? Så noen unger er rett og slett ikke helt god 🙈.. siste gang han passet de ved kveldstid og i den alderen, og han ringte jo broren sin og fortalte med en gsng hva hun hadde sagt... Anonymkode: d7929...8d2
Anonym bruker Skrevet 7. september 2017 #6 Skrevet 7. september 2017 38 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvor gammel er sønnen din? Tenker dette barnet er litt for gammelt til å finne på. Men om det er en engangshendelse eller om det har skjedd flere ganger vet jeg ikke. Barnet beskrev det som noe som hadde skjedd flere ganger, men ikke så ofte nå lenger. Anonymkode: da636...09c Han var på den tiden 7 nå 8 Anonymkode: c49d1...829
Optatium Skrevet 7. september 2017 #7 Skrevet 7. september 2017 Du skal aldri tenke at en barn lyver om slike ting. Det er vår plikt å melde fra når slike ting dukker opp, også er det andres plikt å undersøke hva som stemmer. Du sier ifra til skolen, men opplever du at de ikke tar deg på alvor ringer du barnevernet selv.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2017 #8 Skrevet 7. september 2017 Datteren min sa idag at jeg sparka tannbørsten inn i munnen hennes så tanna datt ut ... Jeg kom borti tanna som så vidt satt fast i munnen hennes da vi pussa tenner i morges så den datt ut Anonymkode: 74ac9...9fb
Anonym bruker Skrevet 7. september 2017 #9 Skrevet 7. september 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Vi hadde med oss et barn hjem i går som ikke har vært her før. Dette barnet har gått i klassen til mitt barn i ett år nå. Barnet er åpent, sosial og tillitsfull. Men under middagen forteller det at hvis det ikke spiser opp maten sin hjemme blir det stengt inne på badet med lyset av... Samtalen foregår på helt normal måte. Barnet er ikke flau når det forteller det, blir fortalt på en helt hverdagslig måte. Dette er ikke Ok barneoppdragelse i våre ører. Men hvem snakker vi med? Foreløpig har vi blitt enige om å melde fra til skolens sosiallærer... Anonymkode: da636...09c Hvor gammelt er barnet? Anonymkode: d6ab8...678
Anonym bruker Skrevet 7. september 2017 #10 Skrevet 7. september 2017 Jeg synes dette høres alvorlig ut, og tenker derfor at dere gjør det rette ved å si fra til sosiallærer hva barnet har sagt, og be dem ta en prat med gutten. Det kan hende barnet har formulert seg på en klønete måte som gjør at dette høres helt annerledes ut enn det som egentlig er tilfellet, men jeg reagerer særlig på at barnet sier at det har skjedd flere ganger. Anonymkode: d6ab8...678
Anonym bruker Skrevet 7. september 2017 #11 Skrevet 7. september 2017 Snakk med skolens sosiallærer som du nevnte. Mulig skolen har noen ting de også har stusset over, og dermed kan to pluss to bli noe. Du får ikke noe beskjed om noe i etterkant, men skolen må begynne å grave litt og er det sterk nok bekjymring må de sende en bekjymringsmld. Jeg har gjort dette iforhold til ett barn i klasse med mitt ene barn. Jeg skjønte utifra spm jeg fikk at det var ikke bare meg som hadde reagert. Moren gikk ut på facebook og klaget på at skolen hadde sendt en bekjymringsmld, så for mrg var det ikke så vanskelig å vite hva skolen hadde gjort. Skolen ser barna mye, og på noen områder kan det være greit å snakke med skolen om dette. Det er ikke alt vi skal snakke med skolen om, men vi må finne ut hva vi kan snakke de om eller hva vi må gjøre. I min sak så hadde jeg ikke nok til å sende en bekjymringsmld selv. For jeg vet unger er unger og de kan si mye rart, men noen alarmklokker begynte å ringe hos meg så når mitt barn snakket om at barnet hadde sagt endel ting i skoletiden valgte jeg å kontakte skolen. Anonymkode: 97df0...557
Anonym bruker Skrevet 7. september 2017 #12 Skrevet 7. september 2017 Å herregud dette hadde jeg tatt videre uansett,for tenk om det kan stemme :S Sønnen min hadde blitt helt hysterisk og livredd om han ble låst inne på badet med lyset av! Stakkars unge,hvis dette stemmer så MÅ du gjøre noe med det! Anonymkode: 4056b...9a0
me_87 Skrevet 7. september 2017 #13 Skrevet 7. september 2017 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Vi hadde med oss et barn hjem i går som ikke har vært her før. Dette barnet har gått i klassen til mitt barn i ett år nå. Barnet er åpent, sosial og tillitsfull. Men under middagen forteller det at hvis det ikke spiser opp maten sin hjemme blir det stengt inne på badet med lyset av... Samtalen foregår på helt normal måte. Barnet er ikke flau når det forteller det, blir fortalt på en helt hverdagslig måte. Dette er ikke Ok barneoppdragelse i våre ører. Men hvem snakker vi med? Foreløpig har vi blitt enige om å melde fra til skolens sosiallærer... Anonymkode: da636...09c hvor gammel er barnet?
