Anonym bruker Skrevet 7. september 2017 #1 Skrevet 7. september 2017 Jeg har nettopp hatt en litt lang samtale med eldste på 4 år, der jeg har forklart hvorfor edderkopper ikke er farlige, og at de er snille som hjelper oss å bli kvitt plagsomme fluer og mygg som vil stikke oss. At de er snille, de er vennene våre Hun gråt fordi hun så en edderkopp/hadde en på seg. Så skjønte at jeg måtte prate med henne om det. Virka som hun forstod det og syntes det var litt fint at edderkoppen er så snill. Men så sa hun: "Men mamma, da du så en edderkopp, da skrek du". Jeg har edderkoppfobi. Jeg vet at de ikke er farlige, men ser jeg en like ved foten, eller har en på meg, kommer hylet automatisk. Derfor tror barnet mitt også at de er farlige. Hvordan kan jeg unngå dette, da? Jeg prøvde å si at det er fordi det kiler så fælt Men vet ikke om hun kjøpte den... tips? Anonymkode: f7390...ff1
It's all about me Skrevet 7. september 2017 #2 Skrevet 7. september 2017 Jeg har vært ærlig om min fobi. Men også fortsatt med at den egentlig er helt tullete da edderkopper i Norge er helt ufarlige. Så jeg en edderkopp klarere jeg ikke la være å reagere så endte med å tidlig rope på eldste og be han fjerne den for meg. Han tok oppdraget med stort alvor og har båret ut mang en edderkopp for meg fra barnehagealder av. Prøver å lære barna mine at en ikke skal være redd for småting, men lærer de også at reelle fobier må respekteres og er ikke lov å le av.
Miss Honey Skrevet 7. september 2017 #3 Skrevet 7. september 2017 50 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har nettopp hatt en litt lang samtale med eldste på 4 år, der jeg har forklart hvorfor edderkopper ikke er farlige, og at de er snille som hjelper oss å bli kvitt plagsomme fluer og mygg som vil stikke oss. At de er snille, de er vennene våre Hun gråt fordi hun så en edderkopp/hadde en på seg. Så skjønte at jeg måtte prate med henne om det. Virka som hun forstod det og syntes det var litt fint at edderkoppen er så snill. Men så sa hun: "Men mamma, da du så en edderkopp, da skrek du". Jeg har edderkoppfobi. Jeg vet at de ikke er farlige, men ser jeg en like ved foten, eller har en på meg, kommer hylet automatisk. Derfor tror barnet mitt også at de er farlige. Hvordan kan jeg unngå dette, da? Jeg prøvde å si at det er fordi det kiler så fælt Men vet ikke om hun kjøpte den... tips? Anonymkode: f7390...ff1 Min mor har aldri lint edderkopper men ikke hatt fobi. Hun sier hun skjerpet seg da hun fikk barn for hun ville ikke vi skulle bli redd for de. Så hum tvang seg selv til å ta de med papir. Far pleide fange de i fyrseikkesker til oss. Men jeg hr alltid hatt fobien likevel. Jeg husker jeg følte jeg kunne kjenne de gjennom fyrstikkesken. Så fobi er nok medfødt. Min datter er ikke redd for edderkopper selv om hun har sett meg hyle og grine (!!!) og hyperventilere og ringte til venner/familie for at de skulle kommeo og hjelpe. Skjedde ikke ofte altså for jeg har beuktmye edderkoppgift. Når hun ble større fikk jeg henne til å hente naboer for å hjelpe. Nå er hun enda større (8) og tar de for meg. Et under at hun ikke har arvet frykten😂 Men er overbevist om at d er medfødt og ikke noe du kn gjøre for å unngå en fobi
Anonym bruker Skrevet 7. september 2017 #4 Skrevet 7. september 2017 Kanskje dere kan snakke om at alle er redd ulike ting men at dere kan hjelpe hverandre." Så neste gang vi ser en edderkopp an du kanskje vise mamma at det ikke er så skummelt, så viser jeg deg at det ikke er skummelt med sklia/nabohunden/tannlegen ol" Anonymkode: 00686...16c
Anonym bruker Skrevet 7. september 2017 #5 Skrevet 7. september 2017 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kanskje dere kan snakke om at alle er redd ulike ting men at dere kan hjelpe hverandre." Så neste gang vi ser en edderkopp an du kanskje vise mamma at det ikke er så skummelt, så viser jeg deg at det ikke er skummelt med sklia/nabohunden/tannlegen ol" Anonymkode: 00686...16c Ja, men det endre jo da opp med at jeg gjør meg selv liten. Ikke sant. For en 4-åring skal mamma være en trygg havn, ikke en hysterisk kjerring som er redd for edderkopper. Det er litt tidlig enda, å forstå at mamma er en pingle Jeg vil bare være et godt forbilde, men vet ikke hvordan jeg skal la være å skrike foran dem. Det er ikke sånn at jeg ikke klarer å ta ut en edderkopp, det er at hvis den går på meg, kommer det et skrik helt automatisk. Anonymkode: f7390...ff1
skinnfilla Skrevet 7. september 2017 #6 Skrevet 7. september 2017 Jeg har også fullstendig panikk for edderkopper😫 Jeg blir helt matt i kroppen og det prikker i panna. Har en gang besvimt pga en jævel i korridoren på jobb. Den var på gulvet på vei mot meg og jeg kastet meg inn på et kontor og svimte av 😳 Nå prøver jeg å ta meg sammen , men det er jammen ikke lett! Jeg hadde en langbein i bilen😱 Og kjørte da til siden og rev ungene ut... fikk stoppet en syklist som hjalp meg. De to eldste er ikke redde, ene bor i kjellerleiligheten og tar mange ! Nest minste er krakilsk, like ille som meg. Håper ikke minste blir redd . For det er en urolig teit fobi! De er ikke farlige, men jeg takler ikke å se de, langt mindre når de beveger seg. Store gresshopper,biller , slanger og ormer, gjør ikke noe. De kan jeg ta i , være nær og ikke bry meg om. Kun de jævla edderkoppene 😣😖
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå