Anonym bruker Skrevet 6. september 2017 #1 Skrevet 6. september 2017 9-åringen er hjemme alene i 1-2 timer en sjelden gang. Det går som regel strålende. Idag skulle hun det. Da jeg kom jeg hadde hun og en venninne spylt med spyleslangen ute. Inne i gangen var det sorpete og vått. Jeg kunne bare følge sporene inn på rommet der de satt i håndklær. Noe hadde "skjedd med slangen" så de var blitt våte. Jeg som vasket hele huset igår. På bordet i stua står det kopper og papir, boss osv. De hadde forsynt seg veldig med brus og halve snopeskuffen som er til lørdager. Dattera mi pleier uansett alltid å spør først. I dusjen ligger våte klær. Rommet hennes var helt bombet. Etter en slitsom dag var dette det siste jeg ville komme hjem til. Ba de om å kle seg og rydde rommet, rydde kopper og boss osv. Sendte så venninnen hjem. Sa at dette ikke var akseptabelt og at det ikke blir besøk her på en stund. Blir så irritert for de får aldri være hos denne venninnen, de skal alltid være her og det blir full baluba. Ofte har venninnen søsken med seg i tillegg. Lov å si at nok er nok nå? Anonymkode: 7808a...de4
Anonym bruker Skrevet 6. september 2017 #2 Skrevet 6. september 2017 Jeg hadde vært ganske irritert selv. Det er selvfølgelig ikke ok. Men, hvis dette ikke er vanlig oppførsel fra din datter, så er tydelig den andre jenta dårlig innflytelse. Anonymkode: 40ae6...b57
Anonym bruker Skrevet 6. september 2017 #3 Skrevet 6. september 2017 Kanskje venninna har det vanskelig hjemme? Siden hun ikke vil ha venner hjem og tar med søsken? Jeg ville tenkt at barn er barn. Du kan sette regler og være streng når de bryter regldr, men ikke nekt besøk! Kanskje besøkene hos dattera di er høydepunktet for venninna. Anonymkode: 4816e...42d
Anonym bruker Skrevet 6. september 2017 #4 Skrevet 6. september 2017 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kanskje venninna har det vanskelig hjemme? Siden hun ikke vil ha venner hjem og tar med søsken? Jeg ville tenkt at barn er barn. Du kan sette regler og være streng når de bryter regldr, men ikke nekt besøk! Kanskje besøkene hos dattera di er høydepunktet for venninna. Anonymkode: 4816e...42d Ingen grunn til å finne seg i slik oppførsel, uansett hva bakgrunnen kan være. Og hvorfor dra vanskelig-oppvekst-kortet med en gang noen oppfører seg dårlig? Du gjør de ingen tjeneste ved å la de slippe unna med slik uspiselig oppførsel... Anonymkode: 652a5...4d7
Anonym bruker Skrevet 6. september 2017 #5 Skrevet 6. september 2017 8 minutes ago, Anonym bruker said: Ingen grunn til å finne seg i slik oppførsel, uansett hva bakgrunnen kan være. Og hvorfor dra vanskelig-oppvekst-kortet med en gang noen oppfører seg dårlig? Du gjør de ingen tjeneste ved å la de slippe unna med slik uspiselig oppførsel... Anonymkode: 652a5...4d7 Uspiselig oppførsel? Hva er det du referer til? I hovedinnlegget høres det ut som to jenter som har hatt en fantastisk fin dag uten å tenke seg så veldig godt om hva en sliten mamma som kommer hjem fra jobb vil tenke. Helt normal oppførsel for barn i den alderen. Det er ingenting uspiselig med å ha det så gøy at man glemmer seg bort, det er en menneskelig egenskap. Hadde mange slike ettermiddager selv på den alderen, minner for livet det. Verdt det selv om mamma ble litt oppgitt over rotet vårt iblant. Anonymkode: 4816e...42d
Anonym bruker Skrevet 6. september 2017 #6 Skrevet 6. september 2017 25 minutter siden, Anonym bruker skrev: Uspiselig oppførsel? Hva er det du referer til? I hovedinnlegget høres det ut som to jenter som har hatt en fantastisk fin dag uten å tenke seg så veldig godt om hva en sliten mamma som kommer hjem fra jobb vil tenke. Helt normal oppførsel for barn i den alderen. Det er ingenting uspiselig med å ha det så gøy at man glemmer seg bort, det er en menneskelig egenskap. Hadde mange slike ettermiddager selv på den alderen, minner for livet det. Verdt det selv om mamma ble litt oppgitt over rotet vårt iblant. Anonymkode: 4816e...42d En 9-åring burde vite bedre, mener jeg. Jeg har en 9-åring selv og ville blitt meget overrasket om jeg hadde kommet hjem til noe sånt. Anonymkode: 652a5...4d7