Anonym bruker Skrevet 7. september 2017 #14 Skrevet 7. september 2017 Jeg har ikke lyst til å utgi alder og kjønn i tilfelle foreldrene er her. HI Anonymkode: da636...09c
Anonym bruker Skrevet 7. september 2017 #15 Skrevet 7. september 2017 19 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har ikke lyst til å utgi alder og kjønn i tilfelle foreldrene er her. HI Anonymkode: da636...09c Hva så hvis de er her? Anonymkode: b027c...724
Anonym bruker Skrevet 7. september 2017 #16 Skrevet 7. september 2017 alderen har jo litt å si for troverdigheten da. Sønnen min hadde ett stort bitemerket etter barnehagen å de ansatte forklarte at det var ett annet barn som hadde gjort det. Senare forteller han til bestemoren sin at mamma hadde bitt han å derfor hadde han merket Var så sjeleglad for at barnehagen kunne bekrefte at det skjedde der,sånn itilfelle han fortalte det til noen som kanskje trodde på historien hans. Han var 3.5 år når han fortalte det. Sier selvsagt ikke at vi aldri kan stole på det små barn sier,men har opplevd selv flere ganger med min sønn at han sier ting som ikke er sant. Anonymkode: 4056b...9a0
Anonym bruker Skrevet 7. september 2017 #17 Skrevet 7. september 2017 Barn lyver seg sjelden inn i trøbbel. Jeg hadde meldt fra til bv.tjenesten. Anonymkode: c8e5e...d70
Anonym bruker Skrevet 7. september 2017 #18 Skrevet 7. september 2017 Hørrest helt grusomt ut.Et barn skal ikke låses inne og slått av lyset for.Tenk på den skrekken og redselen barnet føler.Ville gitt beskjed til skolen. Anonymkode: 120e4...b13
Anonym bruker Skrevet 8. september 2017 #19 Skrevet 8. september 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Barn lyver seg sjelden inn i trøbbel. Jeg hadde meldt fra til bv.tjenesten. Anonymkode: c8e5e...d70 Eh...og du ser ikke flere alternativer altså? Mitt barn hadde en tendens til å uttrykke seg både mangelfullt og litt klønete, så man måtte virkelig spørre og grave for å få klarhet i hva ting handlet om. Men jeg opplevde faktisk også at barnet mitt kom flau hjem fra skolen med som seksåring og hadde fått med hjem en oppgave de hadde gjort om hvem som gjorde hva av husarbeid i hjemmet, og hun hadde skrevet "jeg" på alt. Jeg lo så jeg hikstet og tårene trillet, siden hun ikke en gang var mulig å motivere til å rydde egen asjett eller tørke av bordet 😂. Støvsuging hadde hun faktisk hjulpet til med to enkelte ganger da, det skal sies. Jeg tror rett og slett at hun ønsket å fremstå som flink, og var redd for at andre barn sikkert gjorde mer enn henne (jeg snakket jo en del om viktigheten av å hjelpe litt til feks ved å vaske av bordet). Først nå i sommer fikk jeg vite da vi mimret over middagsbordet og lo av det nå mange år etter, at hun hadde lest opp svarene sine høyt i klassen 😮. Anonymkode: d6ab8...678
