Gå til innhold

Noen som har vert i tingretten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal i tingretten om noen uker i en arvesak. Sikkert et dumt spørsmål, men er det noen kleskode der? 

Anonymkode: 1be22...ecc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Men det går jo an å se ut som folk da. Jeg hadde en vanlig olabukse og en pen genser når jeg vitnet. Hadde ikke kommet i en hullete joggedress men heller ikke kledd meg i en drakt. 

Anonymkode: 311d3...b68

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Nei. Men det går jo an å se ut som folk da. Jeg hadde en vanlig olabukse og en pen genser når jeg vitnet. Hadde ikke kommet i en hullete joggedress men heller ikke kledd meg i en drakt. 

Selvsagt. Lurte vel egentlig på om olabukse og en fin topp var greit, eller om jeg burde være mer pyntet.

Skrevet

Har vært i retten utallige ganger. Både i lagmannsretten og tingretten har jeg hatt på meg jeans og bluse, men i høyesterett har jeg tatt på et skjørt.

Anonymkode: fa596...97a

Skrevet

Kleskoden for meddommer er "alminnelig pent", så det fungerer sikkert for andre også.

Skrevet

Jeg jobber ganske mye i retten, og går alltid i vanlig sorte bukser (ikke olastoff) og en skjorte/topp i nøytrale farger. Eneste som er "forbudt" er hodeplagg, dvs. det sier normen.

Skrevet

Har vært flere ganger i tingrett og lagmannsrett. Har på meg mørk bukse (aldri olabukse) eller skjørt, pen skjorte og nøytrale sko. 

Anonymkode: 2812e...6bc

Skrevet
23 timer siden, Anonym bruker skrev:

Selvsagt. Lurte vel egentlig på om olabukse og en fin topp var greit, eller om jeg burde være mer pyntet.

Nei det blir nok bra 👍 Lykke til 😊

Skrevet

Ville droppet jeans, men ellers helt vanlig tøy. Jeg hadde på meg en grønn smal bomullsbukse og hvit skjorte, samme klær som jeg kunne gått med på jobb.

Anonymkode: d9618...0ba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...