Anonym bruker Skrevet 6. september 2017 #7 Skrevet 6. september 2017 7 minutes ago, Anonym bruker said: En 9-åring burde vite bedre, mener jeg. Jeg har en 9-åring selv og ville blitt meget overrasket om jeg hadde kommet hjem til noe sånt. Anonymkode: 652a5...4d7 Unnskyld, men da syntes jeg det høres ut som du enten har et litt kjedelig barn eller så har du altfor høye forventninger. 9 år er ungt, selvfølgelig leker og roter man uten å tenke seg om da. La barn være barn, man er voksen lemge nok. Anonymkode: 4816e...42d
Anonym bruker Skrevet 6. september 2017 #8 Skrevet 6. september 2017 At jeg har høye forventninger kan jeg være enig i da, men 9-åringen er absolutt ikke kjedelig! 😃 Anonymkode: 652a5...4d7
Anonym bruker Skrevet 6. september 2017 #9 Skrevet 6. september 2017 Altså, jeg sa ikke til venninnen hennes at det ikke blir besøk på en stund, men jeg sa det til datteren min. Sa at dersom hun kommer fremover kan di gå dit å leke, eller være ute. Har hatt de her i hele sommer hver eneste dag. Foreldrene er tilsynelatende oppegående mennesker, pappaen er veldig trivelig, mammaen likeså. De er også vennepar av noen i familien vår så har aldri forstått det slik at det er noen vanskeligheter i familien deres, men hva vet jeg. De har nok kost seg og det i seg selv er greit, men å forvente at jeg skal rydde opp alt etter dem er ikke greit. Det fikk de klar beskjed om også. Datteren min hadde instrukser når hun kom hjem, lufte hunden og gjøre lekser. Det hadde hun ikke gjort. Hun kunne også ringt meg angående å forsyne seg med godteri osv, men løy til meg da og sa hun ikke hadde strøm på tlf, men det hadde hun. Hun hadde ringt flere andre i klassen med den også. HI Anonymkode: 7808a...de4
Anonym bruker Skrevet 6. september 2017 #10 Skrevet 6. september 2017 13 minutes ago, Anonym bruker said: Altså, jeg sa ikke til venninnen hennes at det ikke blir besøk på en stund, men jeg sa det til datteren min. Sa at dersom hun kommer fremover kan di gå dit å leke, eller være ute. Har hatt de her i hele sommer hver eneste dag. Foreldrene er tilsynelatende oppegående mennesker, pappaen er veldig trivelig, mammaen likeså. De er også vennepar av noen i familien vår så har aldri forstått det slik at det er noen vanskeligheter i familien deres, men hva vet jeg. De har nok kost seg og det i seg selv er greit, men å forvente at jeg skal rydde opp alt etter dem er ikke greit. Det fikk de klar beskjed om også. Datteren min hadde instrukser når hun kom hjem, lufte hunden og gjøre lekser. Det hadde hun ikke gjort. Hun kunne også ringt meg angående å forsyne seg med godteri osv, men løy til meg da og sa hun ikke hadde strøm på tlf, men det hadde hun. Hun hadde ringt flere andre i klassen med den også. HI Anonymkode: 7808a...de4 Haha, det høres ut som en helt vanlig pre-teen 😁 grattis med tidlig tenåring. Anonymkode: 4816e...42d
Anonym bruker Skrevet 6. september 2017 #11 Skrevet 6. september 2017 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Kanskje venninna har det vanskelig hjemme? Siden hun ikke vil ha venner hjem og tar med søsken? Jeg ville tenkt at barn er barn. Du kan sette regler og være streng når de bryter regldr, men ikke nekt besøk! Kanskje besøkene hos dattera di er høydepunktet for venninna. Anonymkode: 4816e...42d Det er dessverre ikke god nok grunn til å se gjennom fingrene med det. Samme hvor vanskelig det er hjemme. Desto viktigere å lære seg å være grei hos andre! Anonymkode: d9a8d...15b
Anonym bruker Skrevet 6. september 2017 #12 Skrevet 6. september 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Unnskyld, men da syntes jeg det høres ut som du enten har et litt kjedelig barn eller så har du altfor høye forventninger. 9 år er ungt, selvfølgelig leker og roter man uten å tenke seg om da. La barn være barn, man er voksen lemge nok. Anonymkode: 4816e...42d Har også en niåring, og det HI forteller her hadde vært totalt absurd i vårt hjem! Huff, dette er ikke akseptabelt for en 4-5.-klassing! Anonymkode: d9a8d...15b