Anonym bruker Skrevet 8. september 2017 #20 Skrevet 8. september 2017 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg synes dette høres alvorlig ut, og tenker derfor at dere gjør det rette ved å si fra til sosiallærer hva barnet har sagt, og be dem ta en prat med gutten. Det kan hende barnet har formulert seg på en klønete måte som gjør at dette høres helt annerledes ut enn det som egentlig er tilfellet, men jeg reagerer særlig på at barnet sier at det har skjedd flere ganger. Anonymkode: d6ab8...678 Men jeg tror kanskje jeg hadde spurt gutten enda litt mer om dette neste gang han var på besøk før jeg hadde tatt det videre. Anonymkode: d6ab8...678
Anonym bruker Skrevet 8. september 2017 #21 Skrevet 8. september 2017 56 minutter siden, Anonym bruker skrev: Eh...og du ser ikke flere alternativer altså? Mitt barn hadde en tendens til å uttrykke seg både mangelfullt og litt klønete, så man måtte virkelig spørre og grave for å få klarhet i hva ting handlet om. Men jeg opplevde faktisk også at barnet mitt kom flau hjem fra skolen med som seksåring og hadde fått med hjem en oppgave de hadde gjort om hvem som gjorde hva av husarbeid i hjemmet, og hun hadde skrevet "jeg" på alt. Jeg lo så jeg hikstet og tårene trillet, siden hun ikke en gang var mulig å motivere til å rydde egen asjett eller tørke av bordet 😂. Støvsuging hadde hun faktisk hjulpet til med to enkelte ganger da, det skal sies. Jeg tror rett og slett at hun ønsket å fremstå som flink, og var redd for at andre barn sikkert gjorde mer enn henne (jeg snakket jo en del om viktigheten av å hjelpe litt til feks ved å vaske av bordet). Først nå i sommer fikk jeg vite da vi mimret over middagsbordet og lo av det nå mange år etter, at hun hadde lest opp svarene sine høyt i klassen 😮. Anonymkode: d6ab8...678 Hunnam jo ikke avfeie det som svada, forsøk på oppmerksomhet eller mangelfull evne til å forklare seg. De gar gått i klasse i ett år, derfor snakker vi om 2. klassing eller eldre. Det er stor forskjell på en 7-åring og en barnehageunge. Dette er noe dom har skjedd på fritiden, så det bør meldes til barnevernet, ikke sosiallærer på skolen. Da er det opp til barnevernet å snakke med hjemmet og gå klarhet i hva so. Egentlig har tatt plass. Barnevernet driver ikke heksejakt, og det er viktig å kontakte den en gang for mye enn for lite. Det overrasker meg at såpass mange bare avfeier det som tullprat... Anonymkode: 3a242...b4b
Anonym bruker Skrevet 8. september 2017 #22 Skrevet 8. september 2017 Ta en tlf til skolen . Anonymkode: a6dd1...331
Anonym bruker Skrevet 9. september 2017 #23 Skrevet 9. september 2017 ikke tro på alt et barn sier Anonymkode: 12108...8c7
Optatium Skrevet 9. september 2017 #24 Skrevet 9. september 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: ikke tro på alt et barn sier Anonymkode: 12108...8c7 Det det er en utrolig stygg tankegang. Man skal tro på alt som innebærer mulig omsorgssvikt.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2017 #25 Skrevet 9. september 2017 Jeg ville tatt det alvorlig. Sannsynligvis bedt helsesøster på skolen tatt en prat med barnet. Anonymkode: c2a17...a4e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå