Gå til innhold

Studenter ved ntnu, opptakskrav.....er dere fulstendig tom i hodet??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Studenter kommer til byen, og har lite nettverk. De ønsker å være en del av en student forening, studenthus..... og så er det idiotiske opptakskrav.....seriøst? Krype rundt i pysjamas, drikke eddikk, spise angsjos og fiske innvoller.......

Ting og opplegg er så hysj hysj at studenter ikke tør si noe, de som tørr snakke krever anonymitet.....

Kjære vene, er det ikke voksene folk vi har med å gjøre her?? 

Er det virkelig blitt sånn at jeg blir betraktet som kul dersom jeg shotter eddikk og stapper i meg fiske innvoller til jeg spyr??

Trodde dette var dritt som tilhørte stupide amerikanske studentforeninger.

Trodde norske universitet hadde for mye klasse over seg. At de samlet elever og arangerte hyggelige sosiale eventer for alle......opptakskrav....ja da er det jo krav da, gjør det og det, eller bli utestengt. 

Ærlig talt. 

Umodent, primitivt, tåpelig, respektløst, og veldig veldig lite kult. 

Vet at konsekvens-tenkingen ikke er utviklet før oppi tyveåran altså. Men det må da være grenser......

Sikkert veldig fornøyd han som ligger på intensiven og kjemper akkurat no. 

Anonymkode: 3df2a...0c4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det beviser jo bare at man ikke trenger å være i besittelse av spesielt høy iq for å studere på NTNU da... Flott reklame for både studentene og fakultetet 👍 

Jeg har også vært student i 20-årene, og gjort mye rart, men den type "gruppepress "morro" " sa vi glatt nei til. Så hvis de skylder på at de "bare" er 20 år, så setter de bare to streker under overnevnte påstand for meg 😏

Anonymkode: 67f76...e1a

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det beviser jo bare at man ikke trenger å være i besittelse av spesielt høy iq for å studere på NTNU da... Flott reklame for både studentene og fakultetet 👍 

Jeg har også vært student i 20-årene, og gjort mye rart, men den type "gruppepress "morro" " sa vi glatt nei til. Så hvis de skylder på at de "bare" er 20 år, så setter de bare to streker under overnevnte påstand for meg 😏

Moro!

Anonymkode: 5fdbd...4fc

Skrevet

Det går fint ann å få venner og komme inn i ett miljø uten å være med på slikt. Det er helt opp til de selv.

Anonymkode: 80d58...414

Skrevet

Min søster var en del av arrangementet, og hun sier at det aldri var meningen at dette skulle foregå. Var en feil. Og tro meg, det blir tatt ytterst seriøst av skolen og studentene. 

Kjempetabbe!

Anonymkode: a8574...1dc

Skrevet
46 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Moro!

Etter å ha lest hovedinnlegget var dette feilen du merket deg?

Anonymkode: 2011e...b28

Skrevet

Helt toskete. Da jeg studerte gikk vi på byen, drakk oss fulle og klinte. Ferdig snakket. 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Moro!

Ah, sorry, autokorrekt tuklet til den. Håper det ikke ødela dagen din.

Skrevet
49 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Min søster var en del av arrangementet, og hun sier at det aldri var meningen at dette skulle foregå. Var en feil. Og tro meg, det blir tatt ytterst seriøst av skolen og studentene. 

Kjempetabbe!

Anonymkode: a8574...1dc

Ikke meningen.....?? Det var dette med konsekvenstenking igjen da...... man legger ikke opp til ai noen skal drikke eddikk....    

At skolens ledelse ser alvorlig på det er jo klart.de må da være svært skuffet over sine elever.

Og at studentene ser alvorlig på det, jo da, i etterpåklokskapens lys.....

Anonymkode: 3df2a...0c4

Skrevet

Min venninne ble medlem i Bergstudentene og de hadde pinlige, sexfikserte og nedverdigende opptakskrav. Dette er maaange år siden og jeg blir fortsatt stresset når jeg tenker på det hun fortalte. Trist at det skal være sånn ved NTNU, jeg tenkte også at dette var sånn de holdt på i USA, ikke i Norge.

Anonymkode: 5d1ad...378

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Min venninne ble medlem i Bergstudentene og de hadde pinlige, sexfikserte og nedverdigende opptakskrav. Dette er maaange år siden og jeg blir fortsatt stresset når jeg tenker på det hun fortalte. Trist at det skal være sånn ved NTNU, jeg tenkte også at dette var sånn de holdt på i USA, ikke i Norge.

Anonymkode: 5d1ad...378

Jeg studerte ved NTNU for over 20 år siden (kybernetikk), men en venninne og jeg skippet opptaket og dro på kino i stedet. På den tiden var det Marin som var beryktet for å ha de verste opptaksprøvene. Ikke alle er ille, noen er faktisk riktig oppfinnsomme og morsomme, men dette er dessverre ikke det første året noen kommer til skade. Det er mye "oppkjøring" mot denne dagen, noe er nesten okkult eller litt frimureraktig, og gruppepresset kan nok være stort. Foreningene har absolutt mye positivt ved seg, men når feil personer arrangerer opptaksprøvene blir det direkte farlig. Skulle uansett tro alle visste risikoen ved akkurat dette arrangementet som gikk galt i år. 

Anonymkode: 2011e...b28

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...