Anonym bruker Skrevet 6. september 2017 #13 Skrevet 6. september 2017 2 minutes ago, Anonym bruker said: Har også en niåring, og det HI forteller her hadde vært totalt absurd i vårt hjem! Huff, dette er ikke akseptabelt for en 4-5.-klassing! Anonymkode: d9a8d...15b Akkurat hva her er det som er ille? eller er du ironisk nå? Anonymkode: 4816e...42d
Anonym bruker Skrevet 6. september 2017 #14 Skrevet 6. september 2017 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Akkurat hva her er det som er ille? eller er du ironisk nå? Anonymkode: 4816e...42d Søle i gangen, rappe godteri og rote utover bordet med bosset, lyve, "bombe" soverommet... Hele pakken. Herjing foregår ute hos oss. En niåring er ikke totalt inkompetent, altså. Anonymkode: d9a8d...15b
Anonym bruker Skrevet 7. september 2017 #15 Skrevet 7. september 2017 13 timer siden, Anonym bruker skrev: 9-åringen er hjemme alene i 1-2 timer en sjelden gang. Det går som regel strålende. Idag skulle hun det. Da jeg kom jeg hadde hun og en venninne spylt med spyleslangen ute. Inne i gangen var det sorpete og vått. Jeg kunne bare følge sporene inn på rommet der de satt i håndklær. Noe hadde "skjedd med slangen" så de var blitt våte. Jeg som vasket hele huset igår. På bordet i stua står det kopper og papir, boss osv. De hadde forsynt seg veldig med brus og halve snopeskuffen som er til lørdager. Dattera mi pleier uansett alltid å spør først. I dusjen ligger våte klær. Rommet hennes var helt bombet. Etter en slitsom dag var dette det siste jeg ville komme hjem til. Ba de om å kle seg og rydde rommet, rydde kopper og boss osv. Sendte så venninnen hjem. Sa at dette ikke var akseptabelt og at det ikke blir besøk her på en stund. Blir så irritert for de får aldri være hos denne venninnen, de skal alltid være her og det blir full baluba. Ofte har venninnen søsken med seg i tillegg. Lov å si at nok er nok nå? Anonymkode: 7808a...de4 Syns de var flinke som la det være dusjen. Jeg skjønner hva de mener med at det var noe galt med vannslangen. De ryddet opp etter seg ! Du trenger ikke straffe henne mer da vel 🙈😵 Anonymkode: 86ad1...a49
Anonym bruker Skrevet 7. september 2017 #16 Skrevet 7. september 2017 Kua som glemmer at hun har vært kalv... Anonymkode: 86ad1...a49
Anonym bruker Skrevet 7. september 2017 #17 Skrevet 7. september 2017 Dersom du forventer at gullungen alltid skal være snill, flink, tenke på konsekvenser, ta gode avgjørelser og generelt aldri gjøre ufornuftige ting: ja, da forventer du for mye. De skal selvfølgelig rydde etter seg da! Anonymkode: b75ef...01f
Anonym bruker Skrevet 7. september 2017 #18 Skrevet 7. september 2017 Ja, jeg hadde sikkert også blitt både oppgitt og irritert og fått de til å rydde opp etter seg. Men noe mer baluba enn det hadde jeg ikke laget, dette høres mye sunnere og bedre ut enn å sitte med nesa i hver sin ipad, som ofte er alternativet Anonymkode: b37c2...5a5
Anonym bruker Skrevet 7. september 2017 #19 Skrevet 7. september 2017 Ser ikke helt problemet. To jenter som sikkert har storkost seg. Du ba de rydde etter seg og det gjorde de. Ikke noe poeng å lage noe oppstyr rundt det. Har du selv glemt hvordan det var å være barn? Husker nå jeg var på den alderen så tømte vi krydderhyllen til min venninne sin mor. Vi lagde heksekrydder som vi kalte det og satt i sofaen å spiste krydder😂 Anonymkode: 4cb5c...8bd
Anonym bruker Skrevet 7. september 2017 #20 Skrevet 7. september 2017 Ja, men jeg var sliten og hadde ryddet huset strøkent dagen før. Jeg ser jo nå når jeg får det litt på avstand at de har kost seg selvfølgelig og tenker at så lenge de ikke skader seg så er det greit. Var en sliten mamma som skrev innlegget igår 😴 Men synes det var på sin plass at de ryddet etter seg da. HI Anonymkode: 7808a...de4